2025-12-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Ryktet säger att det är en relativt ung kvinna som är offret.

Som sagt är detta ett rykte och inget som jag kan bekräfta, men sorgligt oavsett vem det drabbat.

Hm....ett par som har blivit osams under natten och hon har i ilskan gett sig iväg för att lifta "hem" eller ta sig till någon bekant? Han, möjligen något berusad, ger sig efter med bilen och plötsligt händer det något.
Senast redigerad av Konrad 2025-12-21 kl. 23:53.
Citera
2025-12-22, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hm....ett par som har blivit osams under natten och hon har i ilskan gett sig iväg för att lifta "hem" eller ta sig till någon bekant? Han, möjligen något berusad, ger sig efter med bilen och plötsligt händer det något.

taget från norran. Mannen misstänks för vållande till annans död och vårdslöshet i trafik.

inte misstänkt för rattfylla + sånafall hade han varit misstänkt för mord osv så jävligt lång sökt
Citera
2025-12-22, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppside-down
taget från norran. Mannen misstänks för vållande till annans död och vårdslöshet i trafik.

inte misstänkt för rattfylla + sånafall hade han varit misstänkt för mord osv så jävligt lång sökt

Visst kan det verka längsökt men vad jag mest reagerar på är tidpunkten, 6:47 en söndagmorgon i en liten by. Det borde dessutom ha skett än tidigare än så. Det är väl tidpunkten för inkommen polisanmälan som är 6:47.

Om det nu stämmer enl. ryktet att offret är en yngre kvinna, vad gör en yngre kvinna ute på vägen till Boliden vid den tidpunkten? Ute med hunden, ute på morgonpromenad, iväg från/till busshållplats utefter Bolidenvägen? Går det ens några bussar vid den tidpunkten? Jag tycker inte att det stämmer riktigt med en yngre kvinnas vanor.

Kan förstås också vara så att han skulle hämta upp henne men tragiskt nog slutade det så här. Han skulle, som tyvärr yngre män tenderar att göra vintertid ibland, imponera genom att göra en vacker sladd med bilen och stanna precis vid henne.

Jag tror att det finns någon koppling mellan föraren och offret.
Citera
2025-12-22, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Visst kan det verka längsökt men vad jag mest reagerar på är tidpunkten, 6:47 en söndagmorgon i en liten by. Det borde dessutom ha skett än tidigare än så. Det är väl tidpunkten för inkommen polisanmälan som är 6:47.

Om det nu stämmer enl. ryktet att offret är en yngre kvinna, vad gör en yngre kvinna ute på vägen till Boliden vid den tidpunkten? Ute med hunden, ute på morgonpromenad, iväg från/till busshållplats utefter Bolidenvägen? Går det ens några bussar vid den tidpunkten? Jag tycker inte att det stämmer riktigt med en yngre kvinnas vanor.

Kan förstås också vara så att han skulle hämta upp henne men tragiskt nog slutade det så här. Han skulle, som tyvärr yngre män tenderar att göra vintertid ibland, imponera genom att göra en vacker sladd med bilen och stanna precis vid henne.

Jag tror att det finns någon koppling mellan föraren och offret.

Många joggar eller promenerar infarterna runt i Varuträsk, ungefär som broarna runt inne i Skellefteå.
Citera
2025-12-22, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodilenbullen
Inte många som förväntar sig en fotgängare, utan reflexer, gå efter en 80 väg på årets mörkaste dag...
Hade man kört 60 kanske man hade kunnat parera sladden. Men i 80, aldrig i livet.

Går knappast skuldbelägga föraren i detta fallet.

Är det sagt att den påkörda inte hade reflex?
Senast redigerad av brugernavn 2025-12-22 kl. 07:59.
Citera
2025-12-22, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vittran70
Många joggar eller promenerar infarterna runt i Varuträsk, ungefär som broarna runt inne i Skellefteå.

6:30 en söndagsmorgon i vintermörkret? Tja, kanske?
Citera
2025-12-22, 10:16
Avslutad
Vilka handlar de om ?
Citera
2025-12-22, 10:17
Medlem
Hon var ute och joggade och blev påkörd. Hon var från trakten men bodde i södra länsdelen.
Citera
2025-12-22, 11:16
Medlem
Från Norran

Citat:
Den person som omkom i trafikolyckan på väg 95, i höjd med Varuträsk, var en kvinna i 40-årsåldern.
Hon var bosatt i Umeå, men kom från Skellefteområdet. Det bekräftar Anders Lundgren vid polisen i Skellefteå.
Enligt Anders Lundgren var kvinnan ute och motionerade när olyckan inträffade.

Föraren av personbilen är en man i 20-årsåldern, hemmahörande i Skellefteå kommun. Han är fortsatt frihetsberövad och misstänkt för vållande till annans död och vårdslöshet i trafik. Det finns inga andra brottsmisstankar mot honom i samband med olyckan.
Citera
2025-12-22, 12:24
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vittran70
Nåja, rör mig ofta längs den vägen framförallt sommartid och antalet motionärer jag stött på som väljer 95:an för löpning eller promenad kan man nog räkna på en hand. Tung trafik trafikerar sträckan dygnet runt och finns knappt plats längs vägrenen när det uppstår möte. Till och med motionscyklisterna undviker den vägen av en anledning och dom brukar inte dra sig för att ta plats.

Lägg på att vi haft ordentliga omslag senaste dagarna med blixthalka som följd över hela länet så förstår jag inte varför man rör sig runt den vägen 06:30 i mörkret om man absolut inte måste.
Citera
2025-12-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Nåja, rör mig ofta längs den vägen framförallt sommartid och antalet motionärer jag stött på som väljer 95:an för löpning eller promenad kan man nog räkna på en hand. Tung trafik trafikerar sträckan dygnet runt och finns knappt plats längs vägrenen när det uppstår möte. Till och med motionscyklisterna undviker den vägen av en anledning och dom brukar inte dra sig för att ta plats.

Lägg på att vi haft ordentliga omslag senaste dagarna med blixthalka som följd över hela länet så förstår jag inte varför man rör sig runt den vägen 06:30 i mörkret om man absolut inte måste.

För att man inte vill bli en småfet jävel som sitter hemma och undrar saker på Flashback?
Citera
2025-12-22, 13:09
Medlem
Har för mig att det finns en busshållplats i närheten. Det går en buss från Boliden som ankommer 6.35 i Skellefteå. Skulle den omkomna kanske ta bussen? Låter rätt osannolikt att hon/han var ute och motionerade den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in