2025-12-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Ber han om ursäkt för att han svikit sina väljare, försämrat A-kassan, tillåtit barn att göra könsbyten och inte ett skit åt alla kriminella svartskallar?
Lyssna på talet i stället för att dra tråden mot annat håll än topic som det ofta blir...
Citera
2025-12-23, 19:18
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Saker har helt klart blivit bättre men långt ifrån tillräckligt och det där med A-kassan var ju ett enormt svek mot den utsatte svensken. Har två i min familj som drabbats mycket hårt och tvingas nu låna pengar för att klara hyran varje månad.

Bra tal, inget speciellt men ett jultal ska ju vara lite mysigt och avslappnat.

SD måste prata mer om folkutbytet som pågår för fullt. Det väller fortfarande in människor till Sverige och sprids ut i våra städer och nu går det inte att skylla ifrån sig längre, man har haft 4 år på sig att stoppa detta.
Så länge SD vill krascha arbetslöshetsförsäkringen för svenska medborgare på samma gång som de vill skicka miljarder och åter miljarder till tveksamma projekt utomlands så kan jag inte rösta på dem. Vad vill SD göra för att förbättra levnadsvillkoren för vanligt folk i Sverige?
Citera
2025-12-23, 19:19
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Han pratar bra, men det innebär ju ingening egentligen. Vad har SD gjort hittills för att förbättra möjligheterna och livet för vanligt folk i Sverige? Inte ett dugg...
Vad exakt menar du att Sd ska göra då? Tvångsutvisa alla människor som inte är av det ariska folket?

Faktum är att Sd gör allt de kan. Men de kan liksom inte införa en diktatur eller liknande.
Citera
2025-12-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Lyssna på talet i stället för att dra tråden mot annat håll än topic som det ofta blir...

A-kassan är väl elefanten i rummet som Jimmie inte nämner.
Det är inte konstigt att det kommer upp till ytan i en sådan här tråd.
Citera
2025-12-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Denna mannen är fan min idol, han säger det som ska sägas och han menar vad han säger.

https://www.youtube.com/watch?v=yU8NCPfBEQ8

Fan så tråkigt tal jag höll på att somna!
Citera
2025-12-23, 19:21
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Han pratar bra, men det innebär ju ingening egentligen. Vad har SD gjort hittills för att förbättra möjligheterna och livet för vanligt folk i Sverige? Inte ett dugg...

Han blev insläppt i logen efter sin "paus" i skuggan av spelmissbruket enbart på grund av den mängden röster partiet väntades få under föregående valrörelse. Åkesson vet vad som gäller, lulla idioterna men ställ inte till något. Han har sitt på det torra (som vem som helst kan se på honom med blotta ögat) och kommer att fortsätta verka för samma saker som sossar och moderater har verkat för i årtionden. Så lite som möjligt åt arbetarklassen, smörj kråset på de övre samhällsskikten och hjälp riskkapitalisterna med Investor i spetsen att flytta allt av värde utomlands så att utdelningarna blir bättre.

Mvh
Citera
2025-12-23, 19:22
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Fan så tråkigt tal jag höll på att somna!

Mycket snack, men uppenbart ingen verkstad.
Citera
2025-12-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Han blev insläppt i logen efter sin "paus" i skuggan av spelmissbruket enbart på grund av den mängden röster partiet väntades få under föregående valrörelse. Åkesson vet vad som gäller, lulla idioterna men ställ inte till något. Han har sitt på det torra (som vem som helst kan se på honom med blotta ögat) och kommer att fortsätta verka för samma saker som sossar och moderater har verkat för i årtionden. Så lite som möjligt åt arbetarklassen, smörj kråset på de övre samhällsskikten och hjälp riskkapitalisterna med Investor i spetsen att flytta allt av värde utomlands så att utdelningarna blir bättre.

Mvh

Är de det Jimmie menar när han säger "hjälpa dem på plats"?

Inte flyktingarna utan pengarna.
Citera
2025-12-23, 19:38
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska

Jag behöver svar på min fråga för att avgöra om det är värt att lyssna på eller inte, ber han sina väljare om ursäkt för det enorma sveket och tar ansvar, eller är det floskler och skitsnack om att "vi bara börjat" och har en lång resa?
Citera
2025-12-23, 19:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Jag behöver svar på min fråga för att avgöra om det är värt att lyssna på eller inte, ber han sina väljare om ursäkt för det enorma sveket och tar ansvar, eller är det floskler och skitsnack om att "vi bara börjat" och har en lång resa?

Vad bryr du dig om det, du hatar ju oss SD-väljare.
Citera
2025-12-23, 19:59
Medlem
Forumistens avatar
Jimmie som sålde ut folket som lever på a-kassa. SD kommer tappa stort i nästa val.
Citera
2025-12-23, 20:01
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumisten
Jimmie som sålde ut folket som lever på a-kassa. SD kommer tappa stort i nästa val.

Så du tror massa SD-väljare kommer rösta på sossarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in