Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-09, 13:01
Medlem
Folkkommissaries avatar
Kungpodden är tillbaka med avsnitt om vasasönerna!

Gustav II Adolf är näste konung att avhandlas och det kan jag tänka mig kommer att ske uppdelat i flertalet olika avsnitt.

Nya avsnitt släpps varannan tisdag är det sagt men det har visat sig vara väldigt flexibelt från podd-duons sida hur långt det är emellan tisdagarna.
Citera
2024-09-09, 13:15
Medlem
zBr9s avatar
Låter som en kul podd, ska ge den en lyssning. Intressant ämne och toppen med längre avsnitt istället för att försöka sammanfatta allting på en timme som många andra historiepoddar.
Citera
2025-01-02, 20:16
Medlem
Folkkommissaries avatar
Lyssnade på jul-avsnittet (som var trevligt). Ante skulle få en biografi om Gustav II Adolf i julklapp av Anders. Suck alltså. Har de inte börjat läsa än?

En annan sak jag undrar är varför Anders presenteras som Anders William men han blir enbart tilltalad som Anders, aldrig som Anders William. Varför anger de även hans mellannamn under presentationen?
Citera
2025-05-27, 09:17
Medlem
Folkkommissaries avatar
I senaste avsnittet inledde Ante med att besvara och bemöta en del frågor och kommentarer från den här tråden, så det var roligt. Tack för att du tänker på oss som följer från Flashback.

De nämnde att Spotify hade bråkat med dem p.g.a. att de spelat musik i ett tidigare avsnitt så jag antar att det kan göra det svårt för dem recensera och rangordna låtar som jag föreslog i ett tidigare inlägg. Annars hade ju det varit kul att höra.
Citera
2025-06-10, 06:51
Medlem
Lyssnar åxå, när det väl släpps avsnitt. När senaste avsnittet kom nu, hade jag helt glömt bort att jag hade pren. på podden. Lite väl långa avsnitt kan man tycka. 2 timmar plus. Men kanske kompenserar de långa uppehållen med långa avsnitt 😄
Citera
2025-06-28, 20:08
Medlem
glockenreins avatar
När kommer nästa avsnitt?
Citera
2025-08-14, 09:57
Medlem
Folkkommissaries avatar
Nu när A&A ändå håller på med alternativ historieskrivning skulle det vara roligt att höra grabbarnas "take" på att oseriösa turistguider i Göteborg och i gamla stan i Stockholm sprider felaktiga påståenden om Sverige till turister (länk 1 och länk 2) .

Sedan undrar jag vad de tror att Johannes Magnus skulle berätta om han var turistguide och om det egentligen är så fel att säga att Vasaskeppet var en vikingabåt?
Citera
2025-12-07, 22:00
Medlem
Folkkommissaries avatar
Gud vad sega de är nu! Uppenbart att Ante knyter näven i fickan varje gång Anders-William släpper ett nytt avsnitt av Aurora Podcast. Det måste vara Kungpoddens främsta konkurrent eftersom den snor Anders-Williams engagemang. Sinnessjukt att Ante betalar för reklamspot för sig själv i varje avsnitt av Aurora, det är ju Antes reklampengar som finansierar Anders-Williams otrohet.

Nej! Kom tillbaka till Kundpodden Anders-William, den behöver dig bättre. Tänk att ett av de senaste avsnitten var ett julavsnitt och nu lider det mot jul igen... Och har Ante fått den där julklappsboken än?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in