2025-12-05, 21:08
Medlem
Har snusat det i över 20 år och nu helt plötsligt finns den inte längre i butik, vad hände? Har försökt hitta information men inte hittat någon?
2025-12-05, 21:11
Medlem
F.Hansens avatar
Den produceras inte längre, var för få köpare.
2025-12-05, 21:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
(FB) Granit lös säljs inte mer?
2025-12-05, 21:46
Medlem
Det var en jävla tur för den där parfymprillan klarar vi oss utan.
2025-12-05, 21:49
Medlem
Granit lös kan du tillverka själv med hjälp av en hink Swedsnus express standardmald och en flaska av deras Special expressarom.
Man kan ju också om man vill nörda ner sig lite mer, köpa en av Snusfabrikens satser, men dessa kräver lite mer omsorg, sedan använda sig av Snusfabrikens Aromer och essenser, deras färdigmixade arom Kungssnus St:Bernards tror jag skulle passa bra, lite Generaltoner, eller varför inte använda sig av essenserna, då kan man styra styrkan på smaken själv, lite rökarom och sedan Bergamotte.
2025-12-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ok tack
2025-12-06, 01:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Granit lös kan du tillverka själv med hjälp av en hink Swedsnus express standardmald och en flaska av deras Special expressarom.
Man kan ju också om man vill nörda ner sig lite mer, köpa en av Snusfabrikens satser, men dessa kräver lite mer omsorg, sedan använda sig av Snusfabrikens Aromer och essenser, deras färdigmixade arom Kungssnus St:Bernards tror jag skulle passa bra, lite Generaltoner, eller varför inte använda sig av essenserna, då kan man styra styrkan på smaken själv, lite rökarom och sedan Bergamotte.

Inte för att jag använder snus, men kul att höra att man kan trixa och mixa själv för att få fram de rätta smakerna.
2025-12-06, 01:17
Medlem
Citat:
Inte för att jag använder snus, men kul att höra att man kan trixa och mixa själv för att få fram de rätta smakerna.
Jag har gjort eget sedan 2013 och kan säga att det utklassar köpesnuset lätt, men det har tagit tid
lära sig.
Utbudet av snussatser och aromer är väldigt bra.
2025-12-06, 01:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Jag har gjort eget sedan 2013 och kan säga att det utklassar köpesnuset lätt, men det har tagit tid
lära sig.
Utbudet av snussatser och aromer är väldigt bra.

Ja, det är ju som när man tar sig tid att lära sig laga mat eller baka. Det blir ju bättre än det som finns i frysdisken på ICA & Coop.

Men jag förstår att det tagit tid. Det är lika med med matlagning och kryddor. Det tar tid att lära sig hur kan kryddor ska användas och mixas för att det ska bli gott. Och ska man ha det länge under läppen måste det ju smaka gott. Alla vet ju hur det är att tugga på ett tuggummi länge. Det blir smaklöst.
2025-12-06, 07:58
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:

Exakt. Fortsätt där. Om det behövs.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto