2025-12-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troldmanden
Peter Jihde är programledare imorgon så glöm inte ta fram skämskudden.
Annars ska det kul i Trondheim.

För mig är det hugget som stucket om det är Jihde eller Ojala. Båda är lika kassa.
Citera
2025-12-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
För mig är det hugget som stucket om det är Jihde eller Ojala. Båda är lika kassa.
Vilka krav har ni på en programledare?
Vad är det dom ska prata om(eller INTE prata om) för att ni ska vara nöjda?

Jag tycker överlag att Ojala, Theo och Johan har rätt trevliga inlägg.
Citera
2025-12-04, 23:09
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
I sprintstafetten på VM som gick i klassikt så åkte ju Sundling ifrån alla på sina sträckor. Och Skistad orkade inte med när hon blev tvungen att åka fort upprepade gånger.
Det har du jo helt rett i, men oppladningen var jo ikke optimal. Fasiten får vi jo i morgen, og jeg tror det blir jevnere nu, ja om det ikke blir
noen incidenter da selvsagt. Spennende blir det nu iaf
Apropos spørsmål og svar om russerne, var det nog ikke noe citat i svenske Sportsbibelen, så at deres egen sammenfatning
så jo lite merkelig ut. Specielt at hun skulle ha sagt at de vile ha samme nivå som hun selv. . Tar originalen da.

1. Hvilke tanker har du gjort deg om at russerne kan komme tilbake ?
Svar" Det har jeg ikke gjort meg opp så mange tanker om"
2. På hvilket nivå tror du de er på når de kommer tilbake?
Svar" Det er det samme for meg" som betyr I don`t care, ( i underforstått betydning. De skal slås uansett.)
Citera
2025-12-04, 23:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Det har du jo helt rett i, men oppladningen var jo ikke optimal. Fasiten får vi jo i morgen, og jeg tror det blir jevnere nu, ja om det ikke blir noen incidenter da selvsagt. Spennende blir det nu iaf

Ja, Skistad har ju kommit betydligt bättre in i denna säsong än förra säsongen. Sedan är ju inte Ruka Jonnas favoritbana. Så det är möjligt att backarna uppför i Trondheim passar henne bättre än i Ruka. Å andra sidan är det ju en helt annan avslutning i Trondheim än i Ruka.
Citera
2025-12-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vilka krav har ni på en programledare?
Vad är det dom ska prata om(eller INTE prata om) för att ni ska vara nöjda?

Jag tycker överlag att Ojala, Theo och Johan har rätt trevliga inlägg.

Jag har tyvärr svårt för Johan också, trots att han var en stor hjälte för mig i spåren. Theo tycker jag däremot är bra. Ludvig Svahn också.

Problemet med både Jihde och Ojala är tyvärr att de får mig att "cringea". Jihde av självklara anledningar. Ojala tycker jag tyvärr ställer dåliga frågor och är lite för klämkäck, där finns potentialen egentligen för att göra det bra.

I en studio tycker jag till exempel att André Pops, Jonas Karlsson och Karin Frick är väldigt bra.

Även Tommy Åström, Rickard Henriksson och Camilla Nordlund, men de kommer ju aldrig att vara riktigt aktuella för skidsändningar.

Och pratar vi programledare bortanför sportvärlden så finns det ju väldigt många bra. Viaplay har tyvärr prickat lite fel.
Citera
2025-12-04, 23:42
Avstängd
Är det all in på att smöra för Myhlback nu eller tror ni att han genuint trivs bättre på landslagslsamlingarna nu.

Måste ju bara vara bättre än att umgås med ski classics tråkiga träbockar.
Citera
2025-12-04, 23:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Är det all in på att smöra för Myhlback nu eller tror ni att han genuint trivs bättre på landslagslsamlingarna nu.

Måste ju bara vara bättre än att umgås med ski classics tråkiga träbockar.

Av det man ser i reportage och glimtar verkar han trivas i världscupsammanhang nu, och sådant är ju även det viktigt för att kunna prestera. Tror dock kanske inte att det är så mycket tråkiga träbockar i Ski Classics heller, finns gott om yngre åkare där också nuförtiden, och även veteranerna verkar ofta vara jordnära och vettiga idrottsmän. Och enligt vad Myhlback tidigare upprepat trivs han ju verkligen även med långloppen.

https://www.langd.se/langlopp/har-ar-alla-svenskar-i-vinterns-ski-classics/
Citera
2025-12-05, 00:50
Avstängd
BraxenLaxens avatar
I sprint när det är banor som är lite uppför så är Jonna som Kläbo nämligen oslagbar.
Citera
2025-12-05, 00:53
Medlem
Moobs avatar
Linn har mycket att bevisa för att jag ska tro på henne. De här skadorna hon haft senaste åren tror jag förstört hennes karriär. Om hon inte börjar vinna och sen tar medalj i OS är det nog kört, och ingen att räkna med i framtiden.

Så om Jonna lägger av efter den här säsongen har vi inte många att räkna med. Verkar inte finnas några nya fräscha förmågor.
Citera
2025-12-05, 01:00
Medlem
GretaForPresidents avatar
Vem fan är Lars Michael SAAB Bjærtnæs??
Citera
2025-12-05, 01:00
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraxenLaxen
I sprint när det är banor som är lite uppför så är Jonna som Kläbo nämligen oslagbar.

Maiken var bättre än Jonna i det avseendet…

Jonna har aldrig vunnit sprinten i Drammen - där kan vi prata om uppförsbacke mot mål!

Maiken har vunnit sprinten i Drammen sex (6) gånger!
Senast redigerad av GretaForPresident 2025-12-05 kl. 01:05.
Citera
2025-12-05, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Av det man ser i reportage och glimtar verkar han trivas i världscupsammanhang nu, och sådant är ju även det viktigt för att kunna prestera. Tror dock kanske inte att det är så mycket tråkiga träbockar i Ski Classics heller, finns gott om yngre åkare där också nuförtiden, och även veteranerna verkar ofta vara jordnära och vettiga idrottsmän. Och enligt vad Myhlback tidigare upprepat trivs han ju verkligen även med långloppen.

https://www.langd.se/langlopp/har-ar-alla-svenskar-i-vinterns-ski-classics/
"Träbock" och tråkighet har väl inget med ålder att göra, utan är ett karaktärsdrag. Långlopp verkar bestå av tråkigare människor, mer inrutade, mer rigorösa, mindre uppsluppna. Och kanske är det det som krävs i långlopp. Gäller förörvrigt inte bara skidåkning utan även löpning och simning. Var finns de stora karaktärerna? inte är det i 10000 och 1500 m direkt utan kortloppen. Hur många roliga människor finns det som springer maraton.. myhlbeck känns för mycket av en karaktär för att inte satsa på världscupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in