2025-12-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Pojken var inte i skolan på måndagen heller...
Eftersom personalen sökt vårdnadshavare över en dag så är det väldigt konstigt att inte någon har svarat...
Skolans personal ringde på dörren tisdag morgon men inte något gensvar, då tillkallades polisen och polisen tillkallade en låssmed...

Jag vet att de sa att pojken varit borta en dag när de åkte dit men det måste ju vara fel. De måste mena den dagen. Får inte ihop det annars. Vår kommun har samma rutin och de väntar inte en hel dag utan svar från vh.
Citera
2025-12-11, 20:58
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Jag undrar fortfarande varför inte han som vårdnadshavare inte svarat skolans personal när de sökte bägge vårdnadshavare både under måndagen och tisdag tidigt på morgonen..
Då kommer jag på tänka på ett liknande mord där det kom fram till slut att mordet var figurerat och pekade på en annan..

Nu vet jag inte vad pappan har för yrke men i min bransch finns det absolut tillfällen om någon timme hit eller dit då man inte alls har telefonen tillgänglig eller kan ta samtal
Citera
2025-12-11, 20:59
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westbeastboy
Jaha så nu är det plötsligt ett mord och självmord? Jo kan säkert stämma att mamman levt i misär och trackasier i många år. Ansökt om skydd mm. Inget har hjälpt så tillslut mörda sitt barn och sedan avsluta sitt eget.
Så om en kvinna lever under förtryck är det logiskt att kvinnan tar mannens barn i döden med sig?
Vilken hemsk verklighet du lever i...
Citera
2025-12-11, 20:59
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det ligger ändå ganska mycket utanför 95%-kurvan att en mamma på 40 dödar sin 10-årige son, så det förvånar mig inte att fadern/maken/sambon(?) inledningsvis blev misstänkt! Jag menar, det är inte som något fall av förlossningsdepression, där det oönskade barnet lätt kan kvävas med en kudde eller så..!

Jag hoppas polisen uttömt alla andra möjligheter (ngn. svartsjuk ex, stalker el. liknande) innan de helt avskriver fallet som löst!

Det måste verkligen vara väldigt ovanligt när det händer så stora barn, ja. Bortsett hedersmord och psykiskt sjuka föräldrar till små barn, så kommer jag bara att tänka på morden i Sala 2019 där en svartsjuk pappa sköt sina två söner och sedan sig själv, efter att ha livesänt hur han beskyllde barnens mamma för att ha lämnat honom för en yngre förmåga. Riktigt vidrigt mordfall och hemsk video, där uppe med morden på Max och Saga i Arboga 2008.
Citera
2025-12-11, 21:00
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Jag vet att de sa att pojken varit borta en dag när de åkte dit men det måste ju vara fel. De måste mena den dagen. Får inte ihop det annars. Vår kommun har samma rutin och de väntar inte en hel dag utan svar från vh.
Dag 2 av pojkens frånvaro alltså på tisdagen görs fynden.
Citera
2025-12-11, 21:02
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82

Är det verkligen så att om föräldrarna inte anmäler frånvaro, så kan de räkna med ett telefonsamtal innan skoldagen är slut? Och om de inte svarar så står skolpersonalen och knackar på dörren senare på eftermiddagen? Det låter helt oerhört ändå. De skolor jag haft med att göra har skickat ut sms automatiskt när otillåten frånvaro registrerats och sen är det upp till hur engagerad läraren är, ifall någon försöker ta kontakt med föräldrarna. Ibland skolkar ju barn liksom.
Citera
2025-12-11, 21:03
Medlem
Klarabella79s avatar
Tänk alla som direkt dömde mannen.. Så visade det sig att hon var psykfallet (som psykit till mamma som sköt sina barn i bilen). Hoppas inte ETT endaste ben i dessa kvinnor får vila i frid.. Med det sagt så tänker jag att även om mannen kom sent hem på första kvällen så kan barnet redan då varit död och mamman kanske sa att den sov pga sjukdom? På morgonen åker pappan som vanligt och tänker inte på att väcka ett ”sjukt” barn. När han lämnat tar hon livet av sig.
Citera
2025-12-11, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Nu vet jag inte vad pappan har för yrke men i min bransch finns det absolut tillfällen om någon timme hit eller dit då man inte alls har telefonen tillgänglig eller kan ta samtal

Nu handlar det om hela måndagen och tidigt på tisdagsmorgonen..
Någon gång borde man sett incall och mobilsvar.
Han jobbar i närheten av bostaden som det verkar..
Citera
2025-12-11, 21:05
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Mannen kanske var så svår att leva ned att hon inte orkade leva med honom och ville inte att barnet skulle göra det heller. De kan hs haft ett helvete.
Du lever på hoppet, ser jag?

Jag hade sannolikt helt rätt redan från start när jag gissade på galen morsa som mördade barnet. Jag brukar ha rätt.
Citera
2025-12-11, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
Det måste verkligen vara väldigt ovanligt när det händer så stora barn, ja. Bortsett hedersmord och psykiskt sjuka föräldrar till små barn, så kommer jag bara att tänka på morden i Sala 2019 där en svartsjuk pappa sköt sina två söner och sedan sig själv, efter att ha livesänt hur han beskyllde barnens mamma för att ha lämnat honom för en yngre förmåga. Riktigt vidrigt mordfall och hemsk video, där uppe med morden på Max och Saga i Arboga 2008.

Nej inte så ovanligt. Det är dessutom vanligare att kvinnor som dödar äldre barn tar sitt eget liv på samma gång än när de dödar yngre barn
Senast redigerad av Kryptonitonia 2025-12-11 kl. 21:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Dag 2 av pojkens frånvaro alltså på tisdagen görs fynden.

Har följt ärendet och vill få det till att pojken var i skolan på måndagen. Detta sa man på pressträffen också. Detta stämmer med den rutin som finns i flera kommuner.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Nja, det är snarare så att utredningen efter obduktionen kommit fram till att det är klockrent mamman som är mördaren. Då kan man välja att säga rakt ut som det är eller att linda in det. Åklagaren, som alltid är förundersökningsledare vid allvarliga brott, valde det första. Jag tror att det mer handlar om att fakta slår fast att det var mamman och att pappan därför är helt avförd från misstankar. Det säger ingenting om att åklagaren skyddar pappan utan bara klargör misstankarna. Ett bra beslut, enligt mig.

"Nja"? Jag säger inte emot dig på någon punkt. Jag skrev ungefär så, men du utvecklar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in