2025-12-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jocke verkar vara alldeles för lojal och snäll för att vara psykopat.
Lojal och snäll, mot vem? Han gör bara saker för egen vinnings skull.

Ur domen mot Jocke för olaga hot
Samtliga satt tillsammans och drack cider och pratade. På soffbordet låg en kniv som hon tidigare använt för att skrapa bort stearin från bordet. Joakim tog tag i kniven och sade "Lisa, jag vill skära halsen av dig" och "Blod skall rinna och du ska dö". Han visste att hon var deprimerad och att hon veckan innan hade försökt skära sig själv för att begå självmord, vilket han anspelade på. Hon upplevde inte att Joakim var berusad eller påverkad av narkotika och vet inte varför han sade detta. Hon blev rädd och sade åt honom att gå därifrån. Joakim sade då "Nästa gång ska jag skära dig, då ska jag hjälpa dig och skära hårdare". Även i detta skede höll han kniven mot henne. Hon upplevde det som att han höll kniven mot henne, på ca 50 centimeters avstånd i ungefär 10 - 20 minuter, det kan dock varit kortare tid. Joakim satt stilla när han uttalade hoten och soffbordet var mellan dem. Sekretess A och Sektretess B var närvarande under hela händelseförloppet. Joakim sade även till Sekretess B att han skulle sticka en kniv i magen på henne och att hon skulle förblöda.
*Lisa är ett fingerat namn på brottsoffret, Sekretess A ett manligt vittne, Sekretess B ett kvinnligt vittne.
Citera
2025-12-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jodå, det finns stöd i papprena. De flesta tror på Joakim och inte pundarmorsan, och det förstår jag.
Ah, du tror på vad en större skara tror, och lyder efter detta? Intressant. Inte undra på at du tror att den som har hög status har rätt, och begåvning är det enda som driver något från A till B. Det var exakt vad nazisterna trodde om Hitler. Målarlärlig till tidernas största krigsherre, på 15 år, då betyder det begåvning. Frågan är isf varför det gick åt h-e, på ett sätt som inte hade med övermakten att göra.

Jag känner till en förening som består av fler följare än Jocke har, en förening som hävdar att jorden är platt, och har mer belägg än Jocke kan motbelägga på en livstid, vilket innebär belägg nog för mig att ägna 2 år till att motbelägga. Men frågar man varför du tror detsamma som andra, så har du alltså inga svar? Vilket är var jag frågade efter från square one.

Var exakt finns bevis i papperena? Kan du ens hänvisa dit? Kommer du ens ihåg vad jag fråga efter just nu?
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-13 kl. 22:51.
Citera
2025-12-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Ah, du tror på vad en större skara tror, och lyder efter detta?

Typiskt pinsam härskarteknik att påstå att jag sagt saker jag aldrig sagt.

Bevisen ligger i Joakims uppträdande och beteende som barn. Ett barn tror inte att ens mor ska ta livet av sig utan någon anledning.

Mamman var störd. Vem kommer inte på sitt eget barns avslutningar eller berättar för pappan att barnet blivit omhändertaget?
Citera
2025-12-13, 22:53
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Bevisen ligger i Joakims uppträdande och beteende som barn. Ett barn tror inte att ens mor ska ta livet av sig utan någon anledning.

Mamman var störd. Vem kommer inte på sitt eget barns avslutningar eller berättar för pappan att barnet blivit omhändertaget?

Vem kletar in sig i bajs och runkar med en groda som vuxen?
Citera
2025-12-13, 22:54
Medlem
Citat:

Vad får dig att tro att ett barn inte kan tro sin mor kan försvinna, utan anledning? Du har uppenbart inte barn själv. Barn hittar på allt möjligt utan förklarig anledning.

Vilken pappa är det du talar om? Pappan som fanns i linköping eller pappan som fanns i föräldrahemmet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Vem kletar in sig i bajs och runkar med en groda som vuxen?

En person som varit utsatt för mycket sjuka övergrepp av sin mor förmodligen.
Citera
Medlem
Citat:

Citat:
Bevisen ligger i Joakims uppträdande och beteende som barn
Det säger absolut INGENTING.
Citera
2025-12-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Vad får dig att tro att ett barn inte kan tro sin mor kan försvinna, utan anledning? Du har uppenbart inte barn själv. Barn hittar på allt möjligt utan förklarig anledning.

Vilken pappa är det du talar om? Pappan som fanns i linköping eller pappan som fanns i föräldrahemmet?

Mamman berättade inget alls för hans biologiska far om det som hände Joakim.

Ett barn tror inte att en mamma ska TA LIVET AV SIG utan anledning.
Citera
2025-12-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Jo, ett barn hittar inte på något som självmord utan yttre faktorer.
Citera
2025-12-13, 22:56
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Säger du.

Många andra tyckte annorlunda både före och efter.

Jocke hade typ 70 vuxna inblandade i sin barndom ( hans egna ord)
Citera
2025-12-13, 22:59
Medlem
Det råder idag inga tvivel om att Joakim är en mycket sämre förälder än hans mamma och pappa var för honom. Det är bra att det äntligen har kommit upp till ytan så att socialen har en chans att få reda på missförhållandena och ha ett vakande öga på Joakims föräldraskap för barnens skull.

Sluta svara ett troll som borde spärras in på psyket, hen har skrivit 200 rabiata fantasiinlägg till Jockes försvar bara idag.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-13 kl. 23:03.
Citera
2025-12-13, 23:00
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Det råder idag inga tvivel om att Joakim är en mycket sämre förälder än hans mamma och pappa var för honom. Det är bra att det äntligen har kommit upp till ytan så att socialen har en chans att få reda på missförhållandena och ha ett vakande öga på Joakims föräldraskap för barnens skull.

Det är väldigt tydligt att varken han eller Jonna klarar av att vara sunda föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in