2025-12-09, 17:07
Medlem
Hon hänger ju, oavsett ursprung, i diverse högerextrema grupper: https://www.flamman.se/misstankt-giftkvinna-aktiv-i-hogerradikala-grupper/
Citera
2025-12-09, 17:07
Medlem
Jens Lapidus uttalar sig 17:20 i efter fem tv4.
Citera
2025-12-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Jens Lapidus uttalar sig 17:20 i efter fem tv4.
Han lallar alltid
Citera
2025-12-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Tydligen är den misstänkta en SD:are.

https://www.flamman.se/misstankt-giftkvinna-aktiv-i-hogerradikala-grupper/

Inte ett dugg förvånad det partiet består bara av slödder
Citera
2025-12-09, 17:54
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Inte ett dugg förvånad det partiet består bara av slödder
Nu är väl Norrskensflamman inte den mest trovärdiga av publikationer .....

Samma tidning helgonförklarade ju såna stjärnor som Mao , Pol Pot , Fidel Castro och sist men inte minst Stalin och skrev spaltmetervis med hyllningsartiklar kring dessa diktatorer .

Att tro att dessa skäggmuppar klarar av att skriva något som är objektivt sant när de benämner allt till höger om Stalin som "högerextremt" visar på dumhet .
Citera
2025-12-09, 18:00
Medlem
notknapparens avatar
Kvinnans överklagan mot häktningen till Svea Hovrätt har nekats:

"Men hovrätten bedömer att kvinnan fortsatt ska vara häktad."

https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/kvinnan-overklagar-haktning-till-svea-hovratt/l68yd0er
Citera
2025-12-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Jag har då aldrig jobbat på ett sjukhus där det inte är noggrant loggat och där det dessutom gås igenom och kontrolleras med jämna mellanrum.
Vad baserar du ditt påstående om?

Nja. Noggrannt loggat håller inte jag heller med om. Visst, det loggas vem som drar ett kort och kliver in i läkemedelsrummet, men sedan är det ganska fritt att plocka piller/pulver/ampuller osv utan att det loggas. Stora mängder märks om det försvinner, annars märks det knappt alls faktiskt. Narkotiska preparat är det naturligtvis helt annat med, men allt som inte är narkotika är inte loggat. Används läkemedelsapparater är det förstås också annat, men det är nog inte speciellt många avdelningar som gör det. En del arbetsplatser har heller inte passerkortsinpassering, utan nyckel. Då är det inte loggat på person.
Citera
2025-12-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noapojken2015
Han lallar alltid

Det var väl en alldeles utmärkt sammanfattning av de olika nivåerna för häktning och därmed trolig anledning till den häktningsnivån som nu kvinnan får.
Citera
2025-12-09, 18:42
Medlem
Jag undrar, att när hon fick jobb på Akademiska sjukhuset, uppvisade hon inget utdrag ur belastningsregistret? Eller gjorde hon det men drog kanske "rasistkortet" att hon blivit utsatt för en komplott och mobbning som den stackars invandrare hon är/ eller för att "alla var så avundsjuka på hennes förträfflighet"? Jag hoppas nästan på det sistnämnda, att arbetgivaren gick på en snyfthistoria, för då lär hon inte komma undan med att dra den nu igen...
Citera
2025-12-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnebyRaggers
Kan det vara så att hon själv var det sista "offret", med lindrigare symtom? D.v.s. att hon givit sig själv en lindrig förgiftning för att dölja att hon i själva verket är gärningsperson.

Jag tänkte precis detsamma, men såg att du hann före.

Jag undrar, OM hon gjort detta avsiktligt, att hur kommer hennes kollegor må efteråt? Att inte kunna lita på sina kollegor...Typ aldrig våga sig bli bjuden på något och ha kodlås på matlådan kanske? OM hon inte kan komma med en väldigt bra förklaring så hoppas jag att hon får ett långt straff, för hon har ju inte endast skadat dem hon förgiftat utan förmodligen förtroendet för andra, hos desto fler.
Citera
2025-12-09, 18:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Hon gör sig ofta osams med kollegor för att hon inte utför sitt jobb ordentligt samt stjäl även på denna arbetsplatsen.

Så hon kan mkt väl ha velat hämnas på de syrror som sagt ifrån när hon inte skött sitt jobb.

Hon är inte riktigt som hon ska, minst sagt.
Men hennes härkomst eller politiska åsikt tror jag har noll med detta att göra.
Äntligen ett inlägg med ny information. Har du läst detta någonstans, att hon ofta gör sig osams med kollegor? Eller hört det av någon som arbetar där?

På vilket sätt är hon inte som hon ska?
Citera
2025-12-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Äntligen ett inlägg med ny information. Har du läst detta någonstans, att hon ofta gör sig osams med kollegor? Eller hört det av någon som arbetar där?

På vilket sätt är hon inte som hon ska?

Det kommer från insatta.
Hon är lågbegåvad. Hon blir tillrättavisad när hon gör fel och tycker synd om sig själv då.
Att hon hämnats är bara spekulationer såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in