2025-12-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Du vill alltså vara omanlig och ospännande som person? Du väljer således att vara det? Tja... vi gör alla våra val i livet och får de konsekvenser som vi får utifrån våra val...

// CC

Jag är mig själv. En del kvinnor har tänt på mig ändå. Men det fick jag veta i efterhand. De tyckte att det var jag som skulle ha tagit första steget.
Citera
2025-12-09, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Ja exakt så är kvinnor och männen dom bara ältar samma år ut och år in som en trasig skiva på repeat.

Eller vänta nu, det kanske bara är ett fåtal kvinnor som du äger så och ett fåtal män som ältar?

Min erfarenhet är att många ältar. Även de som säger att man inte ska älta och se bakåt.
Citera
2025-12-09, 11:44
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag är mig själv. En del kvinnor har tänt på mig ändå. Men det fick jag veta i efterhand. De tyckte att det var jag som skulle ha tagit första steget.

Absolut. Du ska göra det som vill och som du upplever är bäst för dig och så länge du är medveten om att dina möjligheter till relation med en kvinna blir färre om du är omanlig och ospännande. Då är det ett aktivt val och inget jag säger något om. För mig är det dock lite konstigt resonerat. Lite som att säga att jag vill vara vältränad och fit men jag väljer att äta dåligt och att sitta i soffan och sedan undra varför jag inte är vältränad och fit. Men vi är alla olika. Vill ändå säga att jag tycker du verkar vara en bra kille utifrån vad jag kan läsa av vad du skriver här på FB.

// CC
Citera
2025-12-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Absolut. Du ska göra det som vill och som du upplever är bäst för dig och så länge du är medveten om att dina möjligheter till relation med en kvinna blir färre om du är omanlig och ospännande. Då är det ett aktivt val och inget jag säger något om. För mig är det dock lite konstigt resonerat. Lite som att säga att jag vill vara vältränad och fit men jag väljer att äta dåligt och att sitta i soffan och sedan undra varför jag inte är vältränad och fit. Men vi är alla olika. Vill ändå säga att jag tycker du verkar vara en bra kille utifrån vad jag kan läsa av vad du skriver här på FB.

// CC

Ja, det är som det är. Inte konstigt att jag har dåligt självförtroende. Jag hånglade med tjejer när jag var 13 och 14 och sen hände det inte igen förrän jag var 32. Jag stötte på tjejer men lyckades aldrig. Hela min ungdomstid, när de flesta har massor av sex, män är som mest virila, så hände ingenting.
Blev av med oskulden först vid 35. Och sen höra kvinnor klanka ner på min kropp, tala om för mig att kvinnor vill ha män som vågar ta för sig, har självförtroende, tar första steget. Klart sånt sätter sina spår. Klart jag känner mig otillräcklig.
Jag trodde att jag gjorde rätt som inte var för på, men jag gör aldrig rätt.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-12-09 kl. 12:35.
Citera
2025-12-09, 12:57
Medlem
Thats equality for you.
Citera
2025-12-09, 13:12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Finns det inga ladies är nämligen gentlemannen också död, det går hand i hand.

Det är helt riktigt. Kvinnor förväntar sig gentlemän, men man prata om ärbara- och mindre ärbara kvinnor, så blir det jävla liv.
Och för att använda ett pland feminister populärt retoriskt trick - så vill jag säga att det är inte min sak att säga hur kvinnor ska bete sig. Hur det ska bete sig för att vinna mäns respekt, får de lista ut själva.
Citera
2025-12-09, 13:14
Medlem
Igelforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Och allt är så klart frid och fröjd i dessa? Många kvinnor som nöjer sig med mindre.? Blir utbrända, speciellt i småbarnsåren. Man kan så klart undra varför kvinnor stannar i dessa? Har sett det på nära håll, många av dessa kvinnor blir så ekonomiskt beroende av mannen. Att dom inte har råd att lämna relationen . En del blir psykiskt nedbrutna och en del vågar helt enkelt inte säga ifrån. Det skulle vara intressant att se statistik på hur många av dessa som fortfarande är kära i varandra. Eller bara lever tillsammans av bekvämlighet, för barnens skull etc? För att mannen försörjer dom, utan det hamnar dom på gatan mer eller mindre.

Dessutom har SCB statisk på att kvinnor i 30 års åldern lever allt mer själva, och som singlar. Finns även artikel på en studie dom gjorde om gifta par från 1995. Inte ens hälften av dom lever tillsammans idag.

Kanske hon lever själv, för att hon inte vill leva så där. Många som tänker till numera, det ser man även inom barnafödande. Jag får intrycket att kvinnor som lever själva, har väldigt bra insyn i vad som ska undvika och har bra självrespekt. Dom förstår att det finns män som bara letar hushållerska och avelsko. Där köper man inte grisen i säcken så lätt.

En del är nog införstådda med att dom aldrig kommer få det lika bra som när dom lever själva, utan man. Många slipper stress som ett exempel. Många mammor vittnar idag om att dom känner stor stress över att allt ska vara perfekt. Vart är deras män? Som ska avlasta dom. Är ju deras ungar med.
En massa fakta som får det att låta som att de flesta lever ensamma, men det är ju ett val man har rätt att göra. Reagerar på trådskaparens kategoriska diss av alla män...om det varit den rådande inställningen skulle ingen levt i par relation. Sedan är det rätt många män som har sin man-caves, för att slippa tjatet...så det är nog inte så svart/vit i verkligheten.
Citera
2025-12-09, 14:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är helt riktigt. Kvinnor förväntar sig gentlemän, men man prata om ärbara- och mindre ärbara kvinnor, så blir det jävla liv.
Och för att använda ett pland feminister populärt retoriskt trick - så vill jag säga att det är inte min sak att säga hur kvinnor ska bete sig. Hur det ska bete sig för att vinna mäns respekt, får de lista ut själva.

Ja börjar man lista egenskaper för en "ärbar lady" så faller det snabbt ihop?

Oskuld
Undergiven
Omhändertagande
Feminin
Återhållsam/dramafri
Skapar lugn.

En modern kvinna prickar inte ens 1 av 6 där.
Citera
2025-12-09, 16:04
Medlem
CC75s avatar
Men Are Tired Of Getting Played! - HERE'S Why Men Don't Stop to Help This Female Influencer

https://www.youtube.com/watch?v=vKbkFIt1l1I

3 min lång om en tjej som gör ett experiment och sedan rasar över män...

Nu är inte alla kvinnor sådana, vill betona det. Knixet är att som man se vilka som är det och vilka som inte är det. Ibland är det inte värt risken. Dock skillnad om man känner kvinnan i fråga.

// CC
Citera
2025-12-09, 16:06
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ja, det är som det är. Inte konstigt att jag har dåligt självförtroende. Jag hånglade med tjejer när jag var 13 och 14 och sen hände det inte igen förrän jag var 32. Jag stötte på tjejer men lyckades aldrig. Hela min ungdomstid, när de flesta har massor av sex, män är som mest virila, så hände ingenting.
Blev av med oskulden först vid 35. Och sen höra kvinnor klanka ner på min kropp, tala om för mig att kvinnor vill ha män som vågar ta för sig, har självförtroende, tar första steget. Klart sånt sätter sina spår. Klart jag känner mig otillräcklig.
Jag trodde att jag gjorde rätt som inte var för på, men jag gör aldrig rätt.

Något för dig att titta på scaryfoot. Knixet är att jag tror att du vet allt detta. Ditt problem är ditt låga självförtroende och självvärde.

Former Stripper Reveals Why They Have S3x With Some Guys Quickly And Go Slower With Other

https://www.youtube.com/watch?v=8uTuTZNHVKM&t=315s

// CC
Citera
2025-12-09, 19:58
Medlem
De flesta män jag möter i min vardag är hjälpsamma och omhändertagande, såpass att jag tror det ligger i deras DNA och inte bara i uppfostran. Min erfarenhet är att om man vill göra en man glad så ber man honom om hjälp.
Citera
2025-12-09, 21:03
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja börjar man lista egenskaper för en "ärbar lady" så faller det snabbt ihop?

Oskuld
Undergiven
Omhändertagande
Feminin
Återhållsam/dramafri
Skapar lugn.

En modern kvinna prickar inte ens 1 av 6 där.
6 av 6 även om man skulle kunna ta bort en av dem.

Känns riktigt bra*

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in