2025-12-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Aha, tror jag ser vilken du menar. Tycker man ser att det är hon. Men man får en lite annan bild av hennes utseende när man ser henne framifrån och när hon faktiskt tittar framåt istället för att titta neråt. Häromdagen la hon upp en bild framifrån i händelser på Instagram. Också annorlunda jämfört med att se henne från sidan. Men man ser definitivt att det är hon.

Kanske. Men det känns som att hon vill framställa sig själv som ett annat utseende. Men vad vet jag.
Citera
2025-12-08, 14:14
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Kanske. Men det känns som att hon vill framställa sig själv som ett annat utseende. Men vad vet jag.

Hon vill alltid framställa sig själv som något hon inte är. Både utseendemässigt och personlighetsmässigt och det liv hon och familjen lever. Är rätt säker på att det mesta hon visar upp är fejk. Bara väntar på att det ska dyka upp någon här inne som står henne lite närmre som är villig att berätta vad de vet sant att det ska hända något drastiskt i hennes tillvaro som raserar hennes fasad. Allt det här fina ytliga hon visar upp som egentligen inte är hon kan väl knappast hålla särskilt länge till...
Citera
2025-12-08, 14:39
Medlem
Citat:
Hon vill alltid framställa sig själv som något hon inte är. Både utseendemässigt och personlighetsmässigt och det liv hon och familjen lever. Är rätt säker på att det mesta hon visar upp är fejk. Bara väntar på att det ska dyka upp någon här inne som står henne lite närmre som är villig att berätta vad de vet sant att det ska hända något drastiskt i hennes tillvaro som raserar hennes fasad. Allt det här fina ytliga hon visar upp som egentligen inte är hon kan väl knappast hålla särskilt länge till...

Ja, man behöver ju bara se de extremt stylade färglösa inredningsbilderna för att förstå att det inte ser ut sådär egentligen när man har barn. Men kanske finns mer. Har inte följt henne.
Citera
2025-12-08, 14:54
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Ja, man behöver ju bara se de extremt stylade färglösa inredningsbilderna för att förstå att det inte ser ut sådär egentligen när man har barn. Men kanske finns mer. Har inte följt henne.

Hennes hem ser extremt trist och stylat ut. Till och med när hon visar hur "mysigt" det är nu... Som en katalog. Inte alls realistiskt. I synnerhet inte när man har 4 barn (som hon så ofta är noga med att påpeka att hon har). På sin höjd visar hon upp ett lite småstökigt kök, som hon städar. Eller på sin höjd visar hon några leksaker på en yta av max 2 kvm, som hon plockar undan... Det syns knappt att det finns barn där hemma... Så tråkigt och opersonligt hem så det inte är sant när man ser hennes bilder och filmer... Det är så man undrar om det verkligen ser ut så och barnen har väldigt lite saker att leka med och knappt får plocka fram något eller om det är en väldigt falsk fasad... Har man småbarn hemma ligger det ju annars saker och kläder lite överallt och det är smulor där barnen varit och ätit... Det hinner liksom inte gå en halv dag utan att det är samma visa med smulor och prylar igen 😅
Citera
2025-12-09, 19:23
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Hennes hem ser extremt trist och stylat ut. Till och med när hon visar hur "mysigt" det är nu... Som en katalog. Inte alls realistiskt. I synnerhet inte när man har 4 barn (som hon så ofta är noga med att påpeka att hon har). På sin höjd visar hon upp ett lite småstökigt kök, som hon städar. Eller på sin höjd visar hon några leksaker på en yta av max 2 kvm, som hon plockar undan... Det syns knappt att det finns barn där hemma... Så tråkigt och opersonligt hem så det inte är sant när man ser hennes bilder och filmer... Det är så man undrar om det verkligen ser ut så och barnen har väldigt lite saker att leka med och knappt får plocka fram något eller om det är en väldigt falsk fasad... Har man småbarn hemma ligger det ju annars saker och kläder lite överallt och det är smulor där barnen varit och ätit... Det hinner liksom inte gå en halv dag utan att det är samma visa med smulor och prylar igen 😅

Får direkta associationer till Ruby Franke.
Vita leenden, perfekta barn, perfekta hem osv. Men kaos, misär och elände bakom den välputsade ytan.
Citera
2025-12-09, 21:34
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Får direkta associationer till Ruby Franke.
Vita leenden, perfekta barn, perfekta hem osv. Men kaos, misär och elände bakom den välputsade ytan.

Usch alltså. Ja, jag tvivlar verkligen på att det är så perfekt på insidan. I början när jag följde G tyckte jag att hon verkade gullig och jordnära. Man vet ibland inte bättre om man är ny följare och bara ser lite fina bilder. Har verkligen ändrat uppfattning om henne och hennes fina fasad... Barnen ser till synes glada och rena och fräscha ut. Men det är sociala medier. Mycket går att fejka. Med tanke på alla lögner G farit med och med tanke på deras heta temperament vågar man ju knappt tänka på hur det egentligen är där hemma. Sen är det ju allt med alla exponeringar gällande barnen. Som jag sagt många gånger tidigare, det är barnen det är synd om...
Citera
2025-12-09, 21:42
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Från det ena till det andra... Nu tipsar hon om de där järntabletterna igen... Inte konstigt att hon kan påstå att magen inte krånglar med dem, är ju så svaga tabletter på 25 mg. Visserligen är majoriteten av järnpreparat så pass svaga och är kanske tillräckligt i normala fall som tillskott, men ändå. Är man i större behov av järn räcker ofta inte 25 mg... G har till och med tipsat förut om att använda dem under graviditet, vilket jag tycker är riktigt illa. Hoppas följarna förstår att inte byta ner sig till dem från exempelvis Niferex på 100 mg som är rekommenderat när man är gravid och får dåliga järnvärden. G, och även andra influencers, borde inte tipsa om hälsoprodukter... Sjukt att G och även andra influensers tipsar om hälsoprodukter utan att bry sig om effekterna, utan tänker bara på sig själva för att få pengar...
Citera
2025-12-10, 10:33
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Från det ena till det andra... Nu tipsar hon om de där järntabletterna igen... Inte konstigt att hon kan påstå att magen inte krånglar med dem, är ju så svaga tabletter på 25 mg. Visserligen är majoriteten av järnpreparat så pass svaga och är kanske tillräckligt i normala fall som tillskott, men ändå. Är man i större behov av järn räcker ofta inte 25 mg... G har till och med tipsat förut om att använda dem under graviditet, vilket jag tycker är riktigt illa. Hoppas följarna förstår att inte byta ner sig till dem från exempelvis Niferex på 100 mg som är rekommenderat när man är gravid och får dåliga järnvärden. G, och även andra influencers, borde inte tipsa om hälsoprodukter... Sjukt att G och även andra influensers tipsar om hälsoprodukter utan att bry sig om effekterna, utan tänker bara på sig själva för att få pengar...

Det är därför det är så bra att en del engagerade människor kontaktar företagen och ifrågasätter.

Många företag tror jag börjar förstå att de behöver lyssna in konsumenter och inte influencers.

Det är ett (förhoppningsvis) maktskifte på gång. Jag hoppas på att 99 procent av alla influencers får anmäla sig på Arbetsförmedlingen 😄
Citera
2025-12-10, 20:26
Medlem
TofslanoVifslans avatar
När ska dom tro klippa Kenzos hår?
Citera
2025-12-11, 06:12
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Det är därför det är så bra att en del engagerade människor kontaktar företagen och ifrågasätter.

Många företag tror jag börjar förstå att de behöver lyssna in konsumenter och inte influencers.

Det är ett (förhoppningsvis) maktskifte på gång. Jag hoppas på att 99 procent av alla influencers får anmäla sig på Arbetsförmedlingen 😄

Hoppas verkligen att företagen får upp ögonen och ställer krav. Samt att en lagändring kommer till. Tyvärr kan lagändringar ta tid. Så företagen behöver nog göra sitt innan dess.

Ja, det vore något att se majoriteten av alla influencers skriva in sig på Arbetsförmedlingen och leva som vanligt folk 😆

Citat:
Ursprungligen postat av TofslanoVifslan
När ska dom tro klippa Kenzos hår?

Det är något jag undrat väldigt länge. Han ser ju ut som en tjej... Ser dessutom likadan ut som bästis Ts son i samma ålder... Nog för att det brukar heta att man ska få se ut hur man vill. Men att spara håret på pojkarna är nog bara sentimentalt, att inte vilja klippa av deras fina lockar eller liknande... Har för mig att Z klippte Ks hår för några månader sedan, men det blev ju ingen skillnad... K borde snart komma i en ålder då han ser både kompisar och storebrorsan klippa sig i fina frisyrer och vilja ha likadant... Att spara ut håret på småkillar av sentimentala skäl och sätta upp i en knut är inte gulligt eller coolt på de små. Det hör hemma på stora killar som valt det själva.
Citera
2025-12-14, 22:56
Medlem
Forumforums avatar
Hon skulle vara smart och göra en riktig tvärvändning ang barnen. Samla lite credpoäng och pudla ordentligt gällande all exponering av barnen.

Hon skulle göra som med Camilla Bloggbevakning och försöka bli kompis med Caroline Engvall och sedan gråta ut inför hela svenska folket om hur dåligt hon mår över att ha gjort så fel i att exponera barnen ända från spermiestadiet, men att hon nu ska börja om och bli en seriös influencer 😆

Skulle det kunna hända? Bra tips till dig Gabsan om du läser här. Fast Nä såklart du inte gör det 😉
Citera
2025-12-16, 13:58
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Jävlar vad tråkigt och dött det är hos G nu för tiden... Zzznark...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in