2025-12-04, 00:07
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Stockholm är en håla, även getton som Malmö och Gbg 😆 Grejen med just dessa hålor är att det inte är säkert att befinna sig där och med tanke på den här typen av evenemang så går det inte att garantera säkerheten

Du lever i en fantasivärld som tror att det är otryggt i våra större städer. Jag kan förstå din åsikt men problemen i storstäderna handlar om förorterna i Stockholm och Göteborg. Malmö är för litet för att ha förorter på samma sätt utan där är det mer områden i staden.
Sen glömmer du att det är Sveriges radio som anordnar spektaklet så bli inte förvånad om nästa Musikhjälpen hamnar i Biskopsgården eller Rinkeby.
Citera
2025-12-04, 00:16
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är väl bra att man varierar städerna. Kul för lokalbefolkningen såklart och det blir även lite variation för oss tittare.

Ja kul för lokalområdet såklart men eftersom det bor få människor i som nu Karlstad eller för den delen i fina Värmland så kanske själva syftet inte får samma genomslag. Lite som ishockeyn som idag är en idrott som är förknippad med landsorterna och sällan går genomslag i medierna.
Citera
2025-12-04, 00:29
Medlem
För mig är Musikhjälpen förknippat med jul. 0 julstämning när man lägger det så pass tidigt i december, det bör börja tidigast andra veckan men helst tredje veckan. Avgå!
Citera
2025-12-04, 00:35
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
För mig är Musikhjälpen förknippat med jul. 0 julstämning när man lägger det så pass tidigt i december, det bör börja tidigast andra veckan men helst tredje veckan. Avgå!

Varför har de gjort så i år? Någon som vet?
Citera
2025-12-04, 00:35
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Ja kul för lokalområdet såklart men eftersom det bor få människor i som nu Karlstad eller för den delen i fina Värmland så kanske själva syftet inte får samma genomslag. Lite som ishockeyn som idag är en idrott som är förknippad med landsorterna och sällan går genomslag i medierna.

Oavsett vilken stad de håller det i så är det ju bara en bråkdel som kommer se buren live.
Jag tycker detta är ett trevligt sätt att få ta del av lokala fenomen och kultur runt om i landet, även om det såklart inte är den huvudsakliga anledningen att jag följer programmet.

Jag kollade upp vilka städer de varit i och de var ju faktiskt i Göteborg så sent som 2022, men mer intressant var det att följa hur årets tema har utvecklats med tiden :)

2011 - "Alla flickor har rätt att gå i skolan"
2016 - "Barn i krig har rätt att gå i skolan"
2025 - "Alla barn har rätt att gå i skolan"

Jävla PK, vart fan är samhället på väg!!!!1

Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire

Man hoppas kanske att folk inte ska ha hunnit handla julklappar för alla sina pengar :)
Senast redigerad av Paelsmaestaren 2025-12-04 kl. 00:37.
Citera
2025-12-04, 00:37
Medlem
BombaySaphires avatar
Nu blir jag fan lite irriterad. Just nu spelas Thomas Stenström ”Ser du månen där du är ikväll”. De spelade samma låt för max sex timmar sedan.

Samma sak med bandet Sunnan. De spelade låten ”Wild horses” live i buren imorse. Sedan spelas samma låt några timmar senare igen.

Så onödigt att repetera låtar när det finns oändligt mycket musik att spela. Skärp er Musikhjälpen!
Citera
2025-12-04, 00:51
Medlem
Hipsterkoftas avatar
Citat:
Nu blir jag fan lite irriterad. Just nu spelas Thomas Stenström ”Ser du månen där du är ikväll”. De spelade samma låt för max sex timmar sedan.

Samma sak med bandet Sunnan. De spelade låten ”Wild horses” live i buren imorse. Sedan spelas samma låt några timmar senare igen.

Så onödigt att repetera låtar när det finns oändligt mycket musik att spela. Skärp er Musikhjälpen!

Reagerade på det med. Fler låtar de spelat på repeat. Men gissar att det har med antal önskningar på varje låt att göra, och de flesta tittar nog inte dygnet runt.
Citera
2025-12-04, 00:58
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paelsmaestaren

Jag kollade upp vilka städer de varit i och de var ju faktiskt i Göteborg så sent som 2022, men mer intressant var det att följa hur årets tema har utvecklats med tiden

2011 - "Alla flickor har rätt att gå i skolan"
2016 - "Barn i krig har rätt att gå i skolan"
2025 - "Alla barn har rätt att gå i skolan"

Jävla PK, vart fan är samhället på väg!!!!1

Det här var ju dåligt. Snarlikt tema tre gånger. Har de ingen fantasi?
Citera
2025-12-04, 01:09
Medlem
Citat:

Säker på första låten? Hittar den bara(ctrl+F) på 15.33 igår 3 dec om man ska söker både idag och igår: https://www.sverigesradio.se/latlista.aspx?programid=164&date=2025-12-03
Ang andra låten så är det ju ändå viss variation att få höra från ett live framträdande jämfört med studioinspelat.
Citera
2025-12-04, 01:12
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plombr
Säker på första låten? Hittar den bara(ctrl+F) på 15.33 igår 3 dec om man ska söker både idag och igår: https://www.sverigesradio.se/latlista.aspx?programid=164&date=2025-12-03
Ang andra låten så är det ju ändå viss variation att få höra från ett live framträdande jämfört med studioinspelat.

Ja 100% säker. Den spelades igen kl 00.33, enligt deras spellista. (Men okej, det var lite mer än sex timmar emellan.)
Senast redigerad av BombaySaphire 2025-12-04 kl. 01:15.
Citera
2025-12-04, 01:15
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Det här var ju dåligt. Snarlikt tema tre gånger. Har de ingen fantasi?
Det är väl förvisso en viktig fråga som tåls att ta upp igen, men de två tidigare gångerna var det iaf mer riktat på särskilda orättvisor. Nu känns det bara löjligt brett.

Vad tror ni temat blir nästa år? Jag hoppas på något ganska smalt och fokuserat, typ "Alla barn har rätt att inte bli utsatta för sexuella närmanden av närmsta släkten med undantag för Bosse för han förstår inte bättre". Då känns det som att man kan göra verklig skillnad.
Citera
2025-12-04, 01:18
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paelsmaestaren
Det är väl förvisso en viktig fråga som tåls att ta upp igen, men de två tidigare gångerna var det iaf mer riktat på särskilda orättvisor. Nu känns det bara löjligt brett.

Vad tror ni temat blir nästa år? Jag hoppas på något ganska smalt och fokuserat, typ "Alla barn har rätt att inte bli utsatta för sexuella närmanden av närmsta släkten med undantag för Bosse för han förstår inte bättre". Då känns det som att man kan göra verklig skillnad.

Haha. Jag tror på Jockiboi-tema nästa år: ”Alla har rätt till sina egna barndomsminnen”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in