Citat:
Ursprungligen postat av
Threadkiller
Ledsen, men du får förbättra din läsförståelse, alternativt ditt logiska tänkande.
Det är fullständigt och till hundra procent orimligt att man skulle ha missat att vissa förekomster av Trump finns i de icke maskade delarna av dokumentet. Tror du på fullt allvar att de som granskat filerna inte klarar av att göra en sökning i sökbara dokument? JAG ENSAM hade utan svårighet grejat att inte lämna någonting omaskat, och fått det gjort på en eftermiddag med tillgång till rätt programvara, ifall uppdraget hade varit "censurera alla förekomster av ordet Trump i dokumenten".
Sedan står det dig fritt att tro att Trumps namn förekommer tusen eller noll gånger i de maskade avsnitten (och att de omaskerade förekomsterna har lämnats kvar bara för att ge intrycket att namnet inte har maskats); eller att det är andra personer som ska skyddas. Jag tar som sagt inte ställning till det, och personligen hade jag inte blivit jätteförvånad över någotdera.
Att tro att det var meningen att ta bort ALLA förekomster av Trumps namn men att det "glömts kvar" på vissa ställen, är däremot liktydigt med att tro att myndigheterna som haft i uppdrag att censurera dokumenten är (mycket) mindre kompetenta än random gymnasieelev med grundläggande datakunskaper. Och tror man det, är man i mina ögon ganska korkad.
Trump är korkad, och han tror att det inte finns någonting som han inte kan göra:
Citat:
Trump’s chief of staff says he believes ‘there’s nothing he can’t do’ as president
https://www.theguardian.com/us-news/2025/dec/16/susie-wiles-trump-interview
Varför skulle Trump vilja släppa Epstein-filerna, när han visste att han själv fanns med i dem? Jo, därför att han kände sig säker på att han kunde radera sig själv från filerna. Samtidigt visste han förstås att Bill Clinton fanns med i filerna, och han ville naturligtvis visa upp Clinton i pinsamma situationer för det amerikanska folket.
Det var naturligtvis därför han sa att han skulle släppa filerna. Men sen visade det sig att det var mycket svårare än han hade trott att radera sig själv från filerna. Det var därför han så länge vägrade att släppa dem. När kongressen sedan beordrade honom att släppa filerna, så satte han lämpliga personer att gå igenom hela det gigantiska materialet och censurera alla referenser till Trump.
Det tog ju sin tid att gå igenom så mycket material och maska så många Trump-filer, och det var därför som bara en del av materialet släpptes på fredagen. Det hade ju annars sagts att allt skulle släppas den dagen.
Och till er som påstår att material maskas för att skydda barn: Vet ni hur man skyddar barn i Epstein-filerna? Jo, genom att maska
barnen. Det är barnen som inte ska visas upp offentligt. Men däremot finns det ingenting som hindrar att förövare som finns med på samma bilder som barnen själva får synas, fastän barnen döljs bakom svart "bläck".