2025-12-12, 16:19
Medlem
Dumdrygs avatar
Vad säger ni om Ambition Sverige? Efter NATO-inträdet och DCA-avtalet kände jag att det inte längre fanns något parti att rösta på. Men nu har ju ett helt nytt parti med vettiga idéer dykt upp.

- Sverige ut ur EU.
- Riv DCA-avtalet och hoppa av NATO.
- Halvera Sveriges myndigheter.
- En energipolitik baserad på fakta, fysik och teknik och inte känslotrams om klimatet.
- Stopp för invandring tills vi har fått ordning på situationen och integrationen.

Läs mer på deras sida:
https://ambitionsverige.se/politik/

Det som känns extra bra är att flera är välutbildade akademiker med arbetslivserfarenhet och inte tramspolitiker som gått direkt från skolbänken till politiken. Flera är civilingenjörer, nationalekonomer, officerare, lantbrukare mm med riktig erfarenhet från verkligheten.

Är det fler som tänker rösta på Ambition Sverige 2026?
Citera
2025-12-12, 16:34
Medlem
Nej!
Citera
2025-12-12, 16:51
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Vad skiljer dem från moderaterna eller Sd förutom Nato och Eu som jag anser vara ickefrågor
Citera
2025-12-12, 16:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Personligen tycker jag att vi har en politikergeneration i både Sverige och övriga Europa som fullständigt tappat greppet och kontakten med verkligheten.

Både migrationen, klimatet, covidhanteringen, Ukrainakonflikten, energiförsörjning, ekonomi. Det är precis som vi har fått en känslostyrd dagisklass till politiker som bara rapar floskler och propaganda.

Även om Ambition Sverige inte kommer in i Riksdagen så känns det inte som något annat parti skulle vara aktuellt att rösta på längre. En önskan om lite sunt förnuft och styra upp Sverige som ett företag istället för ideologiska PK-idéer.
Citera
2025-12-12, 17:09
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Personligen tycker jag att vi har en politikergeneration i både Sverige och övriga Europa som fullständigt tappat greppet och kontakten med verkligheten.

Både migrationen, klimatet, covidhanteringen, Ukrainakonflikten, energiförsörjning, ekonomi. Det är precis som vi har fått en känslostyrd dagisklass till politiker som bara rapar floskler och propaganda.

Även om Ambition Sverige inte kommer in i Riksdagen så känns det inte som något annat parti skulle vara aktuellt att rösta på längre. En önskan om lite sunt förnuft och styra upp Sverige som ett företag istället för ideologiska PK-idéer.

Du har helt rätt om våra politiker.

Vilka är Ambition Sverige? De verkar ha kommit igång sent om ambitionen är att ställa upp i valet 2026.
Citera
2025-12-12, 17:38
Medlem
Citat:

När det gäller partiledaren Elsa Widding är inte sunt förnuft det första jag tänker på!
Citera
2025-12-12, 17:56
Medlem
Eurodiscos avatar
Nej absolut inte. Varför inte bara döpa partiet till swebbTV partiet då dom flesta verkar ha koppling dit?
Citera
2025-12-12, 19:06
Medlem
Tramsparti och bortkastad röst
Citera
2025-12-12, 19:38
Avstängd
kyrkstockens avatar
"Det som känns extra bra är att flera är välutbildade akademiker med arbetslivserfarenhet.."

Våra universitet tillhör kanske våra mest korrupta institutioner. Hur skulle det vara en merit? Vi bör väl snarare söka oss bort från dessa skyddade verkstäder?

Har de inte vågat att yttra någon inom den världen utan legat lågt saknar de helt den integritet som behövs.
Citera
2025-12-12, 22:15
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
När det gäller partiledaren Elsa Widding är inte sunt förnuft det första jag tänker på!

Märkligt. Jag tycker det är en mycket förnuftig intelligent person.
Citera
2025-12-12, 22:18
Medlem
Citat:
Märkligt. Jag tycker det är en mycket förnuftig intelligent person.

Det är ok att tycka olika!
Citera
2025-12-12, 22:24
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är ok att tycka olika!

Däremot får man ju panikångest av Pål Jonsson och Uffe K som öser ut våra skattepengar till ett helt meningslöst krig som var ett dödfött projekt redan från början som vi inte har att göra med.

Även S och MP som skulle rädda klimatet med reduktionsplikten och blanda i mest biobränsle i världen så våra bränslepriser toppade på 28 kr litern.

Nej. De etablerade partierna har fullständigt tappat verklighetsförankringen och slutat att satsa på de egna väljarna, de svenska skattebetalarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in