2025-12-16, 18:02
Medlem
Vila i frid Avicii

Tack för din konst, den gör oss levande
Citera
2025-12-16, 18:04
Avstängd
Vad stämmer Ash ens Avicii för? Det låter på hans uttalande som en förtalsstämning - men har Aviciis bolag ens lämnat någon uppgift som kan vara grunden i en förtalsstämning?
Citera
2025-12-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Ash Pournouri verkar vara störd. I Idol är han dock normal.
Är han svensk ? Trott att han var amerikan. Vad är det för hemligt materiel han hotar med att släppa om det inte går hans väg ? På vilket sätt skulle oredigerade inspelningar gynna honom ?
Citera
2025-12-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Ash Pournouri verkar vara störd. I Idol är han dock normal.

Helt sjukt hur TV4 ens tog in den psykopaten.

Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jag är inte insatt i EDM världen.
Inom metal världen som ligger varmt och hjärtat hos mig så finns det få som drar sådana summor, ytterst få. Är väl bara typ kanske Metallica och Iron Maiden som eventuellt drar in sådant…
Så därav min förvåning.

EDM-världen var under Aviciis storhetstid extremt mainstream. Och han ansågs vara störst. Varenda radiostation lirade hans låtar runt om i världen. Han drog väl dessutom in några millar per spelning och turnerade alldeles för mycket påhetsad av Ash (vilket ledde till hans död). Så det är inte alls speciellt konstigt att han håvade in såna stora summor då.
Senast redigerad av DaddyCool64 2025-12-16 kl. 18:16.
Citera
2025-12-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Arash ”Ash” Pournouri, känd för att pekats ut som den starka drivande kraften bakom Aviciis stregrande ohälsa och slutligen självmord, stämmer alltså den avlidne artistens anhöriga?

Snyggt drag, kan omöjligen bli dålig PR av något sådant...
Gränslöst och skamlöst agerande.
Citera
2025-12-16, 18:57
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Det här är ju varför de inte passar in i ett västerländskt samhälle.

Här ger man honom möjligheten att stämma, där nere hade han bara varit död.

Riktigt äckligt beteende!
Citera
2025-12-16, 18:58
Medlem
rtyu12345s avatar
Onödigt
Citera
2025-12-16, 19:08
Medlem
Iraniern förtjänar en kula i huvudet.
Att ta fram journaler friskriver ju inte Ash från det han gjorde. Det bevisar ju bara hur känslig Tim var och gör det hela värre. Han visste ju mycket väl hur dåligt Tim mådde och tvingade honom att spela live så mycket som möjligt för att håva in pengar och drev honom mot självmordet.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2025-12-16 kl. 19:13.
Citera
2025-12-16, 19:25
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag kan tycka att det är rätt rimligt det han gör eftersom hela världen utsett Ash till syndabock efter Tims död pga hur han porträtterades i True stories. Han borde dock ha gjort det här kanske max två-tre år efter att Tim tog livet av sig. Nu är det för sent. Men kanske han väntat på att andra ska stå upp för honom, men att de inte gjort det.

Det känns också rimligt eftersom Tims bästa kompis Sean öppet på sin instagram kritiserar Tims familj för hur de hanterar hans minne och pengar. Någonting skaver, men ingen vill uppenbarligen gå emot familjen Bergling.

Oj, det visste jag inte. Kan du länka?
Citera
2025-12-16, 19:27
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Vad stämmer Ash ens Avicii för? Det låter på hans uttalande som en förtalsstämning - men har Aviciis bolag ens lämnat någon uppgift som kan vara grunden i en förtalsstämning?

Det här undrar även jag. Företag kan dessutom inte hållas ansvariga för förtal, mer än att deras företrädare kan dras inför rätta. Undrar verkligen vad det är han tar dem till domstol för och vad han anser att företaget utsatt honom för.
Citera
2025-12-16, 19:31
Medlem
Edit: Jag kan ha fel. Vet inte mycket om denna historia.
Senast redigerad av honn 2025-12-16 kl. 19:33.
Citera
2025-12-16, 19:44
Medlem
Fy vad egoistiskt groteskt att stämma hans mamma och pappa. Han är elak.

Det är deras son och arvet tillhör endast dem. Inte en sketen manager.

Låt föräldrarna vara. De lider redan dagligen.

Han är kämslomässigt äckligt störd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in