2025-12-09, 19:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
hahaha okej, men ni bingolottstanter tittar på grafen och ser oändlig förbättring år för år, eller hur?
På Besara? Går han tillbaka till 2024 års prestation, så är det ändå gott nog. Hoppas han toppar ut nästa år dock.

Hur tänker du själv kring Priske, Tokmac, Siltanen och Kosugi som skall säljas? Med samma resonemang, oroar inte det dig vart ni är utan dem?
Citera
2025-12-09, 19:08
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
På Besara? Går han tillbaka till 2024 års prestation, så är det ändå gott nog. Hoppas han toppar ut nästa år dock.

Hur tänker du själv kring Priske, Tokmac, Siltanen och Kosugi som skall säljas? Med samma resonemang, oroar inte det dig vart ni är utan dem?
har aldrig sett storheten i siltanen men att tappa talanger för cash är ju en del av sporten. blir ju feta pengar in och ifall bosse vågar spendera lite kan det nog lösa sig i slutändan ändå, men tror inte vi blir topplag nästa år om vi inte spenderar på något riktigt intressant alltså
Senast redigerad av girigfan 2025-12-09 kl. 19:30.
Citera
2025-12-09, 21:55
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
ifall bosse vågar spendera lite kan det nog lösa sig i slutändan ändå

Ni djurgårdare måste verkligen ge er nu och sluta leva i en jävla bubbla där gnagaren är snål och vänder på pengar.

Djurgården har förfan spenderat minst topp 2 senaste säsongerna. Bara han dansken gick loss på 30-35 miljoner totalt. Sawo 20 miljoner och Okkels 18 miljoner.

Det var 3 spelare, vill du jag fortsätter? Nu kanske det bara du som är fullständigt efterbliven men gissar de finns fler djurgårdare som är såhär hjärndöda som dig.

Ta aldrig upp de argumentet igen att ni inte spenderat, tack.

PS: Med ovan i åtanke så hade jag som djurgårdare varit orolig att Bosse ska få chansen att värva ännu fler. DS
Senast redigerad av skogsburkan 2025-12-09 kl. 21:57.
Citera
2025-12-09, 22:01
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:

Dom är skit med dom tänk då utan. Mitt tips är att dom åker redan i gruppen till svenska cupen som förra säsongen.
Citera
2025-12-09, 22:06
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Ni djurgårdare måste verkligen ge er nu och sluta leva i en jävla bubbla där gnagaren är snål och vänder på pengar.

Djurgården har förfan spenderat minst topp 2 senaste säsongerna. Bara han dansken gick loss på 30-35 miljoner totalt. Sawo 20 miljoner och Okkels 18 miljoner.

Det var 3 spelare, vill du jag fortsätter? Nu kanske det bara du som är fullständigt efterbliven men gissar de finns fler djurgårdare som är såhär hjärndöda som dig.

Ta aldrig upp de argumentet igen att ni inte spenderat, tack.

PS: Med ovan i åtanke så hade jag som djurgårdare varit orolig att Bosse ska få chansen att värva ännu fler. DS
för det första är det där riktiga glädje siffror, för det andra så har jag inte skrivit att vi inte satsat. men säljer vi för mycket så har vi naturligtvis råd att handla mer.
Citera
2025-12-09, 22:07
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
för det första är det där riktiga glädje siffror, för det andra så har jag inte skrivit att vi inte satsat. men säljer vi för mycket så har vi naturligtvis råd att handla mer.
Glömde att alla spelar där för dom är djurgårdare sen barnsben. Ta aldrig upp de igen bara är du gullig.

Kan du svara på Bajen trollets fråga nedan? Eller ska du ducka som cockhyenan varje gång?

Citat:

Citera
2025-12-09, 22:16
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:

Citat:
2020 12p från sm guldet
2021 2p från sm guldet
2022 7p från sm guldet
2023 14p från sm guldet
2024 12p från sm guldet
2025 26p från sm guldet

Med nuvarande trupp och tränare i åtanke måste det nog investeras jävligt mycket för att det ska bli något guld nästa säsong (och säsongerna efter)

Av med skygglapparna.
Citera
2025-12-09, 22:25
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Glömde att alla spelar där för dom är djurgårdare sen barnsben. Ta aldrig upp de igen bara är du gullig.

Kan du svara på Bajen trollets fråga nedan? Eller ska du ducka som cockhyenan varje gång?
jag har besvarat frågan men du verkar inte riktigt läskunnig. först skrev jag att jag inte ser siltanen som någon ovärderlig och övriga två så handlar det ju bara om att ersätta. det verkar som om att vi kommer få riktigt bra betalt så då räknar jag med att bosse kommer kunna slanta upp en hel del för ersättarna.
Citera
2025-12-09, 22:28
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
jag har besvarat frågan men du verkar inte riktigt läskunnig. först skrev jag att jag inte ser siltanen som någon ovärderlig och övriga två så handlar det ju bara om att ersätta. det verkar som om att vi kommer få riktigt bra betalt så då räknar jag med att bosse kommer kunna slanta upp en hel del för ersättarna.
Missade det helt när jag såg rött som en tjur. Håller med om Slitanen om Djurgården ens är närheten att till slut få de siffrorna som cirkulerat i media så är det bara gratulera.
Citera
2025-12-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Mjällby har lagt ett sexsiffrigt bud på finska Jaros målgörare Rudi Vikström. Andra klubbar som deltar i racet är Göteborg, Djurgården och Hammarby enligt Ilta Sanomat.

Hasse Larsson dementerar att Mjällby ens diskuterat att värva Rudi Vikström. Uppenbarligen ett rykte som Vikströms agent eller Jaro spridit för att öka värdet på en kommande övergång.

Synd, för det lilla jag sett av Vikström ser väldigt spännande ut.

I övrigt så säger han att Mjällby ska sälja en eller två spelare max i vinter. Eftersom en av dem är Manneh så betyder det att Mjällby tänker behålla minst två av Stroud, Johansson och Iqbal. Tydligen tänker Hasse tvinga Johansson och Stroud att spela ut sina kontrakt som går ut efter nästa säsong. Jag applåderar det. Det är en jävla lyx att vara en klubb med små utgifter så att man inte måste sälja sina största namn (typ Kevin Filling i AIK som kanske försvinner nu i vinter).
Senast redigerad av Svenshult 2025-12-10 kl. 00:28.
Citera
2025-12-10, 07:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det är en jävla lyx att vara en klubb med små utgifter så att man inte måste sälja sina största namn (typ Kevin Filling i AIK som kanske försvinner nu i vinter).

En klubb med små utgifter kommer ha svårt att mäta sig med klubbar med större utgifter över tid.
Njut av guldet så länge det varar.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-10 kl. 07:41.
Citera
2025-12-10, 08:29
Medlem
Citat:
Hela Djurgårdens bänk består av spelare som kostat 10-15 miljoner och hela hösten hade vi 40-45 miljoner på läktaren för att de inte platsade och för att han räknat fel på antal utländska spelare. Att värva mer och dyrare är nog inget framgångsrecept. På vissa positioner behövs det. Men det är mest för att Bosse redan värvat dyra och dåliga spelare där som behöver ersättas av dyra och bra spelare.

Senaste 3 åren har handlat om honom själv mer än om Djurgårdens framgång. Är det inte superförsäljningar så är det europaframgångar (vilka han märkligt nog får betydligt mer cred för än spelarna och tränarna)
Han tar väldigt illa vid sig vid kritik och så fort han ska bemöta något så är det alltid hur mycket han sålt, hur långt laget (återigen, tränarna och spelarnas prestationer i enskilda matcher) gick i Europa och hur svårt det är att driva en fotbollsklubb.

Ser jag inte en bantad trupp där nyförvärven är på plats och spelarna som står i begrepp att säljas inte är det när laget ska åka iväg på läger då vet jag att det återigen handlar om honom själv och inte om Djurgårdens IFs bästa.

Då handlar det om att han ska få sitta i deadline live på Aftonbladet och sälja spelarna för rekordsummor och få massa ryggdunkningar, men lämna tränarna med en 35 man stor trupp där 10 har ena foten genom dörren. Och när det sen hackar i allsvenskan så är det bara prat om hur duktig han är på att sälja spelare och inget annat.

Så har det varit tre år i rad och jag är trött på det. Hoppas han själv är det också och inser att våran enda chans att vinna cupen och kunna promenera in i ett gruppspel som seedade är att laget är 100% redo och samspelta till cupen. Men jag tror tyvärr inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in