2025-12-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Ännu en straff för Bayern som pga det lyckades få 2-2 hemma mot laget som ligger sist.

Mm.. trodde verkligen att Bayern skulle avgöra på stopptid
Citera
2025-12-14, 21:37
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Mm.. trodde verkligen att Bayern skulle avgöra på stopptid

Lennart Karl måste vara den största talangen i tysk fotboll just nu? Bayern får inte pissa bort hans talang som dom gjorde med Paul Wanners.
Citera
2025-12-14, 21:42
Medlem
Citat:
Lennart Karl måste vara den största talangen i tysk fotboll just nu? Bayern får inte pissa bort hans talang som dom gjorde med Paul Wanners.

Lennart Karl är helt otrolig, snackade om honom med en polare häromdagen. Han måste väl fan få komma med till VM??
Citera
2025-12-14, 21:45
Medlem
Bloodzeeds avatar
Bara gratulera Mainz ju. Men 3 p till dem hade bara känts... överdrivet. Tyckte gott Kompany kunde bänkat Goretzka och startat offensivare. Jackson drar väl till afcon snart dessutom, bra planerat lån.

Såklart rbl och bvb inte klarade av att knappa in samtidigt. Samtidigt har Hjulmand gjort det bra med bayer och rättat upp skeppet (sjukt mål av Terrier).

- Mina farhågor över att gladbach skulle åka ner tycks vara över i alla fall.
Senast redigerad av Bloodzeed 2025-12-14 kl. 21:53.
Citera
2025-12-14, 21:51
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Lennart Karl är helt otrolig, snackade om honom med en polare häromdagen. Han måste väl fan få komma med till VM??

Ja! Även om han inte kommer få spela så är det en nyttig erfarenhet för den unge Lennart. Mycket bättre ta ut honom än Sané eller någon liknande sopa.
Citera
2025-12-14, 21:54
Medlem
Bloodzeeds avatar
Citat:
Ja! Även om han inte kommer få spela så är det en nyttig erfarenhet för den unge Lennart. Mycket bättre ta ut honom än Sané eller någon liknande sopa.
Enligt Basler har Karl ingen framtid i Bayern

Men nu får Mario uppmärksamhet i media, kul att se. Älskar medialandskapet 🫠
Citera
2025-12-20, 22:23
Medlem
Bloodzeeds avatar
"Hur länge tror ni det tar innan Hjulmand får kicken i Leverkusen?"

Han har nästan gjort en Alonso. Räddat dem från förödmjukelse till något som ser lovande ut.

Bortsett Hoffenheim, har han gjort säsongens helomvändning (hittills)
Citera
2025-12-22, 03:07
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ja, vilka tar egentligen Nagelsman med sig till Amerika i sommar?

26 spelare kan man ta med sig totalt. Brukligt är väl 3 målisar, 9 försvarare och 14 mer offensiva spelare. Nagelsman brukar ställa upp såhär, så det blir positionerna jag går utefter:
TW
RV - IV - IV - LV
DM - ZM
RA - OM - LA
MS

Punkt [•] betyder att de blir antagna.
Stjärna[*] betyder att jag är osäker.
Minus [-] betyder att de inte blir antagna, men att de hade kunnat vara aktuella.

Målisar:
• Baumann
• ter Stegen*
• Atubolu*
- Nübel*
- Dahmen*
- Urbig

Finns en hel drös målisar som hade kunnat vara aktuella, men Baumann har visat sig mest stabil. ter Stegen känns väldigt skakigt, men hade bra ställning senast jag hörde från Nagelsman. Atubolu måste ju bara prioriteras framför Dahmen och Nübel, ser inte vad de två andra har som inte han kan bättre.

Sen Leno och Neuer som har sagt nej såvitt jag vet.

Försvar
Får väl dela in dem i detaljpositionerna, även fast det finns de som kan spela flera. Särskilt Kimmich sabbar ju så sett.

Mittbackar:
• Schlotterbeck
• Tah
• Rüdiger* - gammal, varit skadad, men startar för Real Madrid igen
• Anton*
• Thiaw* - 2 inhopp i november, annars senast 2023 varav en match Nagelsman
- Kehrer* - 17 min som högerback i somras, annars senast 2023 innan Nagelsman
- Koch* - verkar vara utsorterad nyligen
- Jeltsch - ung och intressant?
- Bisseck - 1 inhopp i mars
- Ginter

Som med målisarna finns många duktiga alternativ.

Högerback:
• Treu*
• Rosenfelder*
- Baku* - Nagelsman föredrar Kimmich som RV hellre än att Baku spelar.
- Henrichs
- Vagnoman
- Collins

Nagelsman har uttryckt en djup önskan om att få använda Kimmich i defensivt mittfält. Det har inte gått hittills, då han inte hittat en kompetent högerback. Han har tagit upp typ Rosenfelder och Collins som potentiella kandidater men Collins funkade inte och Rosenfelder har varit skadad.

Nu har Treu imponerat i Freiburg, och han har visat på spelintelligens och att han kan vara med i offensiven, något Nagelsman nog gillar. Partisk som jag är tror jag att båda freiburgarna får nomineringen.

Vänsterback:
• Brown
• Raum
- Mittelstädt
- Rothe
- Gosens

Raum har etsat sig in i landslaget, Brown gör bra ifrån sig och är ung.

Med det har vi 9 försvarare.

Offensiven:
Här flyter verkligen positioner ihop. En som spelar DM kan spela OM, en OM kan spela RA osv.

Defensivt och centralt mittfält (DM / ZM):
• Kimmich
• Pavlovic
• Nmecha
• Goretzka*
• Bischof*
- Stiller*
- Groß - ej uttagen sedan september
- Andrich - var ordinarie fram tills i somras, ej uttagen alls i november

Goretzka är en otrolig all-round att ha i truppen. Bischof kan spela ytterback. Stiller vet jag bara inte.

Offensivt mittfält, höger- och vänsterytter (OM, RA, LA):
• Musiala
• Wirtz
• Karl*
• Adeyemi*
• Gnabry* - spelat senaste året, stabil
• Schade*
- Quédraogo*
- El Mala*
- Brandt - nyligen uttagen igen
- Sané - nyligen uttagen igen
- Gruda
- Leweling

Tyskland spelar kreativt och med bollinnehav. Därför är förmågan att hitta lösningar mycket viktigare än att vara snabb. Därför är Karl och Gnabry med.

Fast 1-2 snabba spelare behövs också. Adeyemi hade jag personligen inte velat ta med, för truppens välmående, men varken Schade, El Mala eller Quédraogo når upp till hans nivå än, men det kan ändras.

Topp (MS):
• Woltemade
• Havertz
• Kleindienst*
- Burkardt*
- Beier
- Undav
- Füllkrug

Vi får hoppas att Kleindienst och Havertz levererar efter sina skador. Woltemade och Havertz är båda väldigt medspelande anfallare, medan Kleindienst är mer av en målgörare och någon man siktar på med inlägg. Burkardt kanske något däremellan?

Hur ser en startelva ut?
Med det har vi 26 spelare. Många av osäkerheterna kommer nog inte spela någon roll, för de bästa spelarna är klart bäst. Jag kan tänka mig följande vid match:
Baumann
Treu - Tah - Schlotterbeck - Bischof
Pavlovic - Kimmich
Karl - Musiala - Wirtz
Woltemade

Med Bischof och Kimmich som kan spela ytterback funderar jag på att plocka bort en försvarare och sätta in El Mala / Quédraogo / Burkardt istället.

Vad tycker ni? Något ni hade gjort annorlunda - förutom möjligtvis högerbacken? Karl tycker jag iallafall är självklar. I startelvan kanske Goretzka, Gnabry eller Havertz kan ta hans plats, men i truppen är han säker.
Citera
2025-12-22, 07:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Måste ändå säga mig impad över Hjulmands Leverkusen.. trodde att dansken ville få sparken innan jul, men han har verkligen gjort en solid insats hittils.
Citera
2025-12-22, 07:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodzeed
"Hur länge tror ni det tar innan Hjulmand får kicken i Leverkusen?"

Han har nästan gjort en Alonso. Räddat dem från förödmjukelse till något som ser lovande ut.

Bortsett Hoffenheim, har han gjort säsongens helomvändning (hittills)
My bad
Citera
2025-12-22, 13:22
Medlem
Bloodzeeds avatar
Bra inlägg Lekmand. Men de där högerbackarna kom lite från ingenstans. Håller med i stort i övrigt, gäller bara att välja vad för och hur stora alternativ man vill ha på bänken att slänga in.

Tror inte MatS kommer vara ordinarie igen i Barca och han verkar heller inte vilja lämna dem. Nübel måste ha spelat bort sig vid det här laget. Tror Stegen till slut kommer att komma med på ren rutin, annars tar Urbig hans plats (nu är jag partisk också)

Jag har aldrig gillat psykfallet Rüdiger och hade gärna sett han petas rakt av. Verkligen inte imponerad av honom i höst men samtidigt har real varit ett hav av kaos och rubriker. Hade sett Ginter över i hackordningen. Tror Bisseck är rätt ordinarie i Inter? Men de spelar trebackslinje. Gillar Kehrer men tror inte han spelar tillräckligt.

Vb känns rätt spikat, men Bischof som alt räcker bakom Raum och Brown. Baku på högern med flera alt på andra positioner.

Groß och Andrich är finito. Bischof måste med.

Rent minfält på offensiven. För många skador och frågetecken just nu. Tror Sané har för mycket förtroende och kommer med. Havertz måste spela igen. Helt omöjligt att göra strikerval just nu enligt mig men Woltemade såklart etta. Füllkrug måste vara färdig, både Burken och Klein före honom.
Senast redigerad av Bloodzeed 2025-12-22 kl. 13:25.
Citera
2025-12-22, 15:53
Medlem
Bloodzeeds avatar
Lucien Favre går i pension. Gjorde det bra i Frankrike med Nice men kommer mest ihåg honom för hans tid i 'gladbach.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in