2024-11-07, 13:57
Avslutad
Jag planerar att köpa en drönare. Jag ska använda den till att göra lite resevideos, eventuellt för YouTube.

DJI Mini 3 verkar kunna göra allt jag vill och priset är bra.

Någon med erfarenheter av DJI Mini 3?
Citera
2024-11-07, 14:19
Avstängd
67arigGubbes avatar
Ja son sonen fick en sådan i present för nåt år sen han har vart glad och nöjd de 3 gånger han lekt med denne.
Citera
2024-11-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djejjeff
Jag planerar att köpa en drönare. Jag ska använda den till att göra lite resevideos, eventuellt för YouTube.

DJI Mini 3 verkar kunna göra allt jag vill och priset är bra.

Någon med erfarenheter av DJI Mini 3?

Är det ens värt att köpa en drönare i det här landet?
Handläggningstiden på lantmäteriet är runt tre månader om du vill göra något annat än att ha videon eller bilden på hårddisken.
Citera
2024-11-07, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Är det ens värt att köpa en drönare i det här landet?
Handläggningstiden på lantmäteriet är runt tre månader om du vill göra något annat än att ha videon eller bilden på hårddisken.

Jag bor inte i Sverige så det är inget problem.
Citera
2024-11-07, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djejjeff
Jag bor inte i Sverige så det är inget problem.
Ja då är det bara att slå till.
Jag har en äldre dji mini och det har levererat bra.
En sak jag stör mig på är alla uppdateringar.
Sen ska man ta räckvidden med en rejäl nypa salt. Har med eu regler för wifi.
Mini modellerna är ganska lätta så dom tål inte speciellt mycket vind innan det blir problem.
Sen byter jag propellrar en gång per säsong.
Citera
2024-11-08, 10:38
Medlem
Hade en mini2 för 2 år sen. Mycket nöjd med den flög lätt 5km bort med den.
Citera
2025-01-23, 17:20
Medlem
Har haft mini 3 i 2 år nu och mycket nöjd, priset storleken samt att den är väldigt tyst är otroligt bra.

Mycket bra videokvalitet men så fort man zoomar försvinner den bra kvaliten vilket jag först blev förvånad över att dji lanserade en sådan fruktansvärt dålig zoom.
Batteritid på kring 30 minuter aktivt flygande samt att jag varit 7 km bort är också ett plus.
Man vill egentligen inte flyga så långt bort även om man har fri sikt då det helt plötsligt kan komma en helikopter eller flygplan och då kan det bli svettigt.

Perfekt att ta med på resor och man flyga överallt i princip, inte som med de tyngre drönarna där du inte får flyga över folksamlingar osv.

Jag köpte en mavic 3 PRO i höstas och gud i jävulen vilken drönare!!!
Dubbelt så stor och 4 gånger så tung som mini 3 men zoomen är enormt bra, när man ser det i verkliga livet tappat man hakan.
Det är som att sätta en zoomkamera för 10k på en drönare, så jövla bra är kameran.
Du kan vara 500m ifrån och ändå kunna identifiera en människa tex.
Köp en 4g dongle så slipper du förlora mottagning om du flyger i stan eller vid höga berg.
Nackdel är att den är ganska dyr, 20-30k beroende om den ska va ny eller begagnad.

Mini 3 är nog en av de absolut bästa instegsdrönarna idag och kostar bara några tusen.
Citera
2025-03-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Har haft mini 3 i 2 år nu och mycket nöjd, priset storleken samt att den är väldigt tyst är otroligt bra.

Mycket bra videokvalitet men så fort man zoomar försvinner den bra kvaliten vilket jag först blev förvånad över att dji lanserade en sådan fruktansvärt dålig zoom.
Batteritid på kring 30 minuter aktivt flygande samt att jag varit 7 km bort är också ett plus.
Man vill egentligen inte flyga så långt bort även om man har fri sikt då det helt plötsligt kan komma en helikopter eller flygplan och då kan det bli svettigt.

Perfekt att ta med på resor och man flyga överallt i princip, inte som med de tyngre drönarna där du inte får flyga över folksamlingar osv.

Jag köpte en mavic 3 PRO i höstas och gud i jävulen vilken drönare!!!
Dubbelt så stor och 4 gånger så tung som mini 3 men zoomen är enormt bra, när man ser det i verkliga livet tappat man hakan.
Det är som att sätta en zoomkamera för 10k på en drönare, så jövla bra är kameran.
Du kan vara 500m ifrån och ändå kunna identifiera en människa tex.
Köp en 4g dongle så slipper du förlora mottagning om du flyger i stan eller vid höga berg.
Nackdel är att den är ganska dyr, 20-30k beroende om den ska va ny eller begagnad.

Mini 3 är nog en av de absolut bästa instegsdrönarna idag och kostar bara några tusen.

Får du ens flyga en mavic 3 pro i ett bostadsområde?
Över ett bostadsområde menar jag.
Senast redigerad av herrmojd51 2025-03-21 kl. 19:38.
Citera
2025-03-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51

Tror jag nog om man är på ett visst avstånd
Citera
2025-11-18, 20:18
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51

Nej?
Iaf vad jag sett så ska man undivka det, men det är ju också höjdbegränsningar över ett bostadsområde och i närheten av flygplatser vilket de flesta städer har.
Brukar väl va en 5km i omkrets nära flygplatsen man inte får flyga alls utan att ha tillstånd.
Citera
2025-12-23, 18:58
Medlem
Tratten52s avatar
Så länge man håller sig utanför kontrollzonen runt flygplatsen så är det inga problem. Någon som har testat andra drönare än DJI? . Det finns en uppsjö av modeller som liknar en DJI men för en bråkdel av priset. Temu har fina modeller med handenhet med skärm för runt 1000 spänn. Jag funderar på att beställa en på ren chansning om den är värdelös så är det ingen katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in