2025-12-15, 21:14
Medlem
En annan video jag hitta var den här.
https://www.youtube.com/watch?v=eL2_XEteERw

I den videon berättar Joakim hur hans mammas starkaste sida var att laga mat och att hon var speciellt bra på att göra pannkakor.
I boken står det att det varken fanns mat hemma eller någon som lagade mat och att Joakim därför alltid gick hungrig.

Citera
2025-12-15, 21:16
Medlem
CIRKUSEN FORTSÄTTER!!!
JOAKIM LUNDELL KONTAKTAR I SAMBAND MED DOKUMENTÄREN PAOW!!!

Varför Paow tänker ni?

Paow är en av alla som var barn när Joakim Lundell började stalka dom. Han hängde ut Paow som "hora" efter att hon hade töttnat på Joakims psykotiska massförsök till kontakt via Facebook. Efter år av stalking och försök till kontakt så följde hon till slut med Joakim Lundell på fest(hon hade blivit 16år då och Joakim blivit "känd" från kungarna av Tylösand). Men på festen så ligger hon med Joakims peddopolare Nemo istället. Den dissen kunde Jakim inte ta efter års groomingarbete och Joakim börja med psykiskt terror FRÅN JONNAS FACEBOOK OCH I HENNES NAMN. Joakim fick till slut ett inspelat samtal där hon erkände att Nemo och hon hade sex, varför? För att den 16-åriga Paow va otrogen mot sin riktiga kille. Det var Joakims hämd.

"Vid ett tillfälle hade Paulina och Nemo också sex med varandra bakom Hugos rygg. Otroheten, som skedde 2010, avslöjades när Joakim Lundell la ut ett ljudklipp på sin blogg av ett inspelat telefonsamtal med Paulina, där hon erkände sitt snedsteg. Nu ber Joakim Lundell om ursäkt till Paulina för att han hängde ut henne."

"I programmet erkänner Joakim också att han dessutom skrivit elaka meddelanden till Paulina från sin fru Jonna Lundells, 22, Facebookkonto. Något som gjort att Paow gått till attack mot den ovetande Jonna och bland annat kallat henne för “white trash”."

https://www.hant.se/noje/joakim-lundell-avslojade-paows-otrohet-vidrigt-gjort/5103898
(Innehåller en video och man ser att Paow blir obeväm när Joakim säger att han ångrar sig. Märkligt att Hänt inte ens kunde räkna ner åren för att fatta att Joakim Lundell och hans dömde barnknullkompis Nemo hade sån fest+sex med barn)

Så kontaktar Joakim Paow nu bara för att Bo-Göran haft frågor om henne eller är det Joakims försök till skademinimering inför eventuella snöbollseffekten?
Citera
2025-12-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bystander20
Har som många andra här efter första avsnittet läst boken och börjat titta tillbaka på gamla videor.
Den här tyckte jag var intressant så jag gjorde ett par tidsstämplar där Joakim säger saker. Videon handlar om ett gammalt bråk han hade med Chrippa på sociala medier.

https://www.youtube.com/watch?v=XyZipo_gvKc

36.39 Säger Joakim att han är starkt emot att man bråkat på sociala medier och att om man gör det ska man sätta sig alla inblandade och göra en gemensam video. Han säger också att han tidigare berättat i podden om hur han är emot att man bråkar på sociala medier.

49.47 Säger Joakim att han är trött på att vara arg och eftersöka hämnd på människor. Han trodde att han skulle må bättre över att släppa boken men gjorde inte det.

50.48 Säger Joakim att han hade planerat att kriga emot socialtjänsten och att han började söka upp alla människor som någonsin gjort honom något illa. En kille han sökte upp ska enligt Joakim ha bundit fast honom i sängen, piskat honom och rakat hans hår.

52.42 Säger Joakim att det värsta som hänt honom var att han tog ut sina socpapper och han önskar att han aldrig gjort det. Han säger också att det inte spelar någon roll vad han varit med om som liten.

54.39 Säger Joakim att han absolut inte är arg på sin mamma överhuvudtaget och att han tidigare sagt att hon aldrig skulle få träffa hans barn säger han är det sjukaste han sagt och han ifrågasätter sig själv och vem han är att inte låta sitt barn få träffa hennes släktingar.

59.30 Säger Joakim att älta är skräp

Det är inte så att jag inte håller med honom i det han säger men jag tycker att det är konstigt att det här har kommit ifrån någon som år efter år fortsätter i samma spår? Om han ville lämna sin barndom bakom sig och ångrar att han tog ut sina papper, varför fortsätter han och göra serier, poddar och videor om den? Samma med bråk på sociala medier som har fortsatt i år efter den här videon spelades in.
Förstår han inte själv att han fortsätter med samma beteende?

Kul att han nämner att han inte vill bråka på sociala medier 🥲 det är det enda han gör. Han delar saker på sina storys på instagram som andra lagt ut.
Han är i sån dagisnivå och beteer sig som ett litet barn som inte får som den vill. Ska sitta och böla och ha sig.
Citera
2025-12-15, 21:30
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHN-2025
CIRKUSEN FORTSÄTTER!!!
JOAKIM LUNDELL KONTAKTAR I SAMBAND MED DOKUMENTÄREN PAOW!!!

Varför Paow tänker ni?

Paow är en av alla som var barn när Joakim Lundell började stalka dom. Han hängde ut Paow som "hora" efter att hon hade töttnat på Joakims psykotiska massförsök till kontakt via Facebook. Efter år av stalking och försök till kontakt så följde hon till slut med Joakim Lundell på fest(hon hade blivit 16år då och Joakim blivit "känd" från kungarna av Tylösand). Men på festen så ligger hon med Joakims peddopolare Nemo istället. Den dissen kunde Jakim inte ta efter års groomingarbete och Joakim börja med psykiskt terror FRÅN JONNAS FACEBOOK OCH I HENNES NAMN. Joakim fick till slut ett inspelat samtal där hon erkände att Nemo och hon hade sex, varför? För att den 16-åriga Paow va otrogen mot sin riktiga kille. Det var Joakims hämd.

"Vid ett tillfälle hade Paulina och Nemo också sex med varandra bakom Hugos rygg. Otroheten, som skedde 2010, avslöjades när Joakim Lundell la ut ett ljudklipp på sin blogg av ett inspelat telefonsamtal med Paulina, där hon erkände sitt snedsteg. Nu ber Joakim Lundell om ursäkt till Paulina för att han hängde ut henne."

"I programmet erkänner Joakim också att han dessutom skrivit elaka meddelanden till Paulina från sin fru Jonna Lundells, 22, Facebookkonto. Något som gjort att Paow gått till attack mot den ovetande Jonna och bland annat kallat henne för “white trash”."

https://www.hant.se/noje/joakim-lundell-avslojade-paows-otrohet-vidrigt-gjort/5103898
(Innehåller en video och man ser att Paow blir obeväm när Joakim säger att han ångrar sig. Märkligt att Hänt inte ens kunde räkna ner åren för att fatta att Joakim Lundell och hans dömde barnknullkompis Nemo hade sån fest+sex med barn)

Så kontaktar Joakim Paow nu bara för att Bo-Göran haft frågor om henne eller är det Joakims försök till skademinimering inför eventuella snöbollseffekten?

Visserligen ditt första inlägg. Men vad har du för belägg för att Jocke kontaktat Paow nu?
Citera
2025-12-15, 21:30
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Joakim tror att han beter sig som andra människor, han är mer störd än jag trodde.

Han skriver detta om Linnea och bortförklarar det med att han var arg och säger att man ljuger om man säger att man aldrig har skrivit något sådant. Jocke, det händer inte normala människor, det är bara psykopater som kan skriva det du skrev och du är just det, en psykopat.

Alla har fått se hur förtjust du var i Linnea och alla har insett att ditt avgrundsdjupa hat mot Linnea bottnar i att du inte kan låta henne komma undan med att hon valde bort dig, men stannade med Chrippa, hon är för dig en spegling av din mamma. En mamma som alltid ville ditt bästa, en mamma som ville ge dig vård för att du inte skulle utvecklas till det du är idag.

Se på dig, vad har du kvar inom dig förutom hat?

Det är faktiskt sant, man skriver inte så där utförligt sadistiskt om folk för man tänker ju inte i de banorna. Absolut att man kan häva ur sig att folk är horungar hit och fittungar dit i sina privata konversationer men att liksom gå in så där utförligt och beskriva sånna saker som med sugröret det är riktigt sjukt faktiskt. Det hade varit mer normalt att skriva ”jag ska fan döda honom/henne” om man lackar ur helt på nån för det avser ju inga detaljer om skador osv - det är ju de tankebanorna som är det onormala.
Citera
2025-12-15, 21:41
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Jaha från ett oväntat håll skall något om boken få den att falla i nytt ljus. Detta blir ju väldigt spännande och även om det är en liten obetydlig grej för oss icke insatta så kommer Jocke garanterat bli totalt galen.

Tänk om det är så bra att det en gång för alla, bevisas boken att vara en saga, sagan om Jockeboi och inte det minsta förankrad i någon verklighet alls.

Jag börjar ångra det jag tidigare spekulerat om detta att Hanna skulle sitta på den infon, tror hon är med för att visa på ett mönster i en lång rad av uthängningar. Börjar tro att oväntat verkligen betyder OVÄNTAT och att det kan vara någon som jobbat med att bygga upp den här storyn eller hade insyn i planerna redan från början. Kanske bara är önsketänkande från mitt håll men vad ska man göra annat än spekulera vilt när de håller på avsnitten en hel jävla vecka. Vill se del 3 NU.
Citera
2025-12-15, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Det är faktiskt sant, man skriver inte så där utförligt sadistiskt om folk för man tänker ju inte i de banorna. Absolut att man kan häva ur sig att folk är horungar hit och fittungar dit i sina privata konversationer men att liksom gå in så där utförligt och beskriva sånna saker som med sugröret det är riktigt sjukt faktiskt. Det hade varit mer normalt att skriva ”jag ska fan döda honom/henne” om man lackar ur helt på nån för det avser ju inga detaljer om skador osv - det är ju de tankebanorna som är det onormala.

Håller med, varning att skriva så om någon-arg eller inte. ”Jävla idiot”. ”Helt jävla dum i huvudet”. ”Fy fan vilken dåre”. ”Psykfall”. Något jag kan säga, men då ska personen verkligen ha betett sig karaktärslöst, inget jag går och slänger ur mig bara sådär. Jocki verkar helt leva i sin egna fantasivärld där han ger sig själv rätt (rett) att bete sig hursomhelst. Han har ju terroriserat sin omgivning ända sedan han var ett barn.
Citera
2025-12-15, 22:14
Avstängd
KungPungPats avatar
Tv4 fälls för att dom lät Jocke hänga ut en privatperson genom deras kanal https://omni.se/tv4-klandras-for-dokumentar-om-jocke-lundell/a/M7gGKm

"Gammelmedia" kommer tvingas överge Jockiboi, på grund av alla hans lögner om andra, och att ingen höjer sin pålitlighet genom att inte ifrågasätta Jockes galna lögner och vilja att hänga ut privatpersoner.
Youtube bör också agera för att privatpersoner inte hängs ut på deras plattform.

Game over Jockiboi, Anjo och Rask... dom som försörjer sig på att ljuga om andra och blanda in privatpersoner.
Citera
2025-12-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Åfan? Jag måste nog säga att jag känner väldigt starkt på punkten att han är väldigt tydlig autistisk, dock högfungerande.

Samtidigt håller jag med om att mycket av det han gör och säger är spelat. Han blandar ofta verklighet och spelad framställning på ett sätt som kan göra det svårt att skilja dem åt.

Att vara introvert har förstås i sig inget med autism att göra. Det finns både extroverta och introverta personer med autistiska drag. Eftersom vi bara ser honom framför kameran är det svårt att veta hur han är off-camera, men framför kameran framstår han snarare som extrovert. Jämför man med exempelvis Therese Lindgren, som är introvert, genom sin självreflekterande och självkritiska stil, så saknar Jocke den typen av beteende nästan helt.

Solglasögonen är ett tragikomiskt exempel. Jocke säger att han använder dem för att undvika ögonkontakt, men i videor ser man tydligt att han har full kontroll över ögonkontakten med andra. Inga problem, som du säger.
Solglasögon hindrar honom ju inte från att se andra i ögonen; de hindrar andra från att se hans ögon. Så det är alltså tvärtom till vad han säger.
Det är troligare att han bär dem för coolhetsfaktorn. Eller så känner han bara för det, och drar till med någon inövad anledning. Många unga män säger dom har olika synfel eller diagnostiska synavvikelser som gör solbrillor nödvändiga även inomhus, vilket är BS det med.

Jag uppfattar däremot inte att han är särskilt bra på att tolka andras sinnesstämning på ett intuitivt sätt, men tycker att han har utvecklat en manipulativ förmåga. Han använder långvarig ögonkontakt för att kontrollera om andra tror på honom eller accepterar det han just sagt. Särskilt när något är viktigt för honom tystnar han ofta och observerar noggrant hur andra reagerar, för att få en känsla av deras lojalitet eller förståelse. Han söker validitet i situationen, och använder sin blick för att läsa av och styra hur andra tolkar det som sker.

Han säger några meningar, och sen tystnar han, och tittar motparterna i ögonen tomt frågande, länge, för att få en känsla av om dom tror på honom, samt att liksom ’lämna över’ bollen till andra att reagera på vad som just hände eller sades, och liksom signalera en offer-position hos sig själv, så han kan få en känsla för hur lojala dom är mot hans känslor. Han tittar på andra med en tydligt osäker ömklig och ung blick som är frågande om den andra tror på detta, tycker det är okej ... det är hans sätt att känna av situationen och se 'om det gick hem'.

Ett tydligt exempel syns här, i introt: https://www.youtube.com/watch?v=-4yGOvnxtvg.
När Bo-Göran lägger på luren, reagerar inte Jocke själv alls. Istället tittar Jocke tyst, tomt, och inhämtande på Anjo för att avgöra hur situationen ska tolkas. Först när Anjo reagerar (på ett tydligt och överspelat sätt) känner Jocke sig trygg i att han förstår vad han kan säga och inte, och säger då ”Förstår ni nu vad SVT håller på med?”.
Det här mönstret, att titta, känna in och söka bekräftelse, det gör han hela tiden, både i vardagliga situationer och när han blåljuger. Blicken blir ett verktyg för att säkerställa att hans tolkning av situationen accepteras, se om det han säger ’gick hem’, eller kolla in vad som är acceptabelt att tycka i den givna situationen.

Det är ett tecken på hur svårt Jocke har att uppfatta andras åsikter och känslotillstånd. Han måste titta väldigt noga och länge, och verkligen "känna in" hur andra kommer tolka vad som än just hänt. Normala människor behöver inte göra det, särskilt inte med någon dom känner väl. Man behöver inte ens titta på varandra, man vet hur situationen kommer tolkas, och man vet att ens egna tolkning av situationen kommer få tydligt medhåll.
Men inte Jocke. Han är van vid motsatsen, dvs att hans egna reaktion och tolkning inte kommer falla väl ihop med omgivningens, så därför måste han titta talande på de omkring sig för att inhämta vad man kan säga nu som kommer uppfattas som okej, försäkra sig om att han själv inte yttrar en tolkning som kommer avvisas av omgivningen.

Det är bara titta på några videos av honom när han talar om väsentligheter med andra, så syns det här beteende precis hela tiden. Finns hundratals exempel på det här.

Tycker inte heller han är så bra på att trycka på knappar, men han är manipulativt bra på att förmå andra att göra hans budgivning. Det gör han genom sina långa monologer om vad som ska vara rätt och inte, ta på sig offerkoftan och utmåla sig själv som offer, och använda känslor för att skuldbelägga dom som inte agerar på hans sida i situationen.
Man liksom dras in i ett lojalitetsutbyte med honom. Det är inte social förmåga, det är manipulativ förmåga, som han lärt sig förmodligen redan som 6-åring i egna hemmet. Han gör det bara på ett tafatt och tämligen klumpigt sätt.

Så tycker jag mig se om lite saker iaf
Vore intressant att sätta Margot, Annika och en utbildad psykolog i ett rum som förklarar för de här två kvinnorna att Jocke manipulerat dem imot varandra.
De två kvinnor som med hela sitt hjärta ville hjälpa denna pojke.
De hade samma mål, så något har de gemensamt!
Citera
2025-12-15, 22:27
Medlem
Herregud, vilket käbbel. Anjo och Jocke har svar på allt, och bara maler och maler på ett sätt som gör att till och med jag som väntat på en granskning sedan Jockibois begynnelse, känner mig mentalt utmattad och tvivlar på min verklighetsuppfattning. De har bokstavligen pratat HÅL I MITT HUVUD.
Senast redigerad av MiracleAligner 2025-12-15 kl. 22:44.
Citera
2025-12-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiracleAligner
Herregud, vilket käbbel. Anjo och Jocke har svar på allt, och bara maler och maler på ett sätt som gör att till och med jag som väntat på en granskning sedan Jockibois begynnelse, känner mig mentalt utmattad och tvivlar på min verklighetsuppfattning. De har bokstavligen pratat HÅL I MITT HUVUD.

Dom är påtända som lärkor.dom kraschar snart
Citera
2025-12-15, 22:47
Medlem
ruskinarmss avatar
Det är fan skrämmande att höra två vuxna karlar sitta och intrigera som två högstadieflickor. Tänkte på Anjos lajv och Jockes medverkan.

Caset dom hade mot Bodin som dom tisslat och tasslat om i veckor ... att dom skulle sitta på nån information som skulle avslöja Bodin var som förväntat rent jävla snömos.

I veckor har dom sett till att sprida ryktet att Bodin ska ha "ett förhållande med Linneas mamma Lindha".
Det var väl planerat i syfte att svärta ned Bodin och Lindha. I Motvikts video där dom antydde att dom satt på nåt graverande såg nystartade anonyma konton till att sprida ryktet om förhållandet i Motvikts kommentarsfält.
Detta snappades upp av de debila följarna som såg till att med Jockes och Anjos goda minne sprida det falska ryktet vidare.
Nu sitter Jocke och Anjo och bölar om att man inte ska sprida falska rykten.
Om dom var så genuina med det hade dom kunnat stoppat ryktesspridningen...

Fy fan vilka kräk. Men dom gräver sina egna gravar. Alltid nåt positivt.

Vad hade dom på Bodin och Lindha?
Jo ...Lismaren Motvikt mailade Bodin och ville ha en intervju. Några timmar efteråt börjar Lindha att följa Motvikt på Instagram.
Wow ... vilket scoop.
Sen har tydligen nån ärthjärna på Lindhas jobb berättat för Jocke att Lindha berättat för sina kollegor om dokumentären och vad den kommer handla om.
Wow ... ytterligare ett scoop.

Dom här gossarna är rökta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in