Citat:
Ursprungligen postat av
camilla.kvartoft
Jag tror att dessa två är sammankopplade.
Och detta är garanterat Sveriges nya Thomas Quick fall. Någon psykopat som sitter och diktar ihop någon skit för att få uppmärksamhet och tillfredsställelse i belöningssystemet.
Han har i kändisstatus förtalat sin mor och sedan sitter han och gnäller när han blir granskad som dessutom är mycket riktigt gjort. Han borde få fängelse, skadeståndsskyldig och få alla hans tillgångar förverkade. Pengar som han aldrig skulle ha haft om det inte vore för hans kriminella förtalande av hans mor. Som indirekt stänker över på den övriga familjen, så dessa lider också skada av detta.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/hon-hangdes-ut-i-joakim-lundells-sjalvbiografi-nu-trader-joakim-lundells-mamma-fram
https://www.svt.se/kultur/prestigeutbildning-i-journalistik-stoppas-efter-extern-granskning
Dessutom så är det uppenbart att den här Joakim Lundell lider av narcissism, schizofreni och psykopati. Säkert en drös diagnoser till.
Han säger att det är hans minnen men dom kommer garanterat inte ifrån omvärlden utan är snarare minnen efter hans psykotiska LSD trippanden efter att ha kollat på skräckfilmer. Och det är han själv som undrar om han har monsterblod i ådrorna.
Översexuell bajsrunkare som riktar sig till barn, vart är det svenska samhället någonstans? Närmast en pedofilisk hållning inför öppen ridå på YouTube med barn som följarskara.
Och det är hög tid att journalister ställs inför rätta för det enorma klavertramp som dom gör, titt som tätt.
Jag tror inte att dom är sammankopplade. Sunt förnuft får man med sig i livet innan högre studier. Antagningskraven kanske borde höjas dock för att sålla bort aspiranter som inte har förmågan att tänka kritiskt.
Vi har försökt säga detta i några år här (var annars? Man blir hotad till tystnad direkt när man öppnar munnen om Joakim Lundell offentligt).
Skillnaden är att Thomas Quick aldrig hade ett ont uppståt, han ville inte se smärta och förödelse, han var bara en kicksökande mytoman som gillade uppmärksamhet.
Det som driver Joakim är hat, hämnd, beundran och kontroll. Det är betydligt mycket farligare.
Jag tror inte alls att han är schitzofren, det är dokumenterat att han har ”livlig fantasi”. Jag tror att han är mytoman eller bara älskar att känna makten av att han lyckas lura i nästan vem som helst vad som helst. Jag menar välutbildade media-personligheter har suttit och lydigt nickat med i hans fantasihistorier. Dom har inte ens märkt av att han flinar när han förstår att han blir trodd.
Jag tror inte han har dessa minnen. Han hade inte dessa minnen förrän han blev 30 ungefär. Sen dess har han hittat på detta och påstått att han ”får tillbaka minnen” när han läser nya papper.
Han ljög om det precis som han hittat på alla beskyllningar mot hans gamla snickare, som han påstod var sexförbrytare, knarkare, att han tog livet av Jonnas foster (hon gjorde abort ”på grund av honom”), att han förskingringrat flera miljoner kronor från Jocke och Jonna och mer därtill.
Eller sin bror, som han nu polisanmält 20 gånger på två år, för att brodern valde att fortsätta en relation med hans nuvarande fru - vilket Joakim inte ville. Eller frun, som han påstår är psykopat, och att hon psykiskt misshandlar Chrippa, fysiskt misshandlar hans barn, är delaktig i kidnappning med mera.
För att vara djävulens advokat så riktade han sig inte till barn alls under hans ”runkbloggstid”. Men, likförbannat riktar han sig till barn idag och bedriver brutala hatdrev bakom kulisserna som tack och lov inte resulterat i något självmord - än.
Det är absolut hög tid för media att ta sitt ansvar gällande detta debacel.
Joakim Lundell har fått bedriva 2000-talets häxprocesser, med stöd av media.
Hälsa GW!