Jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände med personerna som misshandlade en GM efter en skjutning för något år sen. GM i det fallet åkte i alla fall på rejält med stryk.
A-lagsvägen? Är det många alkoholister som bor där?
Dagtid tyder på hämnd , att skjuta när offret tror det är tryggt (dag) är en ny strategi ifrån gängen.
Väldigt obehagligt att det händer mitt på ljusa dagen. Hoppas offren klarar sig!
Får dock inte riktigt grepp om händelseförloppet? Det verkar som att även GM blev misshandlad? Måste ha varit före att BO blev skjuten? Eller?
Mamma och son beskjutna i trapphus i Alby - minderårig skytten gripen
Enligt uppgifter till Blåljusbilder är skytten en ung pojke i 12-årsåldern. Uppgifterna gör gällande att skytten också är skadad då den skjutne mannen försvarat sig.
13 december 14.22, Mord/dråp, försök, Botkyrka
Två personer blir beskjutna i Alby.
Larm om skrik och skottlossning vid ett trapphus till ett flerbostadshus i Alby. På platsen blir en man och kvinna beskjutna.
En kort stund senare är polis på plats, den misstänkte gärningsmannen har då ännu inte hunnit lämna utan grips på brottsplatsen.
Den beskjutna mannen har skottskadats och förs till sjukhus med ambulans. Även den misstänkte gärningsmannen har skador och förs till sjuhus med ambulans. Båda två är vakna och talbara.
Kvinnan har inga skador, åtminstone inga som kräver sjukhusvård, och transporteras från platsen av polis för förhör.
Alltså.. en 12 åring har skjutit mot en mamma och hennes vuxna son i ett trapphus. Ingen blev allvarligt skadad men skytten (12 åringen) ska ha blivit grovt misshandlad och förd till sjukhus.
Teorierna då
1. Skytten kunde inte hantera vapnet och sköt sonen som fick lindriga skador. Sonen hoppade på 12 åringen och försökte ta vapnet. Misshandlade 12 åringen.
2. Anhöriga i porten anslöt efter att ha hört skotten och misshandlade 12 åringen.
Varför använde ingen vapnet 12 åringen hade? Självförsvar
Alltså.. en 12 åring har skjutit mot en mamma och hennes vuxna son i ett trapphus. Ingen blev allvarligt skadad men skytten (12 åringen) ska ha blivit grovt misshandlad och förd till sjukhus.
Teorierna då
1. Skytten kunde inte hantera vapnet och sköt sonen som fick lindriga skador. Sonen hoppade på 12 åringen och försökte ta vapnet. Misshandlade 12 åringen.
2. Anhöriga i porten anslöt efter att ha hört skotten och misshandlade 12 åringen.
Du tror det är nödvärn att avrätta tolvåringen efter att han är avväpnad?
Ja det finns väl anledning o anta att han har andra farliga föremål på sig med tanke på dagens tider. Kanske ett till vapen? En sprängladdning? Kniv? En till gärningsman och så vidare och så vidare
Bättre med 12 åringar som går runt och skjuter folk mitt på ljusa dagen?
De (och vi) skulle nog må bäst av att de tvångsvårdas tills dess de är hyfsat normala igen.
Förstår inte vad du försöker göra dig lustig över?
Teorierna då
Ja, jag hade nog haft svårt att behärska mig i en sådan situation. Det hade nog blivit pang pang, eller stamp stamp
Bättre med 12 åringar som går runt och skjuter folk mitt på ljusa dagen?
De (och vi) skulle nog må bäst av att de tvångsvårdas tills dess de är hyfsat normala igen.
Förstår inte vad du försöker göra dig lustig över?
för att SD tror att dom kan stoppa allt genom att sänka åldern
i USA har dom dödsstraff inte f*n slutar folk att mörda
SD försöker bara samla på sig massa röster så deras politiker kan fortsätta få lön utan att jobba