2025-12-11, 18:01
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Ah måste det vara aktiebolag för att någon ska få göra intrång? Vilken logik 🫣
Var skrev jag det?
Det var du som kom med en korkad jämförelse efter att jag talat om för dig att detta aldrig hade kommit fram om ingen visat hur de behandlar djuren på gården.
Citera
2025-12-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
"Hemma hos dig"
Du kanske har missat att detta inte handlar om att någon gått in och satt upp kameror i någons hem, utan i en stor lada där ett aktiebolag misshandlar djur.
Kan bjuda på en lika dum fråga som din:
Du kanske tycker att det är fel när anställda på ett företag spelar in när en kollega eller deras chef gör eller säger något olämpligt också?
Det ena är lagligt det andra är olagligt.
Citera
2025-12-11, 18:03
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Hoppat på kossorna och massa annat så de dött.

Det är inte korrekt.
Citera
2025-12-11, 18:04
Medlem
Citat:
Nej det har jag inte. Men tycker djuraktivister är ett jävla påfund. De påstår vara djurvänner men de är tvärtom. Släppa ut minkar där de som inte blir påkörda kommer svälta ihjäl och blockera infarten till scan på en varm sommardag där djur får vara kvar i lastbilen utan någon som helst air condition
Du är ett jävla påfund med dina barbariska åsikter. Tack o lov blev misshandeln filmad av djurrättsaktivister, annars hade detta kunnat pågå i åratal eftersom ingen annan har brytt sig.
Citera
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuplexDrive
Det ena är lagligt det andra är olagligt.
När påstod jag att det inte är olagligt att göra intrång i någon annans egendom?
Men bra att du vet om att man inte får göra det, du är jätteduktig.
Citera
Avslutad
Citat:
Var skrev jag det?
Det var du som kom med en korkad jämförelse efter att jag talat om för dig att detta aldrig hade kommit fram om ingen visat hur de behandlar djuren på gården.
Det var ej korkad jämförelse. Det var helt logiskt. Men det verkar du ha svårt att förstå.
Citera
2025-12-11, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Buggaz
Varför ska de gripas??? De har avslöjat ett grovt brott. De är hjältar.
Olaga intrång. Slå upp det.
Citera
2025-12-11, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Buggaz
Du är ett jävla påfund med dina barbariska åsikter. Tack o lov blev misshandeln filmad av djurrättsaktivister, annars hade detta kunnat pågå i åratal eftersom ingen annan har brytt sig.
Inte jag som försvarar brottslighet som du ditt påfund 🫣
Citera
2025-12-11, 18:09
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Det var ej korkad jämförelse. Det var helt logiskt. Men det verkar du ha svårt att förstå.
I din värld var det säkert det, du verkar vara en märklig individ som å ena sidan tycker att avslöjanden som dessa är dåligt, men å andra sidan tycker att hanteringen av djuren är "under all kritik".

Utan aktivisternas intrång, så hade hanteringen (som du säger är under all kritik), fått fortsätta pga länsstyrelsens flathet.
Citera
2025-12-11, 18:12
Avslutad
Citat:
I din värld var det säkert det, du verkar vara en märklig individ som å ena sidan tycker att avslöjanden som dessa är dåligt, men å andra sidan tycker att hanteringen av djuren är "under all kritik".

Utan aktivisternas intrång, så hade hanteringen (som du säger är under all kritik), fått fortsätta pga länsstyrelsens flathet.
Fortfarande inte ok att göra intrång. Klart det behövs en egen instans än länsstyrelsen som kollar oftare. Men det rättfärdigar inte att man gör olovlig intrång.
Citera
2025-12-11, 18:14
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det är inte korrekt.

Jag har ju själv sett filmerna
Citera
2025-12-11, 18:18
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Fortfarande inte ok att göra intrång. Klart det behövs en egen instans än länsstyrelsen som kollar oftare. Men det rättfärdigar inte att man gör olovlig intrång.
"Kollar oftare"
Länsstyrelsen fick redan 2023 information om hur man behandlat djuren på just denna gården, utan att göra något öht.
Att någon "kollar oftare" hjälper knappast korna, då allt endast är ett spel för galleriet, det är oftast först efter avslöjanden som dessa som det faktiskt händer något.

Gråt du vidare över att någon gjort intrång på en gård som misshandlat djur under flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in