2025-12-17, 09:00
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Problemet löses ganska snabbt om man på psykiatiskt vårdboende tar bort internetuppkopplingen.

Väldigt många av den typ som skulle kunna missbruka psykiatiskt vårdboende som ett hotell är förmodligen de som släppt allt vanligt liv irl för att istället leva i den virtuella världen, spel och sociala media.

De kommer vara jättesnabba med att flytta ut om de tappar internet.
BINGO! Där sa du något.

Skicka hem en nota med så kommer dom låtsassjuka plötsligt bli både uttråkade och friska på nolltid.
Citera
2025-12-17, 09:27
Medlem
blobben!!!s avatar
Snarare än problemet det motsatta. Dårhusen togs bort på grund av sparkrav. Alla människor skulle kunna sköta sig själva. Det låter ju fint i teorin, men nu har vi massvis med människor på vift som hade gjort bäst i att få sluten vård livet ut.
Citera
2025-12-17, 10:06
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Så Krakowski ljuger alltså?
Ja, och han vet om det.

Man måste i princip vara suicid för att få en plats idag.

Det är dock hans tolkning av patienterna. Att många inte är riktigt sjuka utan borde bara ta sig i kragen. Det stämmer också men han förenklar allt...och får rubriker.
Citera
2025-12-17, 10:08
Medlem
Ajogens avatar
Låter som Krakowski kanske borde vara patient själv, istället för psykiatriker...

Psykvården är väl den delen av vården som är minst understöd?
Citera
2025-12-17, 10:12
Medlem
Bassplays avatar
Nä då dom hör hemma där, och man borde skapa fler platser för det är otroligt mycket psykfall ute i samhället.
Citera
2025-12-17, 10:24
Medlem
Jag fattar noll. Hur fan kom dessa IN på en psykavdelning.

Det är ju idag i princip omöjligt att bli inlagd.

Polis kan hämta en hoppare från räcket på västerbron och köra denne till psykakuten
Två timmar senare står personen på gatan med en karta stesolid i näven ( i bästa fall )
eller en karta allergitabletter ( i sämsta fall )
Citera
2025-12-17, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om han påstår detta så talar han osanning.

Patienter blir inte ens inlagda om de är suicidala. Psykotiker har tvångsmedicinering men bor hemma.

Det är för att de istället lägger in enkla patienter som beskrivs i trådstarten.
Citera
2025-12-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag fattar noll. Hur fan kom dessa IN på en psykavdelning.

Det är ju idag i princip omöjligt att bli inlagd.

Polis kan hämta en hoppare från räcket på västerbron och köra denne till psykakuten
Två timmar senare står personen på gatan med en karta stesolid i näven ( i bästa fall )
eller en karta allergitabletter ( i sämsta fall )

Min tolkning är att Psykpersonalen inte orkar med de som verkligen har problem.
Citera
2025-12-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Det är för att de istället lägger in enkla patienter som beskrivs i trådstarten.

Nej det gör dom inte.
Citera
2025-12-17, 12:20
Medlem
Citat:
Min tolkning är att Psykpersonalen inte orkar med de som verkligen har problem.

Ja kan mycket väl stämma.

Eller min erfarenhet är att dom som har ovanliga " spännande " diagnoser skrivs in.
Kul med lite omväxling tycker doktorn
Citera
2025-12-17, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja det undrar jag också för där jag bor så finns det inga platser för någon som inte har riktiga psykiska problem!

detta är nog det vanligaste i 99/100 kommuner. här där jag håller till räcker det inte att du är självmordsbenägen, utan psyk kräver aktiva, dokumenterade självmordsförsök i närtid för att du ska bli tagen på allvar.

tur att man är sjuk i huvudet, men inte sjuk i huvudet. tycker synd om alla er som springer omkring och jönsar bland allmänna psykvården, det låter tufft.

men hur vi löser problemet med horungar som vill bli inlagda för att tjejen gjort slut eller inte vill flytta hem till mamsen är svårare. personligen låter lobotomi och/eller straffläger lämpligt, för dessa människor saknar helt KUK.

var fan e folks självdisciplin dessa dagar? hujedamig asså.
Citera
2025-12-17, 12:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Det där är verkligen inte sant. Har du varit på psyk någon gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in