Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Det här låter verkligen som fågelkvitter i mina öron. En kvinna som vet hur hon behåller en man.
Lever för övrigt själv i ett - vad jag tycker i alla fall - fungerande förhållande sen 15 år, och jag tror det har att göra med att vi lever enligt de naturliga könsrollerna. Jag är man och hon är kvinna, och ingen kan någonsin ta miste om det. Sen att jag tvättar och handlar och har maten klar när hon kommer från jobbet ser jag inte som några problem i min manlighet i alla fall. Vet dock inte hur andra ser det.
Haha, fågelkvitter till och med 😅
Jag tror jag har lätt att förstå hur ledsen jag själv skulle bli om jag tog intiativ när jag trodde kvällen i övrigt varit perfekt om jag blivit avvisad. Sen fattar man ju att ibland är humöret eller stressnivån fel och då kanske man inte väljer att ta intiativ.
Men att bli avvisad regelbundet måste ju knäcka vem som helst och slutar med att initiativen upphör och man blir olycklig.
Tror det är nödvändigt att hjälpas åt med allt från mat och ungar m.m för att det ska funka. Är väl ändå en fördel för båda om den ena hämtar ungarna och den andra börjar med maten t.ex. då blir ju den lediga kvällen längre för alla.
Det här med manligt och kvinnligt är tydligen en knepig fråga för många. Rent sexuellt är det väldigt tydligt hos oss i vilka roller vi har.
Sen är man ju olika och kompletterar varandra. Min man har trivts mycket bättre med att vara föräldraledig än jag. Jakt och skog med barnen. Jag klättrade på väggarna och hatade att umgås med andra mammalediga fåntrattar som bara pratade blöjor och kräk typ.
Min make är dessutom så där manligt nördig och har matlagning som intresse och lagar nästan all mat hemma.
Å andra sidan tycks han inte klara av att tvätta sina kläder utan står plötsligt utan rena kalsonger i panik om inte jag tvättar åt honom.
Jag tar också allt ansvar för att bilarna är kördugliga och besiktigade för han har helt enkelt fullt upp med annat.
Tror ändå att vara goda vänner och dessutom ha ett bra sexuellt förhållande är nyckeln för att hålla kärleken och förhållandet vid liv.