2025-12-05, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tänk vad ironiskt att Eurovision 2026 hålls i Wien, samma stad där Hitler bodde för över 115 år sedan och att Österrike nu står bakom att Israel får delta, ett land som står anklagade för ett nytt folkmord.

Israel kommer att vinna med folkets stöd. Jordskredsseger. Ingen slump att judarna har fler än 220 nobelpriser. Snacka om snille och (musik-) smak

Ska du sitta som klistrad och se vision?
Citera
2025-12-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.von.Oben
Israel kommer att vinna med folkets stöd. Jordskredsseger. Ingen slump att judarna har fler än 220 nobelpriser. Snacka om snille och (musik-) smak

Jo, det är väll det som provocerar,

trist när "juryn" fastnar mellan att godhetsignalera och vara antisemiter, ett år går det väll bra att säga slumpen , men ett år till där juryn säger, plats 21 (av 25) mänskligheten säger plats 2 av 25.....

Citat:

nä.
Citera
2025-12-05, 16:13
Medlem
Citat:
Tänk vad ironiskt att Eurovision 2026 hålls i Wien, samma stad där Hitler bodde för över 115 år sedan och att Österrike nu står bakom att Israel får delta, ett land som står anklagade för ett nytt folkmord.

var en enklare tid då, fans inga palestiner då heller i eurovision.....
Citera
2025-12-05, 16:19
Avstängd
Citat:
Passar i sammanhanget hur du beskriver judarna som övermänniskor.

Passar också att du talar om Israels seger innan de ens utsett en låt, eftersom det för sionister inte är musiken det handlar om utan om att stödja Israel som stat. Jag antar att du är en av dem som kommer rösta minst 20 gånger på Israel.

För egen del hoppas jag att Israel vinner bara för att belysa det absurda i det hela. Året därefter i Jerusalem där ortodoxa judar spottar på alla deltagare.
Senast redigerad av Xenonen 2025-12-05 kl. 16:44.
Citera
2025-12-05, 16:25
Medlem
Blir väl samma som förra året. Israel lyckas hålla sig kvar. Sen sätter deras trollfabriker igång och efter tävlingen visar det sig att ett fåtal personer har röstat hundratals gånger var medan de sen sitter i sådana här trådar och skriker sig hesa om att folket stödjer dem
Citera
2025-12-05, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Fast hur tänker du här?

Motivationen till insatsen och huruvida en militär insats är rättfärdig eller inte, är väl i allra högsta grad det som borde ligga till grund för huruvida ett land kan tillåtas delta i vänlig tävlan med andra länder på lika villkor?

Det är en enorm skillnad mellan den ryska invasionen av Ukraina och de israeliska operationerna i Gaza och på Västbanken.
Både Ryssland och Israel anser såklart att de agerar rättfärdigt och uppger ungefär samma motiv till att angripa sin militärt underlägsna granne. Sanningshalten i båda fallen kan milt sagt diskuteras men jag tror inte att EBU har kompetensen att göra det på ett vettigt vis.

Därav anser jag att det är mer rimligt att länder som bedriver invasionskrig helt enkelt inte får delta, i vad som ursprungligen var en tävling i freden och samarbetets anda, så länge kriget pågår.
Citera
2025-12-05, 17:02
Medlem
Citat:

Beror väl på hur bra bidraget är dom skickar. Med tanke på att Israel är bland jordens mest avskydda länder så får dom nog skicka någon i klass med Dana International.
Citera
2025-12-05, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
var en enklare tid då, fans inga palestiner då heller i eurovision.....

Trorinte judarna håller med det. Det dog ju trots allt 6 milj judar i Europa för ca 80 år sedan.
Citera
2025-12-05, 17:08
Medlem
hyssasess avatar
Självklart ska Sverige delta i Eurovision och Israel ska få vara med också.

Politik ska inte ha något med Eurovision och för övrigt var det ju inte Israel som startade allting även om allt nu gått överstyr.
Senast redigerad av hyssases 2025-12-05 kl. 17:12.
Citera
2025-12-05, 17:11
Medlem
Citat:
Trorinte judarna håller med det. Det dog ju trots allt 6 milj judar i Europa för ca 80 år sedan.

Ja, och endå får tyskland vara med.
Citera
2025-12-05, 17:16
Medlem
Är det inte dags att lägga ner det där tramset istället..
Citera
2025-12-05, 17:22
Medlem
ReedMes avatar
Gött. Nazisterna är i tårar över att judarna får delta.

Då hoppas jag på att eurovision blir helt nazistfri den här gången.

Kanske reser jag dit och uppför en konstinstallation till minne av 7 oktober.

Den ska återge ett av jihadisternas terrorbrott: Två barn med föräldrar sitter runt ett bord. En jihadist hugger av kroppsdelar på barnen. En fot, en arm, några fingrar och en hand. Varefter jihadisten sticker ut ögonen på föräldrarna.

Ovanför ska jag hänga en banderoll där det står: Ett terrorbrott är ett terrorbrott är ett terrorbrott.

Naturligtvis ska jag rösta på Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in