2025-12-12, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Orka trolla när svaren bokstavligt talat är en googling bort😂😂😂

The average salary for a Registered Nurse (RN) in the U.S. is around $93,600 to $98,000 annually, with variations based on location, experience, and specialty, while advanced roles like Nurse Anesthetists (CRNAs) earn significantly more (over $200k). Key factors affecting pay include state (California pays more), facility type (hospitals vs. nursing homes), and certifications, with experienced nurses earning substantially higher incomes.

Idiot, lägger inte min tid på en fåne som tror att amerikanska undersköterskor har 100k i månaden.

Men vad säger AI? ” En undersköterska i USA – motsvarande Certified Nursing Assistant (CNA) – tjänar i genomsnitt omkring 35 000–41 000 USD per år, vilket motsvarar cirka 18–20 USD per timme.

Detaljerad bild av lönerna

• Genomsnittlig årslön: ca 38 130 USD (≈ 18,33 USD/timme) enligt amerikanska arbetsmarknadsdata Nurse.org.
• Medianlön: ca 39 430 USD per år (≈ 18,96 USD/timme). Det betyder att hälften tjänar mer och hälften mindre Nursa.
• Lönespann: De flesta ligger mellan 30 700 och 40 600 USD per år, beroende på erfarenhet, arbetsgivare och delstat Salary.com.
• Startlön: runt 28 000 USD per år (≈ 13,50 USD/timme) för nyutbildade NursingProce....
• Möjligheter till högre lön: övertid, nattpass, arbete i vissa delstater (t.ex. Kalifornien, New York) eller vidareutbildning till LPN (Licensed Practical Nurse) eller RN (Registered Nurse) kan höja inkomsten Nursa +1.

Jämförelse med Sverige

I Sverige ligger en undersköterskas genomsnittliga månadslön på ungefär 27 000–30 000 SEK före skatt. Omräknat blir en amerikansk CNA-lön på 35 000–41 000 USD ungefär 370 000–430 000 SEK per år (före skatt, beroende på växelkurs). Det är alltså i stort sett jämförbart, men skillnaderna i levnadskostnader mellan USA och Sverige gör att köpkraften kan variera kraftigt.

Sammanfattning

En undersköterska i USA tjänar i snitt 18–20 USD per timme, med årsinkomster kring 35 000–41 000 USD. Lönen påverkas starkt av delstat, arbetsgivare, erfarenhet och arbetstider.”
Citera
2025-12-12, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Undersköterska och sjuksköterska är inte samma yrke.
Det vet alla, idioten skrev att undersköterskor har 100k i månaden
Citera
2025-12-12, 09:06
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776

Trolla någon annanstans din jävla überidiot😂
Citera
2025-12-12, 09:12
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:

Skrev fel, hon är inte undersköterska (cna), hon är registered nurse.
Citera
2025-12-12, 12:07
Medlem
Citat:
Trolla någon annanstans din jävla überidiot😂
Inte mitt fel att du är så jävla dum så du tror att en undersköterska har 100k i månadslön, har du ens själv ett arbete med din IQ?
Citera
2025-12-12, 12:39
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Inte mitt fel att du är så jävla dum så du tror att en undersköterska har 100k i månadslön, har du ens själv ett arbete med din IQ?

Din lilla aspergerhjärna fastnade naturligtvis i en semantisk kullerbytta. Du kunde ju inte läsa all den info jag postade om vad en ”Nurse” tjänar.
Beundransvärt ändå att du kan skriva hyfsat med tanke på ditt enorma handikapp.
Citera
2025-12-12, 21:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfd32d04
Jag har sett så många inlägg att jag trodde alla hade sett det.
Jag får leta upp någon länk.
Här är några som jag scrollade fram på en liten stund. Du kan nog hitta fler snabbt.

https://www.tiktok.com/@thisdanishdream
https://www.tiktok.com/@jessicajayneturner
https://www.tiktok.com/@kenijustlive
https://www.tiktok.com/@thephoebekaye
Så drar alltså fram vad ett par tjejer på tiktok tycker o tänker som bevis?

Imponerande.
Citera
2025-12-13, 11:42
Medlem
Citat:
Din lilla aspergerhjärna fastnade naturligtvis i en semantisk kullerbytta. Du kunde ju inte läsa all den info jag postade om vad en ”Nurse” tjänar.
Beundransvärt ändå att du kan skriva hyfsat med tanke på ditt enorma handikapp.
Nej har inte Aspergers och min hjärna är normalstor men med väldigt hög IQ, du däremot som gick på att en undersköterska i USA har 100k i månaden måste vara så pass dum att du förmodligen inte ens klarar av ett arbete.
Citera
2025-12-13, 11:49
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Sannolikt. Mitt flöde består av barfota rödhåriga kvinnor.

Det är så med sociala medier, dom visar vad dom tror att du vill se. Har du tittat på och gillat en massa TDS-dårar som gråter om hur Bad Orange Man är så är det sånt du får i ditt flöde och då tror du att alla tycker så.

Det finns sannolikt inte många amerikanska kvinnor som skulle lämna USA för att flytta till Sovjetunionen 2.0 på andra sidan jordklotet.

Mer troligt ukrainska kvinnor som numera är änkor... kanske med en skock barn i släptåg.

Gör en insats, TS.
Citera
2025-12-13, 19:56
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Nej har inte Aspergers och min hjärna är normalstor men med väldigt hög IQ, du däremot som gick på att en undersköterska i USA har 100k i månaden måste vara så pass dum att du förmodligen inte ens klarar av ett arbete.

Ja, helt 100 % en aspisunge😂 du hänger alltså fortfarande upp dig på ett enda ord. Då tar vi det igen så att tillochmed en gravt handikappad person som du förstår. Jag skrev alltså fel ord i mitt inlägg, har ingen jävla aning om skillnader i dessa yrkestitlar.
Hon är alltså det som i USA kallas för registered nurse eller Certified registered nurse. Förstår du nu? Fattar du? Behöver du fördjupning i detta?
Av informationen jag postat så framgår det tydligt att de enkelt tjänar dessa summorna, en narkossköterska tjänar tillochmed dubbelt mot detta, alltså 200ooo / månad.

”Högt IQ” 😂😂😂😂😂😂😂😂😂 så jääääääävulskt aspergermongo
Citera
2025-12-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ja, helt 100 % en aspisunge😂 du hänger alltså fortfarande upp dig på ett enda ord. Då tar vi det igen så att tillochmed en gravt handikappad person som du förstår. Jag skrev alltså fel ord i mitt inlägg, har ingen jävla aning om skillnader i dessa yrkestitlar.
Hon är alltså det som i USA kallas för registered nurse eller Certified registered nurse. Förstår du nu? Fattar du? Behöver du fördjupning i detta?
Av informationen jag postat så framgår det tydligt att de enkelt tjänar dessa summorna, en narkossköterska tjänar tillochmed dubbelt mot detta, alltså 200ooo / månad.

”Högt IQ” 😂😂😂😂😂😂😂😂😂 så jääääääävulskt aspergermongo
Varför skriver du fel ord?
Nej man har inte 100k i månadslön som vare sig undersköterska eller som sjuksköterska, du är totalt jövla korkad om du tror på detta.
Citera
2025-12-13, 23:34
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Varför skriver du fel ord?
Nej man har inte 100k i månadslön som vare sig undersköterska eller som sjuksköterska, du är totalt jövla korkad om du tror på detta.

Varför skall du trolla sönder tråden, det är liksom inte ens välgjort, som att tala med en flatearther.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in