2025-12-14, 11:05
Medlem
Är det okej eller inte?

Ska man som media inte visa en neutral sida och visa att alla är välkomna och man gör inte skillnad på någon.

Mest ansvar sätter jag faktiskt på SVT och SR som är statliga. Jag som skattebetalare vill inte betala för att legitimera extremister och ska man använda extremister som experter på den andra sidan då få man börja använda sig av den andra sidan också då om man ska vara neutral eller har jag fel????

Om Aftonbladet som har välkända kommnunister som Robert Aschberg som anställda och Expressen som anställer och samarbetar med AFA det bryr jag mig inte lika mycket om även om det är tråkigt att man som media inte kan vara neutral.

Vi snackar om välkända våldsamma kriminella som Tobias Hubinette och EXPO både sprungen från den våldsamma terrorgruppen AFA.

https://www.svt.se/nyheter/uutiset/svenska/debatt-om-rasism-mot-asiater-efter-miss-finland-kritik

Rasismforskaren: Inte bara i Finland
Tobias Hübinette forskar i rasism på Karlstad universitet. Han menar att rasism mot asiater inte är något som enbart förekommer i Finland, utan även i andra nordiska länder.

– Det skämtas om asiater på ett sätt som man inte gör om andra minoriteter längre, säger han.

Jag tycker helt ofattbart att det här får fortsätta år efter år och inget görs åt saken.
Citera
2025-12-14, 11:11
Medlem
"visa att alla är välkomna och man gör inte skillnad på någon" - det är väl precis det dom gör....
Citera
2025-12-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
"visa att alla är välkomna och man gör inte skillnad på någon" - det är väl precis det dom gör....

Fast om man inte ska göra någon skillnad så borde dom ju använda sig av NMR som experter men det gör dom inte. Då gör dom ju uppenbarligen skillnad på folk.
Citera
2025-12-14, 11:36
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Är det okej eller inte?

Ska man som media inte visa en neutral sida och visa att alla är välkomna och man gör inte skillnad på någon.

Mest ansvar sätter jag faktiskt på SVT och SR som är statliga. Jag som skattebetalare vill inte betala för att legitimera extremister och ska man använda extremister som experter på den andra sidan då få man börja använda sig av den andra sidan också då om man ska vara neutral eller har jag fel????

Om Aftonbladet som har välkända kommnunister som Robert Aschberg som anställda och Expressen som anställer och samarbetar med AFA det bryr jag mig inte lika mycket om även om det är tråkigt att man som media inte kan vara neutral.

Vi snackar om välkända våldsamma kriminella som Tobias Hubinette och EXPO både sprungen från den våldsamma terrorgruppen AFA.

https://www.svt.se/nyheter/uutiset/svenska/debatt-om-rasism-mot-asiater-efter-miss-finland-kritik

Tobias Hübinette forskar i rasism på Karlstad universitet. Han menar att rasism mot asiater inte är något som enbart förekommer i Finland, utan även i andra nordiska länder.

– Det skämtas om asiater på ett sätt som man inte gör om andra minoriteter längre, säger han.

Jag tycker helt ofattbart att det här får fortsätta år efter år och inget görs åt saken.
Har du blandat ihop AFA och ANTIFA igen idiot?
Citera
2025-12-14, 11:41
Medlem
Grin-Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Samma pack, idiot!
Citera
2025-12-14, 11:42
Medlem
Citat:

Same shit different names.
Citera
2025-12-14, 12:07
Medlem
Man talar ju om en 15 års gräns med sociala medier, men frågan är väl om inte det helt bör skrotas eller någon helt annan reform eller annan typ av modering.
Behövs verkligen denna typ av bekräftelse och som mycket väl helt kan slå undan benen på folk av någon avundsam liten människa i flödet.
Självklart var uttalandet fel av Miss Finland, men det är ändå helt snurrigt att från ett uttalande som egentligen är tämligen harmlöst, om man jämför med alla hot som också flödar nuförtiden i sociala medier, att rycka undan mattan så helt för en person.
Sedan den som är helt fri utan synd må kasta första stenen.
Själv läser jag numera inget i gammelmedia av dylika forskare och journalister för jag kan verkligen inte se vad de liksom ska tillföra min världsuppfattning.
De kan fortsätta med sitt eget ryggdunkande.
Det är tragiskt bara att ens egna skattepengar ska behöva gå till att hålla dem sysselsatta.
Senast redigerad av Kammadaj 2025-12-14 kl. 12:13.
Citera
2025-12-14, 12:54
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Same shit different names.
Och inget av dom är terrorklassade i Sverige såvitt jag känner till, eller har du bevis på motsatsen?
Citera
2025-12-14, 12:57
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grin-Day
Samma pack, idiot!
ANTIFA finns enbart i USA och AFA finns här så det är knappast samma personer.
Måste vara hemskt för fascister som dig att antifascister inte avrättas i sverige...
Citera
2025-12-14, 12:58
Medlem
Citat:
Och inget av dom är terrorklassade i Sverige såvitt jag känner till, eller har du bevis på motsatsen?

Ingen har påstått att dom är terrorklassade i Sverige.
Citera
2025-12-14, 13:02
Medlem
Citat:
Är det okej eller inte?

Hübinette forskar om rasism och Expo jobbar mot rasism och främlingsfientlighet så de har ju relevans i det här fallet. På vilket sätt skulle man kunna vara neutral när det gäller rasism? Intervjua några från NMR som kan tillföra vadå?
Citera
2025-12-14, 13:10
Medlem
Citat:
Fast om man inte ska göra någon skillnad så borde dom ju använda sig av NMR som experter men det gör dom inte. Då gör dom ju uppenbarligen skillnad på folk.

Vilket är NMRs expertområde?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in