Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Ja, du tar alltså något så komplext som folkgrupper och folkvandring, anledningen till att vi har olika språk, olika nationer och kulturer med olika seder, lagar och enorm komplex och svårlöst politisk balans.

Sedan blandar du ner detta till en enda dimension ”etnicitet”, och om man är orolig för att totalt byta ut en värdkulturs folkgrupp med helt andra - då är man fjantig och orolig.

Det måste vara skönt att vara naiv och lågintelligent. Avundas din enorma ignorans.
Vi ser tydligt att invandrarna i allmänhet och deras ättlingar i synnerhet anpassar sig utmärkt efter våra kulturer, seder och lagar. Det sköter sig självt.

Det är inget problem. Det är bara i undantagsfall, i ett fåtal områden dit det kommer väldigt många nya på kort tid, som det behövs särskilda insatser. I övrigt går integrationen utmärkt.

För detta faktum är du väl inte ignorant för?
Citera
2025-12-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Då är 99 procent av jorden befolkning rasister.
Säkert, men procenten går ner betydligt i länder med hög utbildningsnivå.
Citera
2025-12-23, 14:23
Medlem
Tar man bort den äldre generationen av 60plussare och inkluderar andra/tredje generationens invandrare + de rasblandade avarterna så uppgår antalet icke-svenskar säkert redan till 50%+. Det är bara att gå genom valfri stad i Sverige för att se att Sverige inte längre är svenskarnas land. Blir själv chockad när jag rör mig genom Stockholm eller Göteborg och upptäcker att engelska har blivit ett mer gångbart språk än svenskan och att blonda och blåögda numera är en minoritet. Och detta gäller inte bara storstäder där det "alltid" funnits invandrare: i skärgården, i skogarna, i småstäderna ser man också dessa invasiva arter. De har börjat leta sig ut till områden som tidigare var invandringsfria oaser.

Det dråpliga är att svenskar har, sedan invandringen blev ett klart problem på 70-80talet, överlag röstat mot invandringen. Nya demokrati på nittiotalet och SD på 2000 och 2010talet är de mest självklara exemplen. Men trots enormt folkligt motstånd till invandring har det fortskridit i rasande takt, och vi har nu nått punkten då det faktiskt är för sent. Detta var givetvis strategin från politikerna sen första början: ignorera och minimera problemen tills invandrare utgör en tillräckligt stor andel av befolkning så att det inte längre går att göra något åt. Det är uppenbart att demokrati inte är lösningen på invandringsproblematiken, så frågan är vad som bör göras.

Decennier av motstånd har inte lett till något alls, och invandringen kommer fortsätta i samma takt. Demokratiska val är bevisligen inte lösningen. Alla som är införstådda i den västerländska "demokratins" sanna natur visste givetvis från första början att det var meningslöst att rösta, men kommer gemene man nu förstå att han inte besitter makt eller agens? Och när han förstår det, vad kommer han göra?

Flashback ägnade många år åt frågorna "När är det för sent?" och "När ska svensken vakna?". Nu är det för sent, och svensken vaknade aldrig.
Citera
2025-12-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Och? Det är få saker som är lika löjligt och föråldrat som att lägga någon vikt vid människors etnicitet.

Detta är bara ett problem för omogna rasister.

Du kan tycka så, jag håller inte med.
Citera
2025-12-23, 14:26
Citat:
Vi ser tydligt att invandrarna i allmänhet och deras ättlingar i synnerhet anpassar sig utmärkt efter våra kulturer, seder och lagar. Det sköter sig självt.

Det är inget problem. Det är bara i undantagsfall, i ett fåtal områden dit det kommer väldigt många nya på kort tid, som det behövs särskilda insatser. I övrigt går integrationen utmärkt.

För detta faktum är du väl inte ignorant för?

Sålänge värdkulturen besitter makten i landet kommer det fungera någorlunda. Vi har dock tagit in betydligt mer än vad som kan ”integreras”. Om svenskar faller under 50%, vem ska då integreras i vad?

Det är så otrygghet och konfliktet byggs upp, med fattigdom och kollapsad välfärd som följd.

Vi är många som har påtalat utvecklingen under lång tid medans din naiva sida av politiken ständigt upprepar mantrat ”vi kunde inte veta / vi har varit naiva”.

Sverige följer samma mönster som otaliga oroshärdar med radikal befolkningsförändring gjort genom historien.

En historia de som inte lär sig är dömda att upprepa. Och allt för att det ekonomiska pyramidspelet ska få fortgå några årtioenden tilll.
Citera
2025-12-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast utlänningarna importeras ju just på grund av att svenskarna inte gör tillräckligt med barn.
Vi behöver 4 barn per familj för att rädda vår välfärd och det är ett löpande behov så det där med att folk "väntar tills regeringen slutar täcka upp för bristen genom import" är ingen fungerande strategi.
Gör barn idag eller håll käften forever!
Gratis att ha som i somalia' snitt per kvinna 6 barn.

I sverige kostar de en miljon.
så att skaffa svenska barn har sedan länge varit för dyrt därför importerar vi barn från somalia eritrea etc för de kostar föräldrarna inget att skaffa de 8-9 barn.
Bra grej
Citera
2025-12-23, 14:38
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast utlänningarna importeras ju just på grund av att svenskarna inte gör tillräckligt med barn.
Vi behöver 4 barn per familj för att rädda vår välfärd och det är ett löpande behov så det där med att folk "väntar tills regeringen slutar täcka upp för bristen genom import" är ingen fungerande strategi.
Gör barn idag eller håll käften forever!

Nu har du gått på globalistisk propaganda. Utlänningar importeras för att förändra detta samhälle och göra om det till ett helt nytt Sverige med en ny identitet mot det "nya landet" som ska ha blivit en form av "melting pot".

Det är propaganda mot Svenskar att det är dåligt att ha en partner, det är dåligt att skaffa barn, att skaffa familj är dåligt, att vara singel är det bästa som finns och abort är ok i alla tillfällen för det förstör ju bara folks bekväma liv med barn.

För ifall det nu handlar om att Svensken inte skaffar tillräckligt med barn så är det ganska lättlöst problem med att satsa på statlig propaganda för att skaffa barn, underlätta för folk som skaffar många barn (Så som Ungern gjorde med väldigt goda resultat) med mera. Men det gör man inte - för det är inte agendat.
Citera
2025-12-23, 14:41
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Säkert, men procenten går ner betydligt i länder med hög utbildningsnivå.

Visst, men det är bara runt 20 procent som vill det. Den siffran sjunker med de problem invandringen ger.
Citera
2025-12-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Sålänge värdkulturen besitter makten i landet kommer det fungera någorlunda. Vi har dock tagit in betydligt mer än vad som kan ”integreras”. Om svenskar faller under 50%, vem ska då integreras i vad?

Det är så otrygghet och konfliktet byggs upp, med fattigdom och kollapsad välfärd som följd.

Vi är många som har påtalat utvecklingen under lång tid medans din naiva sida av politiken ständigt upprepar mantrat ”vi kunde inte veta / vi har varit naiva”.

Sverige följer samma mönster som otaliga oroshärdar med radikal befolkningsförändring gjort genom historien.

En historia de som inte lär sig är dömda att upprepa. Och allt för att det ekonomiska pyramidspelet ska få fortgå några årtioenden tilll.
Nästan alla vi har tagit in har integrerats, och nästan alla av de vi kommer att ta in kommer att integreras.

Invandrare behöver ju liksom inte ta efter svenska värderingar från etniska svenskar. Det går alldeles utmärkt att ta efter dem från integrerade invandrare.

Värdkulturen står fortsatt stark och påverkas inte av en generös invandringspolitik.
Citera
2025-12-23, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Sverige är förlorat.

Ja, jag är-trots att svensk nativitetsökning skulle motverka katastrofen-glad att jag inte kommer att få barnbarn. Jag vill inte att mina ättlingar ska få leva i ett alltmer förstört land vars kultur o seder baseras på shithole-värderingar från Mellanöstern!

För två veckor sedan var jag på en julkonsert i en landsortsskyrka utanför vår stad. Det var den lokala bygdeföreningen som i stort utgjorde kören, den var, trots medelålder på 70 år, riktigt bra!

Vi besökare hade nog samma medelålder, kanske tiotalet år yngre då några svenska barnfamiljer var där. När jag satt o såg mig om i bänkarna slogs jag av två saker: detta är fortfarande det gamla, det riktiga Sverige, det finns kvar i några av de svenskaste och äldsta av seder, att samlas i kyrkan i juletid, den andra tanken var att detta kanske är det sista decennium man kan uppleva detta. Om tio år är nog de flesta medlemmar i hembygds-och bygdeföreningar borta o få yngre svenskar är föreningsmänniskor. Dessa föreningar och deras svenska verksamhet kommer att tyna bort. Värt sammanhang med Sveriges historia kommer att bli fattigare.

Jag vet att det är en ” floskel”, detta att säga att vi bor i de yttersta av tider, där landet vi bor i, till och med vår egen lokala bygd, snart blir så demografiskt o kulturellt förändrad att vi ej kommer att känna att vi är ” hemma”. Men det är en faktisk realitet-vårt land har så snabbt förändrats att detta verkligen ÄR en brytpunkt! Denna förstörelse är i stillsamma stunder för mig en stor sorg, andra stunder för mig en stor vrede! Men vad kan man som ensam maktlös människa göra? Intet.
Citera
2025-12-23, 14:50
Citat:
Nästan alla vi har tagit in har integrerats, och nästan alla av de vi kommer att ta in kommer att integreras.

Invandrare behöver ju liksom inte ta efter svenska värderingar från etniska svenskar. Det går alldeles utmärkt att ta efter dem från integrerade invandrare.

Värdkulturen står fortsatt stark och påverkas inte av en generös invandringspolitik.

Det du försöker påtala är en omöjlighet. En värdkultur behöver ha en stark gemensam kulturell identitet, annars kommer en starkare grupp att ta över makten.

Människan är ett flockdjur med stark in-group bias. Detta är inget du kan ändra på med utbildning eller ideologiska floskler. Möjligtvis kan det i framtiden ändras rent kemiskt, men den dystopiska teknologin har vi inte ännu.

Även om du blundar för att sverige är ett sjunkande skepp kommer det i framtiden visa sig att jag hade rätt. Europa och väst är på dekis, den ekonomiska utvecklingen kommer avstanna och Sverige kommer på sikt avfolkas när framtidstron dör ut totalt.

Tyvärr har människor med bristande insikt som du makten, det är en stor sorg. Vägen är utstakad dock.
Citera
2025-12-23, 14:51
Avstängd
Snusfris avatar
Om 20 år pratar barnen på historielektionen om ett land som hette Sverige. Där firade man midsommar, påsk och jul. Det var smutsiga människor. Dom drack alkohol, hade sex med människor dom inte var gifta med mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in