2025-12-18, 18:31
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Håller med .

Det som gör mig mest förbannad är hur en irakisk man överhuvudtaget vågar sig på att våldta någon på jobbet ?
Weird eller dum i huvudet ,den mannen ?

Inlärning utav hänsyn och respekt mot äldre- saknas helt, hos denne !
De äldre med grå tidningarnas charm skall man hedra och böja sig inför ; är vad jag fick lära mig som liten !

Allt är konstigt nuförtiden ; man blir mörkrädd !

Ingen respekt alls .Ingen hänsyn .
Då är det klart man reagerar och blir fly förbannad !

Män som gillar att våldta människor skall INTE jobba inom vården !

Han har ju dessutom våldtagit åldringar tidigare. Inte första gången alltså.
Citera
2025-12-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han har ju dessutom våldtagit åldringar tidigare. Inte första gången alltså.

Varför är domaren som dömde; så j- a dum i huvudet så att han inte har mage att utvisa kräket ?
Citera
2025-12-18, 18:57
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Och vänstern jublar och försöker finna förmildrande ursäkter, som vanligt! Detta upprörande fall borde vara en enkel sak, men med Trojanska hästar på våra myndigheter så blir det så här. Denne blattenämndeman borde anmälas för jäv, Skulle vara lika intressant att få undersökt vilka det är som utvisar skötsamma, vita personer från Sverige - är det Mohammeds som vill visa sin makt här med?
Citera
2025-12-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Som att det inte vore nog så har han kört hemtjänstens bilar utan körkort.
Han blev av med körkortet på grund av drograttfylla.
Man tro det är ett satans illa valt skämt men, vi vet bättre, galenskap och straffbart fega chefer.

I min bok så skall följande vara en rutin som skall följas oavsett vem som står på andra sidan skrivbordet:

Inför provanställning skall utdrag tas och levereras oöppnat.
Inför utvecklingssamtal och lönesamtal skall proceduren upprepas varje år.

Så är det inte idag, utan som vikarie händer det att utdrag skall skickas in till HR men som fast anställd sker det inte, vilket är fullkomligt idiotiskt och inte minst vidrigt emot brukarna/vårdtagarna.
Du kan begå brott som leder till samhällstjänst, böter utan att det kommer fram till arbetsgivaren

Ett rejält huvudbry men, men som ingen verkar ta tag i, frågan är varför, rädd för att kränka någon som behöver bevisa sin oskuld, trots det väldigt viktiga jobb som görs med brukare/vårdtagare i mycket utsatt position.
Citera
2025-12-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
I din världsbild kanske. Inte i folkets. Folket har aldrig fått tycka till om barnkonventionen eller andra liknande fördrag eller blivit informerade om vilka följder de skulle få för fall som det här. Helt odemokratiskt har de införts i lönndom utan att vi fått göra välinformerade val om dess konsekvenser. Och folket vill inte ha dessa konsekvenser. Utvisning av en man som våldtog en försvarslös 100åring kan inte vara kontroversiellt.

Barnkonventionen ratificerades i Sverige 1990 och blev lag 2020, så "folket" har haft gott om tid på sig att förstå konventionens syfte och intention. Det är ju heller inte så att det är folket som stiftar lagar och det är sällan det folkomröstas om en lagändring. Så vad detta har med saken att göra kan jag inte riktigt förstå...
Citera
2025-12-18, 19:23
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Han borde arkubuseras som dom gör i hans hemland Irak - ett skott i huvudet med en pistol (Ja dom är inte rädda för automatvapen i Irak - men när pistolen åker fram förstår dom allvaret - då pistol av tradition används i Irak när någon avrättas!)
Citera
2025-12-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Inget av det där är vårt problem. Vill dottern verkligen umgås med sin pappa så kan de hitta en lösning. Hon kan flytta till Irak. Mamman kan flytta med. Dottern kan följa med sin pappa till Irak och bo med honom. Det är 2025 idag. De kan videochatta, maila, smsa. ringas vid etc fram tills att dottern är tillräckligt gammal att åka till Irak själv. Det finns många barn som inte träffar sin ena förälder regelbundet. De tar ingen skada av det.

Jo, det är vårt problem!? Jag har ju redan sagt att Barnkonventionen har företräde i denna frågan. Jag har också sagt fyra gånger att kraven är personligt förhållande och direkta kontakter, så det handlar inte om "få att umgås" eller ha möjlighet att videochatta, det handlar om mycket mer än så! Jag kommer inte upprepa detta fler gånger, nu är det upp till dig att visa att du är läskunnig och kan framföra fler/bättre/andra argument!

Det är också oerhört osmakligt att din lösning på detta problemet är att en 6-åring med svenskt medborgarskap, och i princip noll anknytning till Irak, skall flytta från ett tryggt och ordnat Sverige - till Irak av alla länder. Du hör väl själv hur det låter!?
Citera
2025-12-18, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Jag tänker inte alls att dottern ska pendla till Irak. Jag tänker att hon inte ska umgås med sin far. Förutom att jag tror att det är dåligt för ett barn att regelbundet umgås med en serievåldtäktsman anser jag att Sveriges intressen bör gå före flickans ev intresse (som jag inte ens tror finns).

Vem han tycker han är bunden till skiter jag i. Jag struntar i om han är född i Sverige och har tretton syskon, sju barn och familjen här. Inte svensk medborgare. Sjas. Ut.

Att anföra vad man själv (utefter egna värderingar och uppfattningar, utifrån en situation man troligen aldrig hamnat i själv) anser vore bäst för dottern, som enda argument till att införa obligatoriskt utvisning även när EKMR artikel 8 och Barnkonventionen motsäger detta, är ganska svagt. Du måste komma på någonting bättre! För saken är att man skall vara försiktig med att blanda in moral eller sina egna åsikter/uppfattningar i frågan vad dottern vill (eller "troligen" vill). För i sådana här frågor skall man ju alltid utgå från barnets bästa - och då måste rimligen barnets åsikt eller uppfattning få komma till uttryck på något sätt - och inte genom Flashback-skribenter. Det är heller ingenting nytt att just anhöriga/familjemedlemmar kan se förbi gärningar och/eller förlåta. Tar man just ett barns perspektiv så är ju alltid pappa "pappa". När man läser domen så får man ju heller ingen annan uppfattning än att det fungerat väldigt bra mellan pappan och dottern. Man har setts en eller två hela veckor i taget i yngre ålder och sedan varannan helg, efter att barnet kommit upp i skolåldern. Detta är ju knappast ett ovanligt eller anmärkningsvärt umgänge för en pappa och dotter som bor 1,5h ifrån varandra. Det tyder ju ändå på viss stabilitet och varaktighet, det kan man ju inte sticka under stol med - oavsett vad man tycker om gärningen som sådan. Sedan kan det GIVETVIS finnas anledning för Socialtjänsten att kopplas in efter denna domen, det har jag inga synpunkter på. Men den saken, och vad det i sin tur skulle leda till, är ju en helt annan fråga - som troligen heller inte hade påverkat utgången av utvisningsfrågan särskilt mycket.

Beträffande "Sveriges intressen" så kan ju detta tillgodoses genom att Sverige sätter gärningsmannen i fängelse, och där bedriver rehabilitering/behandling. Man kan också utgå ifrån att den här personen aldrig mer kommer att få en anställning i äldrevården. Beträffande ev. återfallsrisk så vet vi ju faktiskt INGENTING om det, så det kan rimligen inte användas som ett argument i frågan.
Citera
2025-12-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Varför är domaren som dömde; så j- a dum i huvudet så att han inte har mage att utvisa kräket ?

Domaren heter Mohamed Ali.
Citera
2025-12-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Såg det från Enköping. Vänstermuppar är ju en sjukdom så den lär ju gå i varv.

Borde finnas på varje Valskylt från högersida. Vill ni ha våldtäktsmän, kriminella invandrare kvar i Sverige trots grova brott. Rösta på vänstern som förstör ditt Sverige.

Här finns okunskap hör jag!

Senast en lagändring gjordes i fråga om utvisning var 2022. Lagändringen syftade till att det skall bli enklare att utvisa personer. Konkret innebar detta att man numera kan yrka på utvisning vid klart lindrigare fall av brottslighet än tidigare, närmare bestämt vid brott med ett minimistraff på 6 månaders fängelse(!) samt att man inte längre behöver ta lika mycket hänsyn anknytning. Vilka genomförde då denna lagändring? Jo, den socialdemokratiska regeringen...
Citera
2025-12-18, 19:39
Medlem
Smegmas avatar
En GETKNULLARE som domare. Jisses detta Svärje!🤮
Citera
2025-12-18, 19:50
Medlem
Om vänsterpartiet kan göra sitt bästa EU-val genom att sätta palestinaflaggan på sin valplakat så borde alla högerpartier använda detta, "rösta rött om du vill ha kvar våldtäksmän som denna i Sverige".

Det är sån pajkastning men ändå så jävla sant. Vad är det för fel på dom.. Varför skydda människor som skadar andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in