2025-12-05, 02:46
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Man börjar undra om det finns fler lögner i hans story
I den här videon säger han att han dessutom blev sexuellt utnyttjad och våldtagen på ett fritids när han var liten OCH flyttade till fosterfamilj där han vart fysiskt och psykiskt misshandlad under flera år

Allt nämns första minuten

https://youtu.be/n1zd-yAMEJA?si=HkL-ywAubjtYe_dR

Citat:
Ursprungligen postat av DIEGOMARADONA10
Han säger det bäst själv; "Sagan om Jockeboi". Han säger också att han såg en nära person försöka hänga sig. Är det mamma han menar då, för så låter det ju inte idag, hon psyksnackade väl bara om att göra det i garaget (eller köket). Eller är det en annan nära person som verkligen försökte hänga sig? VA?

Hoppas varenda klipp kommer att gås igenom i nanodetalj.

Säger man att man är med om så många extremt traumatiska upplevelser. Så kan man utgå ifrån att ingenting av det han påstår om någonting som han upplevt som traumatiskt, är sant.

En riktigt fet lögnare med andra ord.
Citera
2025-12-05, 02:48
Medlem
Silltunnas avatar
Han är uppenbarligen en jävligt trasig människa och borde aldrig tillåtits att härja runt i media som han gjort under de senaste åren. Huruvida hans upplevelser stämmer överens med verkligheten tycker jag är mindre intressant. Det tragiska är att man (journalister, förlag etc) har utnyttjat den här sjuka personens tillstånd och låtit honom hålla på och fläka ut sig, vilket nu slutligen blivit till hans undergång.
Åhörare som sedan ”känner sig lurade” får helt enkelt skylla sig själva att de tagit hela cirkusen på sånt stort allvar. Varför skall man bry sig så mycket om den där familjen? Det finns så mycket annat i världen att uppröras över.
Citera
2025-12-05, 02:52
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Man börjar undra om det finns fler lögner i hans story
I den här videon säger han att han dessutom blev sexuellt utnyttjad och våldtagen på ett fritids när han var liten OCH flyttade till fosterfamilj där han vart fysiskt och psykiskt misshandlad under flera år

Allt nämns första minuten

https://youtu.be/n1zd-yAMEJA?si=HkL-ywAubjtYe_dR
Han blev sexuellt utnyttjad och våldtagen av en "person" på fritids. Inte om det var en vuxen person, en man, en kvinna i personalen eller ett barn.

Det kan lika väl vara ett annat barn som han lekte med och byxorna råkade åka ner och deras underliv nuddade varandra men han överdriver och får det till något "värre" än vad det var.
Senast redigerad av exoticspice 2025-12-05 kl. 03:03.
Citera
2025-12-05, 03:02
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Han är uppenbarligen en jävligt trasig människa och borde aldrig tillåtits att härja runt i media som han gjort under de senaste åren. Huruvida hans upplevelser stämmer överens med verkligheten tycker jag är mindre intressant. Det tragiska är att man (journalister, förlag etc) har utnyttjat den här sjuka personens tillstånd och låtit honom hålla på och fläka ut sig, vilket nu slutligen blivit till hans undergång.
Åhörare som sedan ”känner sig lurade” får helt enkelt skylla sig själva att de tagit hela cirkusen på sånt stort allvar. Varför skall man bry sig så mycket om den där familjen? Det finns så mycket annat i världen att uppröras över.
Jag har inte följt honom och vet inte mycket om honom egentligen, om hans böcker eller följt honom på Youtube. Det jag vet är hans tv-program när han jagar spöken i gamla slott eller vad det var och läst någon gång om hans fru och barn. Men att han har sådana här problem med sin mamma och uppväxt kommer som en total överraskning.

Ja han är en väldigt trasig människa.
Citera
2025-12-05, 03:28
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Det gör det ju. Hans sommarprat och hans tidigare dokumentärer har faktagranskats noga.
För det första har Bo Göran valt ut vissa dokument och inte alla, för det andra ljuger Bo Göran om att journalerna inte stöder Joakims berättelse, för det gör de.
De säger att han var ett övergivet barn från en skadlig hemmiljö, att han var rädd att hans mamma skulle ta livet av sig och sen rädd att hans familjehemsmamma skulle ta livet av sig.
Hur fan bekräftar inte bara dessa exempel att han övergivits av en störd mamma?

Du skriver ju det själv. Låter som att vanföreställningen uppenbarligen ligger hos ungen, då samma vanföreställning igen förekommer kring fostermamman...

Det är ganska jvla uppenbart att han är medveten om hur han ljugit och överdrivet sim historia..

Han tyckte lte väl boken kändes lite blek när han satt o skrev.. Så han började tänja lite på gränsen mellan fiktion och verklighet, men inser snabbt att "shiiit, detta kommer sälja mannen! Plus jag får en indirekt ursäkt för hur jag betedde mig som Jockiboi!!! Cashiiing"

Fasiken vad han ser obehagligt onaturlig ut med sin ny ansiktsoperation också.. Hoppas inte dedär va slutresultatet... 😅
Citera
2025-12-05, 03:36
Medlem
Försöker få till en bild om denna kille efter att ha sett dokumentären på SVT om honom, blev han alltså känd för att runka och kleta in sig själv med avföring?
Han har över en million följare?
Varför?
Citera
2025-12-05, 03:55
Medlem
Citat:
Det gör det ju. Hans sommarprat och hans tidigare dokumentärer har faktagranskats noga.
För det första har Bo Göran valt ut vissa dokument och inte alla, för det andra ljuger Bo Göran om att journalerna inte stöder Joakims berättelse, för det gör de.
De säger att han var ett övergivet barn från en skadlig hemmiljö, att han var rädd att hans mamma skulle ta livet av sig och sen rädd att hans familjehemsmamma skulle ta livet av sig.
Hur fan bekräftar inte bara dessa exempel att han övergivits av en störd mamma?

Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Du skriver ju det själv. Låter som att vanföreställningen uppenbarligen ligger hos ungen, då samma vanföreställning igen förekommer kring fostermamman...

Det är ganska jvla uppenbart att han är medveten om hur han ljugit och överdrivet sim historia..

Han tyckte lte väl boken kändes lite blek när han satt o skrev.. Så han började tänja lite på gränsen mellan fiktion och verklighet, men inser snabbt att "shiiit, detta kommer sälja mannen! Plus jag får en indirekt ursäkt för hur jag betedde mig som Jockiboi!!! Cashiiing"

Fasiken vad han ser obehagligt onaturlig ut med sin ny ansiktsoperation också.. Hoppas inte dedär va slutresultatet... 😅

Fast samtidigt.. Är man uppvuxen med att en förälder som säger att hon ska ta livet av sig så tror man detta är normalt och även att andra vuxna man bryr sig om kommer att ta livet av sig. Så det behöver inte betyda att det är en vanföreställning.

Samma sak har man hört om barn som blivit sexuellt utnyttjade av en förälder. De har trott att det är normalt och att detta sker med alla. Således skulle barnet även tro att samma sak ska ske med en fosterförälder.
Citera
2025-12-05, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SOTKAK
En sak hajar inte jag. Om han nu har autism, varför eller hur kunde han vara så extremt medveten i Förrädarna? Han åkte visserligen ut tidigt, men han hade full koll på hur alla tänkte och hur det skulle gå, osv. Någon med autism brukar väl inte känna av rummet, alls? Jocke var absolut on point.

Av hans barndom att döma har han autism och ADHD där den sistnämnda med tiden utvecklats till ADD.

Många med autism utvecklar exceptionella förmågor. Kan ligga i att hitta logiska luckor i det människor gör och säger men även att logiskt läsa och memorera andra människors signaler.
Citera
2025-12-05, 04:17
Medlem
Har inte Joakim gjort skräckfilm också?

Fantasi har han tydligen gott om.

Hans bok Monster känns skriven som ett detaljerat filmmanus.

Lite åt samma håll som boken Ondskan ungefär.

Jävlar vad man längtar efter del 2 och del 3 i SVT-dokumentären.

Och vem är den där hovnarren Anjo?

Googlar och ser att han varit med i Lyxfällan och Biggest Loser.

Bra meriter
Senast redigerad av Spritsson 2025-12-05 kl. 04:20.
Citera
2025-12-05, 04:23
Medlem
Det låter som om han har någon sjukdom? Att ljuga sig till kändisskap är ju ganska normalt bland klent begåvat folk. Att folk följer honom säger väl mer om samhället än om honom
Citera
2025-12-05, 04:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito

Så som du och andra uttrycker er i tråden märks att ni helt saknar kompetens för att ens diskutera det här. Jag sitter inte och diskuterar programmering eller kärnfysik eftersom jag inte har kunskap om det, men idioter utan utbildning och kompetens om barns trauma sitter och skriver helt vidriga saker om en människas liv och saknar självinsikt om att ni borde hålla käften om sånt ni är inkompetenta inom.

De flesta som gått ut och kritiserar dokumentären är inga fans till Lundells youtubekanal, det är människor med kompetens och erfarenhet av barns trauma. Nu går även en psykolog ut och sågar Bo Göran och hans tillvägagångssätt och resonemang.

https://www.expressen.se/noje/psykologens-forklaring-till-joakim-lundell--dokumentaren-kan-handla-om-radsla/

Och igen, Åsa Linderborg du kan brinna i helvetet.
Citera
2025-12-05, 05:10
Medlem
Citat:
Så som du och andra uttrycker er i tråden märks att ni helt saknar kompetens för att ens diskutera det här. Jag sitter inte och diskuterar programmering eller kärnfysik eftersom jag inte har kunskap om det, men idioter utan utbildning och kompetens om barns trauma sitter och skriver helt vidriga saker om en människas liv och saknar självinsikt om att ni borde hålla käften om sånt ni är inkompetenta inom.

De flesta som gått ut och kritiserar dokumentären är inga fans till Lundells youtubekanal, det är människor med kompetens och erfarenhet av barns trauma. Nu går även en psykolog ut och sågar Bo Göran och hans tillvägagångssätt och resonemang.

https://www.expressen.se/noje/psykologens-forklaring-till-joakim-lundell--dokumentaren-kan-handla-om-radsla/

Och igen, Åsa Linderborg du kan brinna i helvetet.

Hon säger det som egentligen är självklart.

Att något inte står nedskrivet i en journal betyder inte att det inte hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in