2025-12-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Det är samma människor som kör på mittlinjen på tvåfiligt för att blockera när två filer ska bli en. Dom är dumma i huvudet helt enkelt.

Ser ibland också yrkeschaufförer som lastbilschaufförer som gör det. De försöker förhindra folk från att använda vänsterfilen om den längre fram går ihop till bara högerfilen. Man borde nästan ta och anmäla dessa för att de hindrar trafiken, men det lär ju inte leda någonstans. Polisen har väl viktigare saker att göra. Det är dock folk som fått för sig att de ska hindra andra från "att smita före", men det gör man ju inte, man följer bara de lagar och regler som gäller när två filer vävs ihop till en, d.v.s. man kör fram tills de går ihop och där kör man in i den fil som blir kvar.
Senast redigerad av JohnBlund 2025-12-22 kl. 14:42.
Citera
2025-12-22, 14:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Så less på dessa rövhål. Händer ofta att jag åker med min farthållare på 100 (på 100-väg) och jag hamnar bakom någon som bevisligen kör saktare så jag inleder omkörningen men då är det som att den andra bilisten kommer på sig själv att hen kör sakta och ökar då hastigheten innan jag hunnit köra om så nu måste jag sakta in och köra tillbaka till högerfilen, alternativt gasa på ännu mer till en olaglig hastighet för att kunna lägga mig framför.

Era rövhål. Varför gör ni så? Fler som stör sig på detta eller kanske vet med sig att ni gör detta själva? I så fall vill jag veta hur era tankegångar går.

Det är ju precis som du säger att man kanske råkar ligga lite väl långt under högsta lagliga hastighet och upptäcker det när bilar börjar köra om. Men då får man givetvis FÖRST låta folk köra om och SEN öka hastigheten.
Citera
2025-12-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är ett rövhål. Exakt hur jag resonerar. Jag tänker du är ett rövhål. Farför fan exakt ska du behöva köra om? Om jag liksom kör i 100 och fartgränsen är 100. Varför exakt ska du köra om för!?
Käft lill-penis-ego. Det är väl inte din uppgift att sortera om folk har bra anledningar att köra om eller inte. Vill de köra om och inte sätter dig i en farlig situation, låt dem. Du vet väl inte varför folk har bråttom. När jag var 19 och omogen tänkte jag med som du. Sen blev jag vuxen.
Citera
2025-12-22, 15:36
Medlem
Det är ju en maktgrej. Inget annat.

Man kan jävlas tillbaka om man har tid och lust. Då kör man om och lägger sig framför i högerfilen, och sen bromsar man in så mycket så att den som började också måste bromsa in. Kanske denne då är så trög att den påbörjar en omkörning... och då gör man likadant och ökar farten i högerfilen. Med lite tur är denne så korkad att man kan hålla på och retas en god stund.
För trafiksäkerheten är det naturligtvis bättre att svälja förtreten.
Citera
2025-12-22, 15:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Käft lill-penis-ego. Det är väl inte din uppgift att sortera om folk har bra anledningar att köra om eller inte. Vill de köra om och inte sätter dig i en farlig situation, låt dem. Du vet väl inte varför folk har bråttom. När jag var 19 och omogen tänkte jag med som du. Sen blev jag vuxen.

Skrev ju inte att jag ökar bara därav. Det gjorde jag ju då som 19. Här fan kommer du inte om! Numera vuxen tänker man ju mest bara skit. Sedan låter de köra om. Japp man vet ju inte varför. De kan ju tex vara på väg mot sjukan men en kvinna som ska föda.
Citera
2025-12-22, 15:38
Medlem
Citat:
Så less på dessa rövhål. Händer ofta att jag åker med min farthållare på 100 (på 100-väg) och jag hamnar bakom någon som bevisligen kör saktare så jag inleder omkörningen men då är det som att den andra bilisten kommer på sig själv att hen kör sakta och ökar då hastigheten innan jag hunnit köra om så nu måste jag sakta in och köra tillbaka till högerfilen, alternativt gasa på ännu mer till en olaglig hastighet för att kunna lägga mig framför.

Era rövhål. Varför gör ni så? Fler som stör sig på detta eller kanske vet med sig att ni gör detta själva? I så fall vill jag veta hur era tankegångar går.
Det är folk med små penisar och stora ego som gör så.
Om folk vill köra om och inte försätter mig i en farlig sitatuion släpper jag tom på gasen när de är på väg förbi. Fan vet jag om varför de har bråttom? De kanske har en sjuk släkting eller en unge på gång.
Dessutom vill jag minnas att det är olagligt att accelerera när man blir omkörd.
(3 kap. 38 § trafikförordningen)
Som fd mc-förare så hjälper jag tom dem förbi, det sista jag vill göra är att orsaka en olycka med en mjuk trafikant.
Senast redigerad av gniknus2 2025-12-22 kl. 15:42.
Citera
2025-12-22, 15:43
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:

Jag hatar också dessa människor. Vissa gör det tom. när tvåfiligt är på väg mot enfiligt. Direkt trafikfarligt.
I en idealisk värld kunde man veva ner rutan och spränga dem åt helvete med raketgevär.
Citera
2025-12-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Jag hatar också dessa människor. Vissa gör det tom. när tvåfiligt är på väg mot enfiligt. Direkt trafikfarligt.
I en idealisk värld kunde man veva ner rutan och spränga dem åt helvete med raketgevär.
det är olagligt att accelerera när man blir omkörd.
(3 kap. 38 § trafikförordningen)
Citera
2025-12-22, 16:22
Medlem
StorFetAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Många som gör så, dom blir kränkta. Tycker du kör för fort eller något annat kopplat till psykisk ohälsa.
Många dumhuvuden som kör fort med och skall köra om som CP'n, ligger åt helvete för nära bakom.
Ett bevis på att vi bör investera mer i kollektivtrafiken, ju fler idioter som åker buss, desto mindre trafik på våra vägar.
Citera
2025-12-22, 16:23
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Sen verkar det finnas en stor andel bilister som inte kan köra på egen hand utan kör väldigt sakta tills de blivit omkörda och därefter håller den omkörande bilens hastighet. De måste liksom ha en pace car framför sig som bestämmer farten åt sig.
That's me...

Har en tendens till att ligga i 140/150 utan eller få medtrafikanter.
Kommer "Kill the King", "Highway to Hell" eller liknande upp ligger jag risigt till om en kontroll hägrar...
Citera
2025-12-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är ett rövhål. Exakt hur jag resonerar. Jag tänker du är ett rövhål. Farför fan exakt ska du behöva köra om? Om jag liksom kör i 100 och fartgränsen är 100. Varför exakt ska du köra om för!?
Det ska väl i och för sig du skita i... Det är polisens uppgift att hålla efter fortkörare. inte andra trafikanters. Men visst - om du också vill bli av med körkortet för du har liten kuk så är väl det helt ok.
Citera
2025-12-22, 17:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det ska väl i och för sig du skita i... Det är polisens uppgift att hålla efter fortkörare. inte andra trafikanters. Men visst - om du också vill bli av med körkortet för du har liten kuk så är väl det helt ok.

Nu skrev jag inte att jag ökar. Tänker bara att jag borde det. För att jävla tillbaka. Idag med X många år med körkort är det ju knuten näve i fickan. Kommer fan inte riskera något. Speciellt då inga liv.

Det som hänt och man blir i stunden 19 igen är om det är tvåfiligt och det kommer en sådan där BMW jåvul och ska bara om. Att den ligger ute och det blir snart enfiligt och man ökar och man småler lite när man tänker paniken hos den här BMW-dåren. Innan man dock drar ner och låter dåren passera.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-12-22 kl. 17:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in