2025-12-11, 12:59
Medlem
Som vanligt - måltidsportionerna syns knappt på tallriken. Snikna de är Nobelkommittén.
Nobelpristagarna borde i ärlighetens namn förvarnas om de små portionerna så att de hinner slänga i sig en hamburgare innan festen.
Citera
2025-12-11, 13:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Som vanligt - måltidsportionerna syns knappt på tallriken. Snikna de är Nobelkommittén.
Nobelpristagarna borde i ärlighetens namn förvarnas om de små portionerna så att de hinner slänga i sig en hamburgare innan festen.

Det är inga idrottande tonåringar som ska utfodras. De flesta över 60 blir nog hyfsat mätta.
Citera
2025-12-11, 13:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinystar
Såg ni förresten att kungen haltade lite när de "bröt taffeln", d v s när kungaparet reste sig upp efter middagen och skred upp för trappan? De filmade honom bara i några sekunder, men tyckte det såg lite halt-igt ut. Kanske bara var stel efter att ha suttit ner i 14 timmar.

Är det konstigt? Han är ju svingammal. Jag vet folk i hans ålder som inte kan gå upp för en trappa.
Citera
2025-12-11, 13:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Som sagt intressant hur Vänsterpartiet och miljöpartiet lägger undan sin självpåtagna värdegrund för att gå på fin borgerlig bjudning och gnugga arm med kungligheter.
När någon annan betalar och man får känna sig lite utvald och upphöjd över massorna så är råttorna där för att äta borgerliga smulor.

Ytterst liten andel av gästerna är ”kungligheter”. Hedersgästerna är forskare som i många fall lever helt vanliga liv med vanliga löner. Det är deras fest.
Citera
2025-12-11, 13:24
Medlem
BraxenLaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är det konstigt? Han är ju svingammal. Jag vet folk i hans ålder som inte kan gå upp för en trappa.

Kungen fyller 80 år nästa år han behöver snart rullator
Citera
2025-12-11, 13:43
Medlem
Ratads avatar
Vem fan Amanda Romare som är med i en artikelserie om Nobelfesten?

Eller rättare sagt - artiklarna handlar om henne när hon lallar runt med en liten Nobelinramning.
Citera
2025-12-11, 15:15
Avslutad
Vore roligt om en slumpmässig drogkontroll stod vid ingången och alla ska blåsa för kontroll innan ingång :P Se hur många eliter som hade vänt om.

Eller mitten av middagen, booom! 50-tal poliser kommer ut med drogtester, obligatorisk kontroll likt trafikkontroll en kall morgon kl 0500.

Och, nej.. jag har inget emot drogkontroller. Jag är för dom.
Senast redigerad av Kalaskula544 2025-12-11 kl. 15:19.
Citera
2025-12-11, 15:41
Medlem
folkgemenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Ebba har en hyfsad hylla

Det var inget mot Nooshis

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nooshi-dadgostar-bytte-klanning-i-sista-stund/
Citera
2025-12-11, 15:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Vem fan Amanda Romare som är med i en artikelserie om Nobelfesten?

Eller rättare sagt - artiklarna handlar om henne när hon lallar runt med en liten Nobelinramning.

Hyllad författare med grav OCD. Läste precis hennes artikel om Nobelfesten. Tycker hon verkar skön.
Citera
2025-12-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Han med munskyddet har nu stilla somnat in vid bordet noterade jag, han sätter fingret perfekt på hur tråkiga talen var. Om någon omkommit under banketten är det ingen som frågar SVT i chatten ännu.
Haha, kanske fick syrebrist av munskyddet... Men en bra fråga och så många år som festen funnits har det säkert förekommit dödsfall.
Fast litteraturpristagartalet var ändå lite kul.
Citera
2025-12-11, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Vore roligt om en slumpmässig drogkontroll stod vid ingången och alla ska blåsa för kontroll innan ingång :P Se hur många eliter som hade vänt om.

Eller mitten av middagen, booom! 50-tal poliser kommer ut med drogtester, obligatorisk kontroll likt trafikkontroll en kall morgon kl 0500.

Du låter som en fantiserade sojapojke. Förstår att du är vänster och väldigt avundsjuk på Jimmie då antalet damer du fårr smaka på stavas till 0. Då känns det tryggt att rösta på modersmjölken från Maggan
Citera
2025-12-11, 15:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544

Du verkar rolig att dra med på fest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in