Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinaNina
För mig är det en kombination av utstrålning och att personen själv tycker om och accepterar sin kropp som skapar sexighet. Man kan ha en vacker kropp oavsett om man är smal, medel eller tjock. Det beror också på hur fettet är fördelat på kroppen.
Själv tycker jag bara bättre om min kropp ju äldre jag blir och hoppas att de flesta människor släpper kroppsfixeringen med åren. Tyck om er själva som ni är.
Jag är och har alltid varit extremt kurvig utan att för den delen vara tjock i mitt tycke. Typ Marilyn Monroe. Alla är vi olika skapta och det är ju underbart.
Alla är fina på sitt eget sätt. Sen kan man väl ha en förkärlek till vissa typer av kroppar men det handlar mycket och mest om attraktion när det gäller och saknas det så spelar det ingen roll hur väl kroppstypen stämmer in på ens "hetaste önskningar" sexigheten känns "lam" och intetsägande.

I en perfekt värld så vore det så. Men så ser inte verkligheten ut. Jag tyckte själv att jag hade en bra kropp när jag var yngre. Jag tränade och var normalviktig. Jag såg inte ut som Ryan Reynolds eller Henry Cavill, men jag tycker ändå att jag var i bra form.
Faktum är att man inte får duga som man är, man är inte fin och tillräcklig som man är. Folk har problem med hur andra ser ut. De provoceras av det, och måste säga nåt till dig.
Citera
2025-12-05, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiilbohnk
Jag är kvinna och har fått kritig för att min mage var för stor och att mina händer är fula. Det senare sved mer, vad gör man åt det liksom?! Dock har jag fått väldigt mycket mer positivt kritik än negativ. Jag försöker att inte ta åt mig då jag vet att det finns män som gillar vad de ser, jag behöver inte dem som jag inte duger åt. Alla har olika preferenser och alla passar inte ihop.

Kroppen på de män jag gillat mest har varierat, från liten och smal till rund som Claes Malmberg. Bäst sex har jag haft med de som inte är pinnsmala. Sämst sex har jag haft med riktigt snygga män, de verkar tro att det räcker för att tillfredsställa en kvinna?

Har du haft nåt förhållande?

Har du nån teori om varför kvinnor letar fel på män och måste anmärka negativt på hans kropp?
Citera
2025-12-05, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum442
Det var en rejält gammal tråd du grävde fram.

En av mina gamla älskarinnor sa till mig en gång att jag "var lite rund", men hon var mer oroad över min hälsa än att hon ville köra någon typ av "body shaming". Jag tyckte inte att det kändes något speciellt.

De jag har haft relation med och tyckt bäst om har varit långa och smala.
De jag har haft bäst sex med har varierat väldigt olika... där är det helt andra faktorer som spelar in än hur kroppen ser ut.

Det är ändå intressant att kvinnor provoceras av hur män ser ut och måste säga det till honom. Kvinnor vet också vad andra kvinnor attraheras av. De vet om kvinnor de inte känner vill ligga med mig eller inte. De vet väl hur sexet skulle vara också.
Citera
2025-12-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Det är ändå intressant att kvinnor provoceras av hur män ser ut och måste säga det till honom. Kvinnor vet också vad andra kvinnor attraheras av. De vet om kvinnor de inte känner vill ligga med mig eller inte. De vet väl hur sexet skulle vara också.

Nu ska man inte dra alla över en kam, men jag tror att det varierar mycket med ålder. De flesta tjejer som är lite mogna vet vilka kvalitéter en bra man ska ha när det gäller relation och/eller sex. Undantag finns givetvis...
Senast redigerad av Magnum442 2025-12-05 kl. 08:51.
Citera
2025-12-05, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum442
Nu ska man inte dra alla över en kam, men jag tror att det varierar mycket med ålder. De flesta tjejer som är lite mogna vet vilka kvalitéter en bra man ska när det gäller relation och/eller sex. Undantag finns givetvis...

Ja, jag tror det är vanliga att unga kvinnor mest går efter utseendet. Men kvinnorna som klankat ner på min kropp och talat om för mig hur jag ska vara som man, vad kvinnor vill ha, vad kvinnor inte gillar osv, var äldre än 20-25. Man hör ibland kvinnor säga att de attraherats av män som de först inte trodde var deras typ. Det kan vara olika saker som gjorde att de tände på mannen.
Ändå så vet kvinnor vad andra kvinnor de inte känner vill ha, och de vet också bäst vilka kvinnor som passar bäst för en man. Det vet hon bättre än mannen själv gör.
Citera
2025-12-05, 14:05
Medlem
Kort tjej smal med naturligt stor byst, timglas. Gärna glad och framförallt viktigt att hon har en ödmjuk utstrålning
Citera
2025-12-05, 14:33
Medlem
Såg någon nakenbild på Scarlett Johansson för ett antal år sedan. Skulle säga att hennes kropp med sin rumpa, midja och bröst är väldigt tilldragande. Inte stora bröst och välsvarvad rumpa är den bästa kroppen. Sen får gärna fittan se fin och inbjudande ut.
Citera
2025-12-05, 21:29
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scschalok
Kort tjej smal med naturligt stor byst, timglas. Gärna glad och framförallt viktigt att hon har en ödmjuk utstrålning

Jag skulle byta ut kort mot lång.
Citera
2025-12-06, 05:32
Medlem
Har hon en rumpa som är tillräckligt fet för att klappa när hon hoppar så är jag nöjd.
Citera
2025-12-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Har du haft nåt förhållande?

Har du nån teori om varför kvinnor letar fel på män och måste anmärka negativt på hans kropp?

Om jag haft nåt förhållande, jag är 56 så, jodå. Tre långa (11, 15 och 5 år) sen jag var 14 och ett och annat kortare. Nej, jag har ingen teori om varför kvinnor letar fel på män och anmärker negativt eftersom det är något jag aldrig skulle göra själv. Antingen finns kemin där, eller så inte. Finns den inte betyder det ju ändå inte att det är fel på varken kvinnan eller mannen.
Citera
2025-12-06, 23:31
Medlem
Alltid hållit en ung Marilyn som det bästa. Har samma kroppskonstitution som hon, inget överdrivet på något håll. Som tjej kan jag självklart ha en estetisk blick på den kvinnliga kroppen.

Karlar är betydligt värre eftersom jag aldrig gått efter utseendet. De har varit långa och i min längd, kraftiga och smala. Jag har bara tyckt de var oemotståndligt gulliga och sexiga.
Citera
2025-12-07, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiilbohnk
Om jag haft nåt förhållande, jag är 56 så, jodå. Tre långa (11, 15 och 5 år) sen jag var 14 och ett och annat kortare. Nej, jag har ingen teori om varför kvinnor letar fel på män och anmärker negativt eftersom det är något jag aldrig skulle göra själv. Antingen finns kemin där, eller så inte. Finns den inte betyder det ju ändå inte att det är fel på varken kvinnan eller mannen.

Jag tror att om man haft förhållanden så är det lättare att vara positiv. Då har man fått kvitto på att man är tillräcklig. Tror det är lättare att tänka att man kan träffa nån, eftersom man gjort det tidigare. Att man fått negativa kommentarer av motsatta könet om ens kropp känns nog inte lika stort, sätter sig nog inte i huvudet på samma sätt.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-12-07 kl. 07:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in