2025-12-21, 08:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hur många gånger vill du gå igenom samma argument för att din inavlade hjärna ska ta in vad jag skriver?
Jag är ledsen för att jag bara är en simpel goyim och inte del av ditt överlägsna judiska härskarfolk så jag får nöja mig med samma tolkning av lagen som andra goyims som i FN, ICJ m fl gör, inte er överlägsna judiska lag.
Citera
2025-12-21, 08:45
Medlem
Citat:
Det var ett förslag som inte var juridiskt bindande. Araberna sa nej. Vad är det som är svårt att fatta?

Om jag erbjuder dig någonting och du tackar nej betyder inte att du kan komma 80 år senare och kräva rätt till vad jag erbjöd dig. Måste jag verkligen förklara det för dig? Du måste vara muslim isf, bara en muslim skulle få för sig något sånt.

Hur kommer det sig att den högsta juridiska instans kommit fram till att Israel ockuperar Västbanken och Gaza? Kan du mer än den instans som definierar vad som är rätt eller fel?
Citera
2025-12-21, 11:40
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Hur kommer det sig att den högsta juridiska instans kommit fram till att Israel ockuperar Västbanken och Gaza? Kan du mer än den instans som definierar vad som är rätt eller fel?

Det spelar ingen roll om hela världen tycker att Västbanken tillhör "Palestina", det ändrar ingenting för Nationernas Förbund gav området till Israel i ett juridiskt bindande beslut som fortfarande gäller. Det betyder att det är Israels åsikt som gäller. Du behöver inte gilla läget, du kan tycka att det är fel hur mycket du vill, det ändrar ingenting.
Citera
2025-12-21, 12:41
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll om hela världen tycker att Västbanken tillhör "Palestina", det ändrar ingenting för Nationernas Förbund gav området till Israel i ett juridiskt bindande beslut som fortfarande gäller. Det betyder att det är Israels åsikt som gäller. Du behöver inte gilla läget, du kan tycka att det är fel hur mycket du vill, det ändrar ingenting.

Du menar alltså - på fullaste allvar - att Nationernas Förbund "gav" Västbanken till Israel INNAN Israel överhuvudtaget existerade?...och att detta på något magiskt sätt skulle vara juridiskt bindande? Jag skulle gärna ta del av detta dokument....
Citera
2025-12-21, 12:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du menar alltså - på fullaste allvar - att Nationernas Förbund "gav" Västbanken till Israel INNAN Israel överhuvudtaget existerade?...och att detta på något magiskt sätt skulle vara juridiskt bindande? Jag skulle gärna ta del av detta dokument....

Jag tror jag har länkat det mer än 50 gånger nu: https://digitallibrary.un.org/record/829707

Nationernas Förbund hade mandat att bestämma över internationell lag, till skillnad från FN som bara har mandat att tycka till, typ som du och jag.
Citera
2025-12-21, 12:53
Medlem
Citat:

Det riktigt komiska börjar när du ber Melange att citera den delen av dokumentet som styrker hans påståenden 😂.

Att det högsta beslutande juridiska organet i världen som har som uppgift att tolka internationell rätt, totalt motsäger det han säger bryr han sig inte om. Geez!
Citera
2025-12-21, 13:03
Avstängd
Citat:
Jag tror jag har länkat det mer än 50 gånger nu: https://digitallibrary.un.org/record/829707

Nationernas Förbund hade mandat att bestämma över internationell lag, till skillnad från FN som bara har mandat att tycka till, typ som du och jag.
1. Detta dokument är sedan länge överspelat.
2. Det talar om en judisk stat i Palestina, inte att hela Palestina skall bli judiskt.
3. "it being clearly understood that nothing should be done which might prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine," Något sionisterna bröt mot direkt med Nakba.
4. FN:s säkerhetsråd har full rätt att fatta bindande beslut. Dock inte generalförsamlingen (utom under speciella omständigheter med kvalificerad majoritet), dvs delningsplanen var bara ett förslag och inget bindande.

Om du anser detta dokument vara bindande måste du acceptera att alla palestinier som fördrevs eller fick sin egendom stulen får återvända och får tillbaka det de förlorade.
Citera
2025-12-21, 13:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
1. Detta dokument är sedan länge överspelat.

Nej, det gäller fortfarande.

Citat:
2. Det talar om en judisk stat i Palestina, inte att hela Palestina skall bli judiskt.

Jo det står klart och tydligt att ingen del av mandatet får avyttras till en annan stat.

Citat:
3. "it being clearly understood that nothing should be done which might prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine," Något sionisterna bröt mot direkt med Nakba.

Nej det var araberna som förklarade krig mot Israel, inte tvärtom vilket blir extra fånigt med tanke på att det finns 2 miljoner araber i Israel med israeliskt medborgarskap och exakt noll judar med palestinskt medborgarskap. Självklart så har Israel inga förpliktelser mot personer som försöker utplåna Israel och snart så kommer Sverige att inse faktum och bli av med alla svenskfientliga svenskar också.

Citat:
4. FN:s säkerhetsråd har full rätt att fatta bindande beslut. Dock inte generalförsamlingen (utom under speciella omständigheter med kvalificerad majoritet), dvs delningsplanen var bara ett förslag och inget bindande.

Nej, isåntfall hade diktaturerna röstat bort alla demokratier i FN för länge sen. FN har inte mandat att bestämma över internationell lag.

Citat:
Om du anser detta dokument vara bindande måste du acceptera att alla palestinier som fördrevs eller fick sin egendom stulen får återvända och får tillbaka det de förlorade.

Nej, de blev erbjudna en stat på Västbanken många gånger och tackade nej. Någon gång får man lära sig att stå för konsekvenserna för sitt agerande. Qatar kan ta emot dem.
Citera
2025-12-21, 15:56
Avstängd
Citat:
Nej, det gäller fortfarande.
Bara enligt dig.

Citat:
Jo det står klart och tydligt att ingen del av mandatet får avyttras till en annan stat.
Det är en instruktion till britterna att de inte har rätt att sälja av området de är satta att förvalta. Det är bara du som tolkar det som att hela området skall tillfalla judarna.

Citat:
Nej det var araberna som förklarade krig mot Israel, inte tvärtom
Bara enligt sionistpropagandan. Dessutom skulle det i vilket fall som helst inte ursäkta den kollekriva bestraffning som det innebar att fördriva 750 000 infödda araber och stjäla egendom inte bara från dessa utan även från de som på nåder fick vara kvar om än satta under militärstyre.

Citat:
Nej, de blev erbjudna en stat på Västbanken många gånger och tackade nej. Någon gång får man lära sig att stå för konsekvenserna för sitt agerande. Qatar kan ta emot dem.
Kan du ge exempel på sådana förslag, och då vill jag ha färdiga erbjudanden inte bara lite lösa tankar.
Senast redigerad av Xenonen 2025-12-21 kl. 16:16.
Citera
2025-12-21, 16:13
Medlem
Helt rätt Israel behöver bygga mera bostäder till dom judar som måste fly dit för våra svenska nazister tex dom borde ta hela västbanken och gaza och utvisa palestinerna som igenkligen aldrig haft rätt till dessa områden
Citera
2025-12-21, 16:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Bara enligt dig.

Nej.

Citat:
Det är en instruktion till britterna att de inte har rätt att sälja av området de är satta att förvalta. Det är bara du som tolkar det som att hela området skall tillfalla judarna.

Nej.

Citat:
Bara enligt sionistpropagandan. Dessutom skulle det i vilket fall som helst inte ursäkta den kollekriva bestraffning som det innebar att fördriva 750 000 infödda araber och stjäla egendom inte bara från dessa utan även från de som på nåder fick vara kvar om än satta under militärstyre.

De fick inte sin egendom bestulen, de förklarade krig mot Israel. Lär dig skillnaden.

Citat:
Kan du ge exempel på sådana förslag, och då vill jag ha färdiga erbjudanden inte bara lite lösa tankar.

Förslag på var palestinierna ska ta vägen? Qatar har plats, och de är till stor del medskyldiga till den nuvarande situationen. Övriga arabländer är också delskyldiga, inte minst Egypten, Syrien, Libanon och Jordanien även om Jordanien de facto tagit emot en del palestinier så är Jordanien det land som alla palestinier som inte ville bo i Israel skulle hamna i enligt det juridiskt bindande beslutet.
Citera
2025-12-21, 16:21
Avstängd
Citat:
De fick inte sin egendom bestulen, de förklarade krig mot Israel. Lär dig skillnaden.
Får vi se denna juridiskt bindande krigsförklaring som dessa palestinier påstås ha kommit med? Slå också upp termen "present absentee".
Citat:
Förslag på var palestinierna ska ta vägen?
'
Vadå "ta vägen"? De skall få bo kvar och de judiska ockupanterna på Västbanken skall bort. Allt enligt internationell lag.
Citat:
så är Jordanien det land som alla palestinier som inte ville bo i Israel skulle hamna i enligt det juridiskt bindande beslutet.
För det första är beslutet som påpekats för dig en miljon gånger inte juridiskt bindande och för det andra ville de bo kvar men fördrevs av en grupp rasistiska invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in