2025-12-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Vart kan man lyssna?
CHRISTOFER "CHRIPPA" LUNDSTRÖM DÖMS FÖR GROVA EKOBROTT | HELA RÄTTEGÅNGEN

https://www.youtube.com/watch?v=ohvbboAbI7M&t=12298s
Citera
2025-12-21, 12:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Den enkla förklaringen måste ju vara att Chrippas Youtube kanal är skriven på henne. Och det är den inkomsten hon har. Och därför han inte har någon inkomst. Lite pengar drar han in 3-4 videos/veckan, 20k visningar/video.
Sen att dom forts skita i bokföringen är en annan sak!
Jag menar YT pengarna måste ta vägen någonstans, även om Linnea sa att dom tog vägen ingenstans, i rättegången. Och Chrippas svar var väl att han stod på "stand by" tills han fick klartecken att börja göra rätt för sig!
Snapchat och TikTok tror jag inte Linnea drar in mkt på.

Troligen inte på att rea ut sina r*vhål heller haha
Citera
2025-12-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Löjeväckande hur du försöker sockra allt kring dom där två.
Alla vittnar om hur penga-k*t han är och hur jävlig han varit emot Julia gällande just pengar. Tror du det beteendet går över, över en natt och att han är annorlunda nu? Golddiggern kunde nog manipulera honom ett tag, men pengarna styr honom och då började han väl inse. Slår vad om att 80 % av deras bråk handlat om pengar och resterande om Julia.

Vad tycker du om att dom rear ut sina r*vhål på TF förresten? Värdigt? Desperat? Tror du de valt att göra det om det fanns "gott om pengar"?

Tror Micro älskar det och är en av deras trognaste köpare då hen avgudar allt dessa miserabla individer gör.

Hoppas han är så dum och överklagar samt åklagaren överklagar dom andra så det blir lite kul och hårdare straff.

Hur kunde pappa kräfta klara sig enda sättet är ju om större belopp lämnat hans konto dvs kräftan dessutom varit tvungen låna av sin far .

Då är det illa ekonomiskt för kräftan på riktigt
Citera
2025-12-21, 13:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Tror Micro älskar det och är en av deras trognaste köpare då hen avgudar allt dessa miserabla individer gör.

Hoppas han är så dum och överklagar samt åklagaren överklagar dom andra så det blir lite kul och hårdare straff.

Hur kunde pappa kräfta klara sig enda sättet är ju om större belopp lämnat hans konto dvs kräftan dessutom varit tvungen låna av sin far .

Ja, jag har förstått det. Micro skulle aldrig erkänna att någon av dom gör något fel. Som sagt det är löjeväckande.
Hoppas också på åklagaren överklagar och att Hovrätten skärper straffet istället.
Chrippa har ju själv sagt att hans ekonomi är kraschad.

Måste ju vara flertalet följare som känner sig extremt lurade, där dom suttit i hans streams och på riktigt trott att han vunnit pengar. Eller så är dom lika lågbegåvade som Chrippa är.

Den där fasaden han slitit för att hålla uppe, har iallafall pulveriserats nu. Bara hans lilla fanclub på 4 pers härinne som inte förstår det.
Citera
2025-12-21, 13:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Löjeväckande hur du försöker sockra allt kring dom där två.
Alla vittnar om hur penga-k*t han är och hur jävlig han varit emot Julia gällande just pengar. Tror du det beteendet går över, över en natt och att han är annorlunda nu? Golddiggern kunde nog manipulera honom ett tag, men pengarna styr honom och då började han väl inse. Slår vad om att 80 % av deras bråk handlat om pengar och resterande om Julia.

Vad tycker du om att dom rear ut sina r*vhål på TF förresten? Värdigt? Desperat? Tror du de valt att göra det om det fanns "gott om pengar"?
Det är ju du som säger att det påstådda beteendet har gått över och att han är den som betalar allt åt Linnea.

Jag slår vad om att du inte har någon insyn i vad deras bråk handlar om eller om de ens har bråk ..

Jag tycker att du verkar vara väldigt investerad i honom och väldigt svartsjuk på henne ... och det är okej bara jag slipper hantera dina utbrott.
Mitt förslag är också att du kontaktar TR med din rövhålsteori och förklarar för dem att de räknat fel -- de är säkert skitintresserade av din genomarbetade teori gällande hennes ekonomi .. Jag är däremot inte det.
Citera
2025-12-21, 13:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy

Prova att läsa domen så får du svar på det och slipper sitta och snickra ihop egna historier.
Citera
2025-12-21, 13:19
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När skrev han det?
Jag har inte ett sett något sådant. Han brukar ju i princip inte berätta någonting kring henne.
Är du säker på att det var i år han skrev något sånt?

I december. Bombsäker.
Citera
2025-12-21, 13:24
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Chrippa har lagt ut offentligt att ungen ska med till Sälen. Säger mikrovågsugnen emot så ljuger hen.
Citera
2025-12-21, 13:58
Avstängd
Citat:
Klistra inte in dina egna meningar i citatet när du citerar andra - det är ohederligt.

Jag har tittat på hur rätten har resonerat gällande hennes ekonomi .. och utifrån det har det diskuterats .. Det har fungerat med övriga, men inte med dig -- du börja svamla helt ovidkommande saker och får ett utbrott som sprutar av svartsjuka.
Det är inte mitt fel. Vill du inte blotta din fixering vid Chrippa, din svartsjuka gällande Linnea och dina uppenbart sårade känslor i det hela - så lägg inte ut dem här.

Herregud.... Back ur planteringen och släpp vinglaset nu damen. Du är rätt aggressiv idag. Beror det på att dina stora idoler blev dömda till slut och att dokumentären bara blev ytterligare ett av dom berömda magplasken? Va inte bitter, tanten, om 100 år är allt detta glömt.
Citera
2025-12-21, 14:19
Medlem
Taebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Den enkla förklaringen måste ju vara att Chrippas Youtube kanal är skriven på henne. Och det är den inkomsten hon har. Och därför han inte har någon inkomst. Lite pengar drar han in 3-4 videos/veckan, 20k visningar/video.
Sen att dom forts skita i bokföringen är en annan sak!
Jag menar YT pengarna måste ta vägen någonstans, även om Linnea sa att dom tog vägen ingenstans, i rättegången. Och Chrippas svar var väl att han stod på "stand by" tills han fick klartecken att börja göra rätt för sig!
Snapchat och TikTok tror jag inte Linnea drar in mkt på.
Enligt chrippa kan han längre inte tjäna några pengar på youtube. Det ska vi nog ta med en nypa salt.
Citera
2025-12-21, 14:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Herregud.... Back ur planteringen och släpp vinglaset nu damen. Du är rätt aggressiv idag. Beror det på att dina stora idoler blev dömda till slut och att dokumentären bara blev ytterligare ett av dom berömda magplasken? Va inte bitter, tanten, om 100 år är allt detta glömt.
Det är du som är aggressiv och börjar pladdra om helt irrelevanta saker.
Jag har konstaterat vilken bedömning TR gjort i och med de summor om Linnea åläggs att betala.
Att du har svårt att hantera det är inte mitt fel.
Citera
2025-12-21, 14:48
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:

Jag slår vad om att du inte har någon insyn i vad deras bråk handlar om eller om de ens har bråk ..

Har du insyn i vad deras bråk handlar om menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in