Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Visst, men om hon har gjort det här med berått mod, då handlar det om mycket grova brott. Jag har väldigt svårt att se att det borde stanna vid grov misshandel.
Det här är ju precis i inleningen. Mycket kan hända när provsvaren kommer och man har utrett mer. Självklart ser det ut som att det är ett allvarligt brott begånget, inget misstag när det upprepas under en längre tid.
Det kan ju t ex även ligga till så att brottet är gjort på sådant utstuderat sätt, att det är meningen att det ska se ut som ett "misstag", även om det är oavsiktligt.
Jag kan ju få sådana tankar, med tanke på att personalen "gått på" förgiftningsförsöken (ja, eller inte försök förstås), det trots att det redan har hänt allvarliga tillbud, om det nu är så att de drabbade har fått peroralt på något sätt. Man tänker ju att personalen efter de första tillbuden borde vara livrädda för att råka få i sig något giftigt, men ändå händer det på nytt.
I nuläget har jag själv väldigt svårt att tro på ett misstag, men det ska bevisas i rätten.