2025-12-16, 16:16
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det spelar ingen roll vem som stod på kontraktet. Linnea bodde där och därmed är det hennes bostad/hem och när de gick in så begick de hemfridsbrott.

Han skriver ju att det är hemfridsbrott också. Så ja det är solklart, Gustav har begått brott där, och det var inga "de" utan Gustav själv. Nu är ju Gustav kompis med och var bröllopsgäst till herr och fru, så det är ju intressant om hennes anmälan kring detta.
Citera
2025-12-16, 16:17
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
33.07 in i dokumentären .. Chatt från Gustav till gruppen .. "Vi fotade av den"

Han och låssmeden, varför skulle han annars live chatta med gänget haha nu får du ge dig.
Citera
2025-12-16, 16:23
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Han skriver ju att det är hemfridsbrott också. Så ja det är solklart, Gustav har begått brott där, och det var inga "de" utan Gustav själv. Nu är ju Gustav kompis med och var bröllopsgäst till herr och fru, så det är ju intressant om hennes anmälan kring detta.

Ang denna tvist är det lite kluvet. Varken Gustav eller Jocke har väl rätt att klampa in i Chrippas lägenhet.
Dom står på kontraktet ja men dom är inte folkbokförda där. Det är väl om det är någon speciell angelägenhet dessa har rätt att gå in? Tror inte ens hyresvärden bara får gå in hur som. Det ska väl
vara med avtalad dag och tid. Om inte personen betalt hyran gäller kanske annat. Men här kan Micro
ha rätt.

Edit
Och nu tänker jag på lägenheten där dagboken fanns OCH lägenheten Jocke fixade.
Jag hyrde ut en liten stuga för en tid sedan. Jag äger.. Men det ger inte mig rätt att
klampa in hos den som hyrde. Kanske om jag såg att det brann där?
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-12-16 kl. 16:36.
Citera
2025-12-16, 16:25
Avslutad
Citat:
Men Gustav är ju kompis till vårat ökända power-par. Men Bosse verkar ju blandat ihop när Gustav gick in i lägenheten i Stockholm mot när Jocke gick in i lägenheten i Norrköping, dock så är ju känsla att dokumentären medvetet försöka framställa det som att Jocke, Anjo och CO gick in i Lägenheten på Tavastgatan. Bosse konstruerar alltså en lögn som han själv sen tror på.

Men som sagt, Gustav är ju kompis och på C&L sida, så inte ska hon väl anmäla honom. Samtidigt är hon ju så jävla trög att hon säkert också blandat ihop dessa?

Stod Linnéa på något av dessa kontrakt. Hur som helst, att Gustav gjort sig skyldig till brott är solklart när han rotar bland Linnéas saker och delar hennes dagbok i en chatt men som sagt Gustav är ju samtidigt polare med L&C och var med på deras bröllop.. Jävla röra detta asså.

Hahaha! Höjden av ironi. Oavsett vad att Linnea tycker det är nice att Gustav dyker upp på hennes bröllop efter att ha bytt lås på lägenheten samt rotat bland alla hennes saker och läckt hennes dagbok är ju bara det helt sinnessjukt. Sen är dom ju iofs helt kokta hela högen.
Citera
2025-12-16, 16:36
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, om jag får gissa, hemfridsbrott i åtminstone ett fall (Gustav på Tavastgatan). Kanske integritetskränkning också (Gustav p g a dagboken)...? Antagligen menar hon att chatten utgör bevis.

Varför gjorde hon inte det för två år sen i så fall? Känns som att hon river efter halmstrån nu för att få bort allt fokus från dem och kommande dom. "Släng all skit på Jocke och Anjo nu, för vi har inte gjort nåt!"
Citera
2025-12-16, 16:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Gustav skriver "VI" .. jag gissar att han är bättre orienterad kring om de var en eller fler.

Jag tror inte att hon anmält det, vill hon anmäla så har hon en hög att dra lott ur ... så utsatt som hon blivit.
Citera
2025-12-16, 16:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han och låssmeden, varför skulle han annars live chatta med gänget haha nu får du ge dig.
Så du tror att låssmeden var med in i lägenheten och fotograferade dagboken .. I så fall har ju han också begått hemfridsbrott ... och i så fall var inte Gustav ensam.
Citera
2025-12-16, 16:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Varför gjorde hon inte det för två år sen i så fall? Känns som att hon river efter halmstrån nu för att få bort allt fokus från dem och kommande dom. "Släng all skit på Jocke och Anjo nu, för vi har inte gjort nåt!"
Det känns som om ni greppar efter halmstrån och spekulerar vilt utifrån ett enda ord "anmält"
Citera
2025-12-16, 16:57
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Gustav skriver "VI" .. jag gissar att han är bättre orienterad kring om de var en eller fler.

Jag tror inte att hon anmält det, vill hon anmäla så har hon en hög att dra lott ur ... så utsatt som hon blivit.

Citat:
Så du tror att låssmeden var med in i lägenheten och fotograferade dagboken .. I så fall har ju han också begått hemfridsbrott ... och i så fall var inte Gustav ensam.

Du är så jävla dum i huvudet... Förresten "vi" fotograferade, menar du på fullaste allvar att du tror det var 2 st som höll mobilen ihop och tog kort? Sluta haka upp dig på enskilda ord hela tiden.
Det är patetiskt vad du greppar efter halmstrån..

Ja han skriver VI, vi kan användas på olika sätt förövrigt men alla i chatten skrev, Anjo, Jacke, Jocke så ingen där var med. Sen om han hade en anonym okänd kompis med sig är inte relevant.

Det var Gustavs beslut och ansvar.
Citera
2025-12-16, 17:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du är så jävla dum i huvudet... Förresten "vi" fotograferade, menar du på fullaste allvar att du tror det var 2 st som höll mobilen ihop och tog kort? Sluta haka upp dig på enskilda ord hela tiden.
Det är patetiskt vad du greppar efter halmstrån..
Nej ditt dumhuvud, det betyder att fler än en person var på plats och delaktig på ett eller annat sätt.

Citat:
Ja han skriver VI, vi kan användas på olika sätt förövrigt men alla i chatten skrev, Anjo, Jacke, Jocke så ingen där var med. Sen om han hade en anonym okänd kompis med sig är inte relevant.
Nej, vi kan inte användas om de/nån som inte var där - och i synnerhet i en mening där det ges information till icke-närvarande... Du får lära dig svenska.

En icke namngiven begick givetvis samma brott som Gustav själv.

Citat:
Det var Gustavs beslut och ansvar.
Nej, du får titta på sista avsnittet så kanske t o m du inser att du är ute och cyklar nu.
Citera
2025-12-16, 17:15
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ang denna tvist är det lite kluvet. Varken Gustav eller Jocke har väl rätt att klampa in i Chrippas lägenhet.
Dom står på kontraktet ja men dom är inte folkbokförda där. Det är väl om det är någon speciell angelägenhet dessa har rätt att gå in? Tror inte ens hyresvärden bara får gå in hur som. Det ska väl
vara med avtalad dag och tid. Om inte personen betalt hyran gäller kanske annat. Men här kan Micro
ha rätt.

Edit
Och nu tänker jag på lägenheten där dagboken fanns OCH lägenheten Jocke fixade.
Jag hyrde ut en liten stuga för en tid sedan. Jag äger.. Men det ger inte mig rätt att
klampa in hos den som hyrde. Kanske om jag såg att det brann där?

Gustav har begått brott helt klart.

I Jockes fall är det dock lite skillnad, han hyrde ju aldrig ut lägenheten, så han agerade inte som hyresvärd för Chrippa, utan stod på lägenheten tillsammans. Jockes måste alltså rätt att ha lägenhet som tex en övernattslägenhet allt annat är absurt. Så där är det inte lika solklart.

Det blir också en enorm skillnad mot de Gustav gjorde som ringde låssmeden och borra upp låset (förövrigt jävligt oskönt av smeden att inte städa upp spånet i trappuppgången), Bosse vet ju att Gustav fall är mycket värre, därför kommer man tillbaka till detta hela tiden, trots att det numera är en polare till herr och fru Lundström som låg bakom det, (nämns givetvis inte). Knappast en slump.
Citera
2025-12-16, 17:15
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ang möjliga påföljder och risk för återfall i brott, så är frivårdens bedömning av de fyras gäng här:
https://pixeldrain.com/l/MBxC6mYs

Och vad betyder detta för kommande fre?
Senast redigerad av wick 2025-12-16 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in