2025-12-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Vi har väl ingen förmögenhetsskatt i Sverige?
Jo har flera fastigheter i Sverige, på vilket sätt gjorde bankerna det svårt för dig?

Skatt på bilar, fastigheterna. Jag bor inte i sverige.

De svenska bankerna är otroligt jobbiga. Man ska ha bank id, svenskt id för att komma åt sitt egna konto. Det ska redovisas vad man fått pengarna ifrån. Man ska redovisa vad man ska göra med sina egna pengar i förväg. Att skicka pengar mellan sina konton ( stora belopp) och även till mina konton i Usa går ej. Skicka till familj och vänner ( stora belopp) går inte.

Nej inga mer affärer i sverige, och aldrig mer att göra med svenska banker.
Citera
2025-12-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Skatt på bilar, fastigheterna. Jag bor inte i sverige.

De svenska bankerna är otroligt jobbiga. Man ska ha bank id, svenskt id för att komma åt sitt egna konto. Det ska redovisas vad man fått pengarna ifrån. Man ska redovisa vad man ska göra med sina egna pengar i förväg. Att skicka pengar mellan sina konton ( stora belopp) och även till mina konton i Usa går ej. Skicka till familj och vänner ( stora belopp) går inte.

Nej inga mer affärer i sverige, och aldrig mer att göra med svenska banker.
Nu vet jag 8nte vilket land du bor i men samtliga andra nordiska länder har sjukare skatter än Sverige som bara är till för att beskatta rika och driftiga personer. Vilket land bor du i?

Självklart skall man ha BankID till allt, är du 70 år eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in