2025-12-15, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stalinboobs
Innekatt, men hon försökte rymma från balkongen så hon har utegångsförbud

Innekatt = djurplågeri. Inte konstigt att katten blir galen
Citera
2025-12-15, 09:09
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Min katt född i maj, är helt galen. Hon dricker bra, äter bra, är busig såklart men hon är helt tokig. Alltså hon klättrar i gardiner, tar sönder saker.

Kan det vara att hon löper? Eller alltså att hon är fertil. Men kommer hon lugna ner sig isåfall om jag kastrerar henne? Har någon erfarenhet?

Ja! Kasrera! Kastrera!
Citera
2025-12-15, 09:44
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Suck. Hon ligger och tvättar nu på soffan, jävla ligist. Får väl acceptera henne för den hon är och hoppas att hon växer ifrån det

Din katt är understimulerad!
Låt katten få gå ut och följa dess instinkt!
Du har satt katten i ett fängelse, klart hon är tokig!
Citera
2025-12-15, 09:47
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
Får hon vara ute?
Detta.

Man kan inte spärra in djur på livstid och förvänta sig att de ska trivas.
Citera
2025-12-15, 10:28
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Detta.

Man kan inte spärra in djur på livstid och förvänta sig att de ska trivas.
Du är för kategorisk. I de flesta länder är det precis vad man gör med katter. De blir tillgivna och lugna, perfekta familjemedlemmar.

Vissa raser gör sig dåligt utomhus, som t ex ragdolls (för mesiga) eller såna där hemska nakenkatter (fryser i vanligt svenskt skitväder) eller raser med förkrympta ben (blir snabbt ifattsprungna).

Det är typiskt svenskt att förorda strykarkatter som bajsar i andras trädgårdar och äter upp småfågel.

TS katt har åldern inne för kastrering. Det ska göras innan den blir för stor rent kroppsligt och för att undvika livmodercancer (är det väl?) framgent. Den kommer lugna sig vad det lider.
Citera
2025-12-15, 10:46
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Du är för kategorisk. I de flesta länder är det precis vad man gör med katter. De blir tillgivna och lugna, perfekta familjemedlemmar.

Vissa raser gör sig dåligt utomhus, som t ex ragdolls (för mesiga) eller såna där hemska nakenkatter (fryser i vanligt svenskt skitväder) eller raser med förkrympta ben (blir snabbt ifattsprungna).

Det är typiskt svenskt att förorda strykarkatter som bajsar i andras trädgårdar och äter upp småfågel.

TS katt har åldern inne för kastrering. Det ska göras innan den blir för stor rent kroppsligt och för att undvika livmodercancer (är det väl?) framgent. Den kommer lugna sig vad det lider.

Det är väldigt skönt för honkatter att slippa löp. Vissa har tysta, enkla löp, men vissa har väldigt stora och jobbiga löp.

Skulle jag velat ha en utekatt hade jag tagit en typisk europé. De jag haft/har duger inte till utekatt. En halvskogis, en halvsiames, en perser/skogis, en halvcoon och en okänd blandning med färg som inte européer har.
Citera
2025-12-15, 11:10
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:

Härligt Josef Fritzl-resonemang. Att du försvarar att ha en katt instängd är bisarrt. Katten är nyfikna med upptäckslusta och mår inte som bäst i en liten lägenhet, även om de förstås vänjer sig. Som Fritzls barn.
Citera
2025-12-15, 11:36
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Min katt född i maj, är helt galen. Hon dricker bra, äter bra, är busig såklart men hon är helt tokig. Alltså hon klättrar i gardiner, tar sönder saker.

Kan det vara att hon löper? Eller alltså att hon är fertil. Men kommer hon lugna ner sig isåfall om jag kastrerar henne? Har någon erfarenhet?

Du måste låta henne få leka av sig. Typiskt beteende på en underaktiverad katt.
Citera
2025-12-15, 12:19
Medlem
Min syster hade en kattunge precis som dig när hon bodde i lägenhet, men hon kunde inte ha den kattungen kvar eftersom den inte kunde leva instängd i en lägenhet på samma vis som du beskriver. Det går helt enkelt inte att ha en "inne-katt" när den är så ung, om man nu inte vill ha en totalkvaddad lägenhet och är okej med djurplågeri.
Citera
2025-12-15, 12:21
Medlem
Citat:
Mmmm men jag har hört jättemycket argument för att det är omoraliskt att ha utekatter med? Och nu handlade inte mitt inlägg om moralen kring om katter borde vara innekatter. Men jag ska definitivt ta ut henne något hon kanske mår bra av det

Positivt om hon får komma ut.
Såklart kan mycket hända, dom kan bli överkörda etc, men "omoraliskt"?
Vem hade hennes förfäder inomhus för 500 år sedan? Det är ett nytt påfund med innekatter, finns inget moraliskt med att hålla dom inne, är det omoraliskt att älgarna gör lösa i skogen och lever på det sätt som dom mår bra av?
Citera
2025-12-15, 12:23
Medlem
Citat:
Suck. Hon ligger och tvättar nu på soffan, jävla ligist. Får väl acceptera henne för den hon är och hoppas att hon växer ifrån det

Läs "blir psykiskt nedbruten" som någon skrev tidigare
Citera
2025-12-15, 12:37
Medlem
Citat:

Det är klart katten måste få gå ut. Du tror det går att avla bort måsten som frisk luft, solljus och naturens alla härliga intryck? Ägare till innekatter är verkligen sinnessjuka människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in