2025-12-09, 20:50
Medlem
FetOrvars avatar
Ben*y Daniels*on har torterat och plågat sina djur under många års tid och anmälningarna har strömmat in, trots det så har det alltså inte hänt någonting överhuvudtaget!

https://djurrattsalliansen.se/nyheter/kor-misshandlas-pa-svensk-mjolkgard/
Citera
2025-12-09, 20:57
Medlem
Lostinliness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Hur ör det Arlas fel ditt mongo, tror du på allvar Arla bör ansvaret för vad någon senil bonde gör?

Arla ägs av bönderna. Den här senila bonden du nämner är en 36-årig Arlabonde, dvs en kooperativet Arlas ägare.
Arla har nolltolerans mot att djur far illa.
Citera
2025-12-09, 21:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Problemet här är väl att det HAR varit ett antal anmälningar, och ändå har inget hänt.

Men vad f-n? Vad är det för nötter som sköter tillsynen?
Citera
2025-12-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetOrvar
Ben*y Daniels*on har torterat och plågat sina djur under många års tid och anmälningarna har strömmat in, trots det så har det alltså inte hänt någonting överhuvudtaget!

Jag klarar verkligen inte av att titta på filmen och knappt titta på bilderna men jag blir så förbannad och upprörd, för det är alltid såhär det går till. Det håller på i det dolda, det uppdagas men INGENTING händer då ingen behöver ta ansvar. Det faller hela tiden på att någon annan har gjort fel. Även om det pågår och det finns klara och tydliga bevis så är det alltid i slutändan ”bara” djur det handlar om och att det alltid är djurrättsorganisationerna som begår lagbrott….
Citera
2025-12-09, 21:27
Medlem
Jag såg videon, vilken jävla vidrig människa. En sådan människa förtjänar samma behandling tillbaka. Men tydligen så är det inte det enda dom failar på.
På videon fick man se en hel del kossor som var extremt smala, verkar som vissa av dom inte får någon mat.

Sen läste jag något om att det inte rengörs där, sen är det säkert mer saker dom brister på.
Citera
2025-12-09, 21:41
Medlem
borrasss avatar
Kollade på bilder vill inte se filmerna...

Var bor han någonstans är det på gården i köpingsvik?
Jag skiter i myndigheter och deras jävla "djurförbud" som dom dömer asen till, den här fan ska straffas hårt...

Läser du här din äckliga jävla bonde så passa dig och kolla dig omkring... rätt vad det är så är rättvisan framme hos dig och då är det du gjort mot alla djur ingenting mot lidandet du SKA få!!
Citera
2025-12-09, 21:45
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag såg videon, vilken jävla vidrig människa. En sådan människa förtjänar samma behandling tillbaka. Men tydligen så är det inte det enda dom failar på.
På videon fick man se en hel del kossor som var extremt smala, verkar som vissa av dom inte får någon mat.

Sen läste jag något om att det inte rengörs där, sen är det säkert mer saker dom brister på.

Du kan ju se själv på videon korna har det dels för trångt och så skitigt att deras hud blir såriga, kor ska vara rena och fina och inte ha öppna sår resten är ju bara otäckt att se på! Jag har jobbat både med mjölkkor och köttdjur och så gör man inte mot djur!
Citera
2025-12-09, 21:49
Medlem
Tuors avatar
Den här bonden kommer få skaffa ögon i nacken.

Det finns väldigt många radikala djurrättsaktivister därute. Skulle inte vilja vara i hans skor nu.
Citera
2025-12-09, 21:50
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Hur ör det Arlas fel ditt mongo, tror du på allvar Arla bör ansvaret för vad någon senil bonde gör?

Är det HMs fel att indiska barn arbetar 12h skift i en sweatshop för att tillverka deras kläder? Givetvis har Arla ansvar att inte handla av svin som plågar djur
Citera
2025-12-09, 22:00
Medlem
De dödade kossan efter misshandeln.

”Filmen från en av de dokumenterade dagarna visar vad en ko som inte kunde resa sig upp utsattes för. Hon blev slagen, sparkad och hoppad på vid flera tillfällen. Efter flera timmar flyttades hon av personalen. Senare hittade personer från Djurrättsalliansen henne död. Hon låg i en blodpöl bland plastrester utanför djurstallet efter att ha fått halsen uppskuren”

Citera
2025-12-09, 22:06
Medlem
Får blodet att koka. Synd om det hände honom nånting, idiot
Citera
2025-12-09, 22:11
Medlem
FuckSwedens avatar
Ansvariga borde knullas sönder och få huvudet ihjälstampat till full oigenkännlighet.

ÄCKEL som ger sig på oskyldiga hjälplösa djur!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in