Citat:
Nä, jag tror det var jätten Finn som byggde pyramiderna!
https://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4tten_Finn
Men seriöst; när slutade mastodontiska byggnadsverk att vara mystiska, och när slutade utomjordingar att bygga våra byggnader här på jorden? Det finns ju många äldre, stora katedraler, slott och byggnader där man inte vet i detalj hur de gick tillväga för att bygga dem, utan att man för den skull börjar hänvisa till utomjordingar.
Nästan så jag vågar mig på att påstå att det ligger lite rasism i det hela. När folk med brunt skinn och utan kläder på överkroppen bygger häftiga saker på Påskön eller i antika Egypten, DÅ måste det minsann varit utomjordingar som kommit ner och byggt de häftiga sakerna åt de stackars infödingarna!
Men när frusna européer på medeltiden bygger häftiga saker, fastän det är lilla istiden och man slutat snacka latin och det är pest, korståg och hundraårskrig, DÅ är det självklart att de gör det av ren viljestyrka för att de är så tuffa och coola!
https://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4tten_Finn
Men seriöst; när slutade mastodontiska byggnadsverk att vara mystiska, och när slutade utomjordingar att bygga våra byggnader här på jorden? Det finns ju många äldre, stora katedraler, slott och byggnader där man inte vet i detalj hur de gick tillväga för att bygga dem, utan att man för den skull börjar hänvisa till utomjordingar.
Nästan så jag vågar mig på att påstå att det ligger lite rasism i det hela. När folk med brunt skinn och utan kläder på överkroppen bygger häftiga saker på Påskön eller i antika Egypten, DÅ måste det minsann varit utomjordingar som kommit ner och byggt de häftiga sakerna åt de stackars infödingarna!
Men när frusna européer på medeltiden bygger häftiga saker, fastän det är lilla istiden och man slutat snacka latin och det är pest, korståg och hundraårskrig, DÅ är det självklart att de gör det av ren viljestyrka för att de är så tuffa och coola!

Alla dessa udda teorier bygger på just att man menar att det händer bortom en sorts horisont; det kan vara ett monstro ute i skogen liksom, men inte vid köksbordet bredvid dig. För att ta bara ett exempel: månlandningarna. Det kan vara en bluff, för själv har man aldrig varit där, och varken fysiken eller matten förstår man sig på.
Och vad gäller gravarna kan man se en tydlig utveckling från tidiga mastabor, som med tiden blev större och större, och är omgivna av tempel och annat. En farao som Khasekhemwy byggde en jättekloss av lertegel, och Djoser började stapla flera mastabor på varandra. Man kan notera att dessa uppenbarligen inte är byggda av älgar, trots att det inte finns några beskrivningar för dem heller.