Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Men han har ju stark anknytning då det kan konstateras att han har permanent uppehållstillstånd och kom till Sverige när han var 16 år gammal, att han sedan ankomsten till Sverige endast haft begränsad anknytning till hemlandet Irak, att han talar flytande svenska och har varit etablerad på den svenska arbetsmarknaden i 10 år. Därutöver har han ju som sagt en 6-årig dotter, som är svensk medborgare, som han träffar regelbundet.
Slutligen skall tilläggas att han inte är immun mot utvisning bara för att han har barn. Finns ett exempel i NJA 2024 s. 117 där man utvisade en man som dömts för bl.a Grov kvinnofridskränkning. Denna mannen hade barn. Men omständigheterna att han endast i hade levt i Sverige i omgångar i 5 år, samt att han dömdes för brott mot sin familj, gjorde att utvisning var möjlig.
Kvinnofridskränkning är ju detta i allra högsta grad så utvisning borde ingå på momangen .
Att jobba inom vården och inte lyckas hålla händerna ifrån en 100- årig kvinnas underliv ; är så skamligt och respektlöst så han borde stenas till döds enligt mig .
Fruktansvärd människa som inte kunnat lära sig hyfs och fason på alla de år han bott i Sverige.
Han om någon borde hunnit med att lära sig vad som är tillåtet eller icke tillåtet i detta land,eftersom han bott här sedan han var 16 år !
Det som gör mig så förbannat är att han inte har någon som helst respekt för oss här .
Och det gör att jag tappat hoppet om att sådana som han aldrig någonsin kommer bete sig rätt .
Värdelös individ som har gjort bort sig inför sin egen dotter ; den dag hon får reda på vad han pysslat med på jobbet.
Hon kommer bli äcklad och se ner på sin far ,så han är redan körd.
Att förklara för sin dotter att han var tvungen att göra det han gjorde med 100- åriga kvinnan, för att han blev så sugen på att göra så med någon han varken var gift med ; ej heller hade någon relation med, kommer få dottern att kräkas av avsky .
Särskilt när han inte lyssnade på den gamla kvinnan som påpekade att hon hade ont i hjärttrakten/bröstet,och började istället hålla på med den ålderdomliga kvinnans underliv TROTS att hon sa nej !
Om du HAAAAAG anser att det finns ett försvar för detta beteende ,så är jag glad att inte fler än du , försvarar denna såkallade man . Usch och fy .
Shame on you.
Hoppas han jobbar och tar hand om dej den dagen du sitter på ålderdomshem - så kan du ju berätta hur det var ; efteråt.
Jag vill INTE att min mor råkar ut för detta !
Förstår inte hur du tänker och resonerar ?
Så länge en person utför sådana saker ( inte första gången heller för denna man ) på oskyldiga människor så borde han inte få vistas bland folk överhuvudtaget .
Hans människosyn är så nedlåtande så det finns knappt ord för vad man skall kalla en person som detta .
Ser du inte det ,märker du inte det ? Reagerar du inte på hans beteende ?
Hur kan du bortse ifrån vad han har gjort mot denna kvinna som levt här i 100 år?
Märker du inte vilken dålig människo respekt han är befuntad med ?
Känner du inte hur fel han är ?
Hur är du funtad om du tycker att det han gjort är helt okej ?
Jag blir mörkrädd utav dej ,brrrrr.....
Hur kan du stå upp för en sådan person och anse att den skall vara kvar i landet utan att få ett låååångt fängelsestraff så att han själv är 100 år när han suttit färdigt på kåken och då själv tvingas behöva hjälp, på ett äldreboende .
Hur ??