2025-12-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, men om det stämmer att killen fått handen avhuggen är det väl illa nog, trots att han lever.
Kan inte annat en att hålla med, 17 sidor med i princip noll info om ett sådant våldsdåd är galet...
Citera
2025-12-08, 19:14
Medlem
kubuns avatar
Det sas på TV-nyheterna nyss att den som gripits för dådet nu har släppts - hittar inget på nätet dock.
Citera
2025-12-10, 00:37
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, men om det stämmer att killen fått handen avhuggen är det väl illa nog, trots att han lever.

Trist med den skadan.

Men den jämfört med hur många som mist livet inom vissa kriminella kretsar?

Det var ditåt jag hintade med det jag skrev.
Citera
2025-12-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger-Droger
Kan inte annat en att hålla med, 17 sidor med i princip noll info om ett sådant våldsdåd är galet...

Även jag måste verkligen instämma. Gått in i denna tråd en gång per dag nu sedan i typ lördags men händer verkligen ingenting, och tycker det blivit likadant i princip varje tråd om brott.

Och nej, i detta fall har inte jag heller något vettigt att komma med, men brukar åtminstone försöka bidra till att föra diskussioner framåt när jag faktiskt har något att komma med
Citera
2025-12-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-bear
Det är 100% rätt BO som jag gav initialerna på direkt men kände att det var olustigt och ovidkommande att delge hela namnet.
Så sluta spekulera om att det är fel.

Har du möjlighet att dela med dig om hur du vet?
Citera
2025-12-11, 12:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Ställer väl frågan som jag tror att de flesta undrar över.

Hur gick det med handen ?
Gick den att återmontera ?
Citera
2025-12-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ställer väl frågan som jag tror att de flesta undrar över.

Hur gick det med handen ?
Gick den att återmontera ?
Jag hörde på radion att de opererade tillbaka handen när han kom till sjukhuset.
Citera
2025-12-11, 19:00
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffot123
Jag hörde på radion att de opererade tillbaka handen när han kom till sjukhuset.
Jaha, tack för svar.
Märkligt att förövarna inte slängde bort den.
Vi får väl hoppas att dom lyckas få handen att fungera också.
Citera
2025-12-12, 11:16
Medlem
Två nya misstänkta enligt aftonbladet. Ingen som har namn?
Citera
2025-12-12, 11:37
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Två personer anhållna för försök till mord i Gröndal):
Citat:
Två personer i 20-årsåldern anhölls under torsdagsnatten på sannolika skäl misstänkta för försök till mord i Gröndal i Stockholm den 4 december.

En ung man hittades svårt skadad utomhus i närheten av Vinterviken i Stockholm den 4 december och fördes till sjukhus för vård.

Under natten till fredag den 12 december grep polisen två personer som nu är anhållna för försök till mord.

– Nu fortsätter ett intensivt utredningsarbete. Utredningen befinner sig i ett känsligt läge och jag kan inte ge någon ytterligare information i nuläget, säger kammaråklagare Emma Hilmersson.

Senast på söndag [den 14 december] kl. 12 måste åklagaren fatta beslut om de anhållna personerna ska begäras häktade eller släppas på fri fot.
Åklagarmyndighetens ärendenummer: AM-190043-25

Södertörns tingsrätt, mål: B 21610-25
Citera
2025-12-12, 12:42
Medlem
Mercedes avatar
Greps på Subway..
Snacka om iskallt psyke när man kan åka och äta efter att ha lemlästat en person.

Undra om de menar att BO och MGM tillhör samma nätverk.
Tidigare pratades det ju om olika nätverk, bland annat Dalen och kan väl knappast tro att Dalen skulle ha affärer ihop med Räven.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=a97e4161-574e-43b3-821b-26e0ad9e8716
Citat:
"Personer som är inblandade tillhör ett kriminellt nätverk i Stockholmsområdet som är lojalt mot Foxtrotnätverket.

De två som anhållits befann sig på snabbmatskedjan Subway när de greps"
Citera
2025-12-12, 13:35
Medlem
alprans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Greps på Subway..
Snacka om iskallt psyke när man kan åka och äta efter att ha lemlästat en person.

Undra om de menar att BO och MGM tillhör samma nätverk.
Tidigare pratades det ju om olika nätverk, bland annat Dalen och kan väl knappast tro att Dalen skulle ha affärer ihop med Räven.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=a97e4161-574e-43b3-821b-26e0ad9e8716

Inte för att va sån men det var ju över en hel vecka efter händelsen som dom greps... Inte direkt efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in