2025-12-22, 10:58
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jag följer sanningen dit vägen leder och bryr mig, till skillnad från personer som er, inte om vem förövarna som hittas längs vägen är. Flera vägar leder just nu både till Trump och Clinton.
Troligt. Jag känner till din typ. Vet exakt hur ni är.
Citera
2025-12-22, 11:00
Medlem
Är det inte detta som Kanye West, Mel Gibson, James Caviziel och kanske fler försökt säga länge. ? Att Diddy och hans fester tog efter Epstein kanske tom var en del av detta?
Citera
2025-12-22, 11:03
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Personer som du är nog bara intresserad av en hemmasnickrad sanning som ligger i linje med konfirmeringsbias och personkultifiering.

Absolut inte.

Om han begått övergrepp skall han dömas för det, precis som alla andra brott.

Hur skulle det annars gå till?

PS.
Min person har väl förövrigt väldigt lite med utfallet att göra?
DS.
Senast redigerad av scoremax 2025-12-22 kl. 11:06.
Citera
2025-12-22, 11:03
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Haha ”clownen” i vita huset är ju inte ens med i utredningen eller i filerna. Bilden var gammal och redan känd sedan innan och har ingenting med sexön att göra. Är ni så korkade att ni tror han skulle släppa dem om han var med. Skärp er förfan.

Det blev helt plötsligt inte så viktigt nu med filerna när det visade sig att Clinton och andra demokrater är prominenta i filerna.

Sanningen svider…
Ljuger du fortfarande om detta? Trump nämns tusentals gånger i filer som tidigare släppts och nu släpper de censurerade filer som du inbillar dig ska rentvå honom.
Citera
2025-12-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Ja eller så kan du förlita did till officiell statistik snarare än aktivistiska insändare:

https://fred.stlouisfed.org/series/CPIAUCSL

https://www.bls.gov/news.release/cpi.nr0.htm

Varsågod, bara att välja. Säg till om du ska ha hjälp att tolka det.

Som jag har visat dig tidigare, så är betydligt mer än hälften av de amerikanska väljarna missnöjda med Trump. Och det finns bara en riktigt tydlig förklaring till det. Det beror på att så många amerikaner är missnöjda med utvecklingen av den egna ekonomin.

Det kan mycket väl vara så att den amerikanska ekonomin på många sätt står stark. Men om inte en majoritet av väljarna får nytta av det - ifall inte deras ekonomiska situation blir bättre, utan kanske rent av sämre - varför ska de känna sig nöjda med Trumps hantering av landets ekonomi?

Jämför med Fredrik Reinfeldt. Bland det första han gjorde som statsminister var att införa jobbskatteavdragen, som innebar att folk som hade jobb och försörjde sig på sina löner fick lägre skatt och mer pengar i plånboken. En majoritet av befolkningen fick mer pengar i plånboken tack vare Reinfeldts skattesänkningar, och Reinfeldt var jättepopulär i början av sin regeringsperiod:

Citat:
Valundersökningarna visar att regeringen Reinfeldt 2006-2010 hade det bästa betyget hittills av de svenska regeringar vi låtit väljarna betygsätta sedan 1979.

https://ekengrenoscarsson.com/2016/12/01/valjarnas-betyg-pa-svenska-regeringar-och-statsministrar-1968-2014/

Ifall Trumps politik hade gjort mer än hälften av amerikanerna rikare, så skulle också fler än hälften av amerikanerna gilla honom. Men Trumps skattesänkningar, de som genomfördes genom "The Big Beautiful Bill", innebar framför allt att landets miljardärer fick stora skattelättnader, medan fattigare amerikaner fick mycket dyrare sjukvård och ingen hjälp med matkuponger.

Det spelar ingen roll om USAs ekonomi växer, ifall bara en liten del av befolkningen får nytta av den tillväxten!
Citera
2025-12-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Ljuger du fortfarande om detta? Trump nämns tusentals gånger i filer som tidigare släppts och nu släpper de censurerade filer som du inbillar dig ska rentvå honom.

”Tusentals” really. Ok, visa oss då Haha. Om tusentals filer med Trump släpptes så finns de på internet, garanterat många skärmdumpar.
Bara att hosta upp.

Lycka till..
Citera
2025-12-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Som jag har visat dig tidigare, så är betydligt mer än hälften av de amerikanska väljarna missnöjda med Trump. Och det finns bara en riktigt tydlig förklaring till det. Det beror på att så många amerikaner är missnöjda med utvecklingen av den egna ekonomin.

Det kan mycket väl vara så att den amerikanska ekonomin på många sätt står stark. Men om inte en majoritet av väljarna får nytta av det - ifall inte deras ekonomiska situation blir bättre, utan kanske rent av sämre - varför ska de känna sig nöjda med Trumps hantering av landets ekonomi?

Jämför med Fredrik Reinfeldt. Bland det första han gjorde som statsminister var att införa jobbskatteavdragen, som innebar att folk som hade jobb och försörjde sig på sina löner fick lägre skatt och mer pengar i plånboken. En majoritet av befolkningen fick mer pengar i plånboken tack vare Reinfeldts skattesänkningar, och Reinfeldt var jättepopulär i början av sin regeringsperiod:

https://ekengrenoscarsson.com/2016/12/01/valjarnas-betyg-pa-svenska-regeringar-och-statsministrar-1968-2014/

Ifall Trumps politik hade gjort mer än hälften av amerikanerna rikare, så skulle också fler än hälften av amerikanerna gilla honom. Men Trumps skattesänkningar, de som genomfördes genom "The Big Beautiful Bill", innebar framför allt att landets miljardärer fick stora skattelättnader, medan fattigare amerikaner fick mycket dyrare sjukvård och ingen hjälp med matkuponger.

Det spelar ingen roll om USAs ekonomi växer, ifall bara en liten del av befolkningen får nytta av den tillväxten!

Statistiken gäller alla amerikaner, inte en ”liten andel”.

Du kan försöka vrida på det hur mycket du vill.

Sanningen svider…
Citera
2025-12-22, 11:23
Medlem
Vilken fullständig kollaps av woke-vänstern. Total panik råder.

Högsta hönset i deras tidigare favoritadministration Clintons badar med sexoffer på Epsteins sexö… andra demokrater med.

Helt plötsligt var inte filerna så betydelsefulla hahaha.
Citera
2025-12-22, 11:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det är viktigt att sanningen kommer fram ja.

Men om det inte kommer fram någonting annat än ”-jag tycker” som bevisning, då blir det ganska enahanda.
Det är ett diskussionsforum förvisso, men rena hittepåargument gör det jävligt ovärt.
Det tragikomiska är att vi hade Joe innan som var den värsta pedofilin i historien, total avsaknad av bevis och tveksamheter som med donalds.
Och det är därför så intressant och se donalds fansen prata om bevis och när vi har så extremt många lager som pekar på exakt samma punkt donalds = pedofili/sex med minderåriga.

Jag har sedan klänge redan förutspått, det finns inget som kommer accepteras som bevis och fansen kommer stå yla frikänd fast det är tekniskt omöjligt.
Det finns ingen som helst tvekan om att donalds har pedofilat/sexat med minderåriga, och tydligen är varken pedofili eller sex med minderåriga ett problem längre och om det är donalds det handlar om i Epstein-gate.

Snacka om donalds fansen har sjunkit djupt in i fascist träsket att inte ens pedofili/sex med minderåriga får dom att ens ge den allra minsta kritik mot donalds.(Och ni som inbillar er att det går försöka något, nej, det finns ingen politiker oavsett vart den är placerad i politiken som undergår mitt vrede i pedofili/sex med minderåriga.)
Men ett donalds fanns tycker inte lite pedofili/sex med minderåriga är ett problem längre, eller ja, om det är donalds det handlar om får man tillägga det hyckleriet.

Sen även som jag sagt, brott som begås bakom stängda dörrar är svåra att bevisa för rättegång, men ingen kommer åtala donalds ändå även om bevis fanns, då det är så fascism fungerar.
Och lite svåra sexbrott har vi sett innan är inget problem för donalds av fansen, bara andra
Citera
2025-12-22, 11:38
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det tragikomiska är att vi hade Joe innan som var den värsta pedofilin i historien, total avsaknad av bevis och tveksamheter som med donalds.
Och det är därför så intressant och se donalds fansen prata om bevis och när vi har så extremt många lager som pekar på exakt samma punkt donalds = pedofili/sex med minderåriga.

Jag har sedan klänge redan förutspått, det finns inget som kommer accepteras som bevis och fansen kommer stå yla frikänd fast det är tekniskt omöjligt.
Det finns ingen som helst tvekan om att donalds har pedofilat/sexat med minderåriga, och tydligen är varken pedofili eller sex med minderåriga ett problem längre och om det är donalds det handlar om i Epstein-gate.

Snacka om donalds fansen har sjunkit djupt in i fascist träsket att inte ens pedofili/sex med minderåriga får dom att ens ge den allra minsta kritik mot donalds.(Och ni som inbillar er att det går försöka något, nej, det finns ingen politiker oavsett vart den är placerad i politiken som undergår mitt vrede i pedofili/sex med minderåriga.)
Men ett donalds fanns tycker inte lite pedofili/sex med minderåriga är ett problem längre, eller ja, om det är donalds det handlar om får man tillägga det hyckleriet.

Sen även som jag sagt, brott som begås bakom stängda dörrar är svåra att bevisa för rättegång, men ingen kommer åtala donalds ändå även om bevis fanns, då det är så fascism fungerar.
Och lite svåra sexbrott har vi sett innan är inget problem för donalds av fansen, bara andra

Tur att det inte är fansen/icke-fansen som avgör domslut då.
Citera
2025-12-22, 11:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Tur att det inte är fansen/icke-fansen som avgör domslut då.
Det blir rätt tragikomiskt och när man vägrar identifiera brotten och det förkastliga med donalds här och när donalds fans berättar(Och speciellt i Sverige.) att lite pedofili/sex med minderåriga donalds är helt okey och bara om det är du.

Och alla diskussioner om pedofili innan blir rätt komiska och speciellt när det kommer till påståenden som tex Joe, och där ingen fanns.
Men där den alltid funnits och donalds, nja, det är okey med lite pedofili/sex med minderåriga då.
Och hur blev pedofili/sex med minderåriga inget avskyvärt brott längre för?

Jag blev kallad politiskt korrekt bara för jag tycker pedofili/sex med minderåriga är avskyvärda brott oavsett vart det är i politiken, det tycker inte donalds fansen, de tycker bara det är avskyvärt när andra än donalds gör dessa äckla brott.
Och det berättar en hel del om fansen om vem de är....
Citera
2025-12-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar

Jämföra Reinfeldt och Trump
Trump bryr sig om sina
Reinfeldt hatade dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in