2025-12-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Nej alla politiker ljuger hela tiden. Trump kanske mindre än andra, eller han talar snarare sanning mer än andra.

Men att han skulle gå till val med att släppa filerna om han är med i dem ser jag som helt orimligt. Varför skulle han göra det?

Av samma skäl som han påstod att han skulle avsluta kriget i Ukraina direkt och fixa ekonomin dag ett.
Ha sa vad som behövdes för att vinna ett val, samvetslöst och helt medveten om att det aldrig skulle bli verklighet.
Citera
2025-12-21, 17:41
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja. Bästa vänner hur mycket du än beter dig som ett psyko i tråden.

Det är nog bland det som är klarast i röran varken du vill eller inte.

Du menar som att det är glasklart att de flesta i den här "röran" som du kallar det är vänstermiffon och demokrater som du själv, vilket är verkligheten samt att det var till er han donerade pengarna politiskt vare sig du vill acceptera det eller inte. Ni blir mer och mer lost för varje dag som går när det går upp för er att folk har fått nog och att ni inte kommer se makt igen på minst ett decennium för att ni inte hade kulor att be fullblodsdårar att dra åt helvete.

Prata om psykon när man gjorde ett officiellt hem för psykisk ohälsa och svagbegåvade brottslingar och lät dem bestämma dagordningen... rannsaka dig själv. Ni är så jävla förlorade att ni tror att SD kommer åka ut med badvattnet och när Michelle Obama kör nästa val så är det klippt för den oranga mannen

En sak har ni alla gemensamt... ni har ingen koll på varken samtiden, hur den fungerar eller vart den är påväg. Än idag tror ni att det är era bubblor ni så gärna håller er i som bestämmer hur verkligheten ser ut. Hur många bryska uppvaknanden behöver ni innan ni fattar? Vanligt folk vill inte ha med er att göra mer och den enda ni har att skylla för det är er själva.
Senast redigerad av Maxima95 2025-12-21 kl. 17:47.
Citera
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Självklart har man haft order om att censurera allt som har med Trump att göra från Epstein-filerna.

Såg en Youtube-video om Epsteinfilerna igår. En journalist visade ett 100-sidigt dokument ur Epsteinfilerna som var helt svart! Allt var censurerat!

Lägg ihop det faktum att otroligt mycket av dokumenten som faktiskt är släppta är totalcensurerade med det faktum att Trump inte förekommer alls i de dokument där namn och bilder syns. Vilken slutsats ska vi dra av detta?

Att Trump är oskyldig som ett lamm, säger Trump-galningarna som har så dåligt omdöme att de egentligen inte borde få rösta i allmänna val.

Vi andra förstår att 1 + 1 = 2.

Ledsen, men du får förbättra din läsförståelse, alternativt ditt logiska tänkande.

Det är fullständigt och till hundra procent orimligt att man skulle ha missat att vissa förekomster av Trump finns i de icke maskade delarna av dokumentet. Tror du på fullt allvar att de som granskat filerna inte klarar av att göra en sökning i sökbara dokument? JAG ENSAM hade utan svårighet grejat att inte lämna någonting omaskat, och fått det gjort på en eftermiddag med tillgång till rätt programvara, ifall uppdraget hade varit "censurera alla förekomster av ordet Trump i dokumenten".

Sedan står det dig fritt att tro att Trumps namn förekommer tusen eller noll gånger i de maskade avsnitten (och att de omaskerade förekomsterna har lämnats kvar bara för att ge intrycket att namnet inte har maskats); eller att det är andra personer som ska skyddas. Jag tar som sagt inte ställning till det, och personligen hade jag inte blivit jätteförvånad över någotdera.

Att tro att det var meningen att ta bort ALLA förekomster av Trumps namn men att det "glömts kvar" på vissa ställen, är däremot liktydigt med att tro att myndigheterna som haft i uppdrag att censurera dokumenten är (mycket) mindre kompetenta än random gymnasieelev med grundläggande datakunskaper. Och tror man det, är man i mina ögon ganska korkad.
Citera
Medlem
Jag tycker hela Epstein härvan är uppförstorad. Vad jag förstår är det unga tjejer som försökt tjäna snabba pengar på sin ungdom och skönhet men som inte förstått att ingenting kommer gratis. Som det varit i alla tider.
Citera
2025-12-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Trumps agerande är lättare att förstå om man tänker att han tänkte att som president kan han styra och ställa precis som han själv vill inklusive att beordra myndigheterna att städa bort honom och hans närmaste vänner från dokumenten, vilket de glatt gjorde eftersom hela sidor blev helt svarta...
Så klart, men han verkade samtidigt inte veta till eller från i början av året. Jag tror inte det började klarna för honom hur omnämnd han faktiskt var i utredningen förrän den massiva insatsen dör 1000 FBI-agenter togs in för att flagga hans förekomst i dokumenten.
Citera
2025-12-21, 17:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Du menar som att det är glasklart att de flesta i den här "röran"
Japp.
Det är glasklart att de var bästa vänner.
Det var topic.

Via mängder med vittnesmål från olika personer, fd anställda, offer etc - men främst Epstein och Trump själva.
(FB) Epstein-dokumenten allt mer öppna - Politiska aspekter för de som är med
Citera
2025-12-21, 18:07
Medlem
santos_devilles avatar
Detta har inget med demokrater eller republikaner att göra. Det är mäktiga människor med makt och inflytande. Alla är kompisar och skiter i vad man röstar på. Står barn på menyn så tackar dom inte nej.

Vare sig det är Trump eller Clinton. Mäktiga män som aldrig får nej förutom det som är absolut förbjudet, att våldta barn.

Men jag lovar att inget kommer hända någon. Ingen kommer behöva stå inför en domstol. Ingen kommer bli utfrågad. Epsteins flickvän kommer innan Trumps sista dag som president bli frigiven och benådad. Clinton, Bannon, Gates, Trump osv osv kommer få fortsätta precis som vanligt!
Senast redigerad av santos_deville 2025-12-21 kl. 18:12.
Citera
2025-12-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Ledsen, men du får förbättra din läsförståelse, alternativt ditt logiska tänkande.

Det är fullständigt och till hundra procent orimligt att man skulle ha missat att vissa förekomster av Trump finns i de icke maskade delarna av dokumentet. Tror du på fullt allvar att de som granskat filerna inte klarar av att göra en sökning i sökbara dokument? JAG ENSAM hade utan svårighet grejat att inte lämna någonting omaskat, och fått det gjort på en eftermiddag med tillgång till rätt programvara, ifall uppdraget hade varit "censurera alla förekomster av ordet Trump i dokumenten".

Sedan står det dig fritt att tro att Trumps namn förekommer tusen eller noll gånger i de maskade avsnitten (och att de omaskerade förekomsterna har lämnats kvar bara för att ge intrycket att namnet inte har maskats); eller att det är andra personer som ska skyddas. Jag tar som sagt inte ställning till det, och personligen hade jag inte blivit jätteförvånad över någotdera.

Att tro att det var meningen att ta bort ALLA förekomster av Trumps namn men att det "glömts kvar" på vissa ställen, är däremot liktydigt med att tro att myndigheterna som haft i uppdrag att censurera dokumenten är (mycket) mindre kompetenta än random gymnasieelev med grundläggande datakunskaper. Och tror man det, är man i mina ögon ganska korkad.

Trump är korkad, och han tror att det inte finns någonting som han inte kan göra:

Citat:
Trump’s chief of staff says he believes ‘there’s nothing he can’t do’ as president

https://www.theguardian.com/us-news/2025/dec/16/susie-wiles-trump-interview

Varför skulle Trump vilja släppa Epstein-filerna, när han visste att han själv fanns med i dem? Jo, därför att han kände sig säker på att han kunde radera sig själv från filerna. Samtidigt visste han förstås att Bill Clinton fanns med i filerna, och han ville naturligtvis visa upp Clinton i pinsamma situationer för det amerikanska folket.

Det var naturligtvis därför han sa att han skulle släppa filerna. Men sen visade det sig att det var mycket svårare än han hade trott att radera sig själv från filerna. Det var därför han så länge vägrade att släppa dem. När kongressen sedan beordrade honom att släppa filerna, så satte han lämpliga personer att gå igenom hela det gigantiska materialet och censurera alla referenser till Trump.

Det tog ju sin tid att gå igenom så mycket material och maska så många Trump-filer, och det var därför som bara en del av materialet släpptes på fredagen. Det hade ju annars sagts att allt skulle släppas den dagen.

Och till er som påstår att material maskas för att skydda barn: Vet ni hur man skyddar barn i Epstein-filerna? Jo, genom att maska barnen. Det är barnen som inte ska visas upp offentligt. Men däremot finns det ingenting som hindrar att förövare som finns med på samma bilder som barnen själva får synas, fastän barnen döljs bakom svart "bläck".
Citera
2025-12-21, 18:17
Medlem
Citat:
Vad försöker du säga? att om en hel sida är censurerad så är 100% av sidan cencurerad haha.

Går du i andra klass?

Har du en funktionsnedsättning? Ja, om hela sidan är censurerad så är den 100% censurerad. Har de strukit över 20% av texten är den 20% censurerad.

500+ dokument var 100% censurerade medens andra dokument hade varierande andel läsbar text.

Du ser uppenbarligen inte problemet med detta men det gör många andra.
Citera
2025-12-21, 18:24
Medlem
Citat:
Nej alla politiker ljuger hela tiden. Trump kanske mindre än andra, eller han talar snarare sanning mer än andra.

Men att han skulle gå till val med att släppa filerna om han är med i dem ser jag som helt orimligt. Varför skulle han göra det?

För att när han väl kommit till makten kan han bryta vallöften utan att hans supportrar bryr sig, det har han gjort ett antal gånger redan. Nästan det första de gjorde när han blev vald var ju att dela ut de där pärmarna med redan känt material till några MAGA-influencers i Vita huset för att framstå som transparenta och få "Epstein-frågan" överstökad. Det lilla tricket funkade dock inte och trycket blev till slut för stort och där är vi nu. Trump sa vad han behövde för att vinna valet, sedan hoppades han på att den här härvan kunde svepas under mattan eller rent av stoppas från att komma ut.
Citera
2025-12-21, 18:26
Medlem
Undrar vad Prinsess Sofias länk till honom är ?
Citera
2025-12-21, 18:29
Medlem
JimMorrisoffs avatar
https://www.instagram.com/reel/DSey3sWiMta/

Hade inte kunnat säga det bättre själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem