Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-23, 21:12
Medlem
Får man tycka saker om kändisar och skriva det sen även om inte det är positivt, jag tycker det beror på.

Jag följer en rysk tjej efter hon gjorde en häftig version på en gammal finsk låt som blev oerhörd populär.
Hon har på senare åren blivit extremt smal, anorexia som hon visar stolt upp.
99% påpekar detta och 1% tycker hon ser jättefin ut och skriver att hon inte ska bryr sig om hatarna.

Är det hat, tycker ni att kommentera någons kropp på detta sättet?

Jag tycker det är det är väl menat jämfört med att bara skriva random att någon är ful.

Två kan skriva likadant men en är välmenande medans den andra är hat. Många verkar inte förstå skillnaden.

Ett annat exempel fast tvärtom

Jag följer en kille från Estland som bor i Filippinerna. Han får enormt mycket hat på sina sociala medier. Han målas ut som pedofil av sina haters. Det finns en youtuber som tillägnat sin kanal att måla ut han som pedofil.

Han lägger ut videos dagligen om sitt liv.
Han har fru och barn som han bor med men han åker runt överallt på den ö han bor på och lär känna massa människor men i stort fokus bara på tjejer. Det som folk stör sig på är att han lär känna alla unga snygga brudar och ber om deras nr och sen ser man dom umgås för det mesta så åker dom och badar tillsammans.
Dom gillar inte att han frågar om tjejer om deras ålder eller säger att dom ser vackra ut.

Det retar gallfeber på folk då dom tycker det är respektlöst mot hans tjej och att tjejerna är oftast väldigt unga 18-25, han är 34.

Jag tycker detta är hat däremot och inte ok.

Vissa saker han gör är självklart tvivelaktiga
Men hans tjej är väl medveten om vad han håller på med med tanke på han lägger ut allt öppet för alla att se. Det betyder inte att det är okej att måla ut någon som pedofil bara för man inte gillar hans livstil sådana grejer kan verkligen förstöra folks liv.

Dom senaste dagarna har hans videos ändrat inriktning till familjeliv så uppenbart att detta har fått effekt och han raderat vissa videos.

Tycker det är sjukt att jaga han så och folk skriver dom har anmält han.

Vad tycker ni? Är bara positiva kommentarer okej annars är det hat ?
Citera
2025-12-23, 21:35
Medlem
Gray.Eminences avatar
Är det den tvivelaktige Chr*ster B*gander du skriver om?
Citera
2025-12-23, 21:53
Avstängd
Självklart är det skillnad på hur man kommenterar.
Man kan ställa tillbaka romen och sluta creepa.
Om man släpper in sådant löst folk även fast det bara är kommentarer gör man sig själv en otjänst.
Dom som hatar ignorerar man lika mycket som white knights.
Citera
2025-12-23, 21:55
Medlem
Fantens avatar
Alltså, fläker man ut sig på internet så får man helt enkelt tugga i sig att folk har åsikter om det innehåller man producerar och den persona man visar upp. Och nej, negativa men sakliga kommentarer är inte hat. Givetvis inte.
Citera
2025-12-23, 21:59
Medlem
Dumdrygs avatar
Ja det är hat. Bara för att någon är känd är det ingen ursäkt att bete sig som en tönt. Det är avundsjuka. Folk tror att de har rätt att skiva vad som helst bara för att någon är känd. Att det skulle vara rättvist på nåt sätt.
Citera
2025-12-23, 22:06
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja det är hat. Bara för att någon är känd är det ingen ursäkt att bete sig som en tönt. Det är avundsjuka. Folk tror att de har rätt att skiva vad som helst bara för att någon är känd. Att det skulle vara rättvist på nåt sätt.
Det är som sagt skillnad på hat och kritik. Är du möjligtvis kvinna i 20-årsåldern? Det är ni och damer i min egen (medel)ålder och äldre som oftast drar avundsjukekortet.
Citera
2025-12-23, 22:06
Medlem
Det är jävligt creepy att en 34 åring "raggar" brudar och åker och badar med "18 åringar" och filmar delar av detta, i synnerhet när man har fru och barn. Vad är det du inte förstår? Klart alla är över 18 han hade ju blivit bannlyst och svartlistad på varenda plattform om han hävdade något annat. Visst han kanske har ett öppet förhållande men för en normal människa är detta ett vidrigt "sexpat beteende".

Samma typ av människa som i Sverige är mellan 25-30 och fortfarande hänger på skolgården 10 år senare, äter lunch i gymnasiet och raggar på gymnasieelever. Klart man tycker synd om en sådan människa.

Jag har aldrig kommenterat på sociala medier men förstår folket som reagerar.

Om flera personer hävdar att någon är pedofil kanske det ligger något i det trots allt. Du skriver ju själv att de har tillägnat en hel kanal för att hänga ut personen vilket innebär att det sannolikt finns någon form av videobevis, bara att vidarebefordra detta till ambassaden så får de ta sig an utredningen.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-12-23 kl. 22:14.
Citera
2025-12-23, 22:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är som sagt skillnad på hat och kritik. Är du möjligtvis kvinna i 20-årsåldern? Det är ni och damer i min egen (medel)ålder och äldre som oftast drar avundsjukekortet.

Är en man i 50-årsåldern. Du är avundsjuk. Det är bara att inse. Det finns ingen anledning att racka ner på någon bara för att de är en känd person.
Den som har bra självförtroende och inte är avundsjuk har inte behovet att trycka ned någon annan.
Citera
2025-12-23, 22:27
Medlem
glockenreins avatar
De flesta skulle nog säga att det beror på avsikten med kommentaren. Kommenterar man att någon blivit ohälsosamt smal på ett schysst sätt av omtanke är det inte hat men spyr man ut galla över personen och påpekar hur ful hon blivit är det det.
Citera
2025-12-23, 23:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Är en man i 50-årsåldern. Du är avundsjuk. Det är bara att inse. Det finns ingen anledning att racka ner på någon bara för att de är en känd person.
Den som har bra självförtroende och inte är avundsjuk har inte behovet att trycka ned någon annan.
Återigen så är det skillnad på hat och på underbyggd kritik. Det ena är problematiskt men det andra är nödvändigt.

Vem är jag avundsjuk på, och varför? Du vet ju inte vad jag skriver i kommentarsfält, eller hur?
Citera
2025-12-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det är jävligt creepy att en 34 åring "raggar" brudar och åker och badar med "18 åringar" och filmar delar av detta, i synnerhet när man har fru och barn. Vad är det du inte förstår? Klart alla är över 18 han hade ju blivit bannlyst och svartlistad på varenda plattform om han hävdade något annat. Visst han kanske har ett öppet förhållande men för en normal människa är detta ett vidrigt "sexpat beteende".

Samma typ av människa som i Sverige är mellan 25-30 och fortfarande hänger på skolgården 10 år senare, äter lunch i gymnasiet och raggar på gymnasieelever. Klart man tycker synd om en sådan människa.

Jag har aldrig kommenterat på sociala medier men förstår folket som reagerar.

Om flera personer hävdar att någon är pedofil kanske det ligger något i det trots allt. Du skriver ju själv att de har tillägnat en hel kanal för att hänga ut personen vilket innebär att det sannolikt finns någon form av videobevis, bara att vidarebefordra detta till ambassaden så får de ta sig an utredningen.

Fast du gillar inte stor åldersgräns, jag köper det men det är ju fortfarande inte pedofili och det är sjukt att påstå detta. Det är för mig creapy och helt annan sak.

Vad tycker om tjej ex? Är det hat att påpeka en tjej har anorexia?
Citera
2025-12-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gray.Eminence
Är det den tvivelaktige Chr*ster B*gander du skriver om?

Nej
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in