2025-12-03, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Han verkar lyckats få bort hela sin blogg jockebois.se från waybackmachine.
Visste inte ens att det gick? Den måste ju bevaras för eftervärlden
Det måste ha hänt nu. Den fanns kvar nyligen.

Krishantering?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Det säger alla skyldiga föräldrar överallt.

Seriöst skulle någon snacka om de där s.k "trauman" till mig skulle jag undra vad fan det är för fel på personen.

"Mamma skär lök och korv och skär sig i fingrarna" "mamma säger att allt är som i en skräckfilm" "finger i lampan"...

Utan att försöka låta elak nu så är ungefär bara hälften av vad jag har varit med om i min barndom cirka 10x värre än det värsta jag har hört ifrån "Jockiboi". Det är ett jävla hån för fan.

Han har inget att komma med längre och du verkar helt förtvivlad över det.

Varför ?
Citera
Medlem
Citat:
Helt övertygad om att det är du själv som har en psykopatdiagnos. Psykopater sparkar på de som ligger.

Förutom SKÄMS SOM IN I HELVETE SVT som satt igång HMF mot funktionsnedsatta.
Psykopater sparkar oftast på dom som dom upplever starkare än dom själva. Det i kombination med Autism är en väldigt farlig sjukdom för omgivningen. Det Joakim gör beror på hans SJUKDOM och borde läggas in på psyket och få hjälp ! Vad händer nästa gång ? Våldtagen av körskole läraren ? Bort rövad av UFOn ?
Citera
Medlem
kokosbjorn666s avatar
Att Jockiboi är Sveriges största YouTuber och att VUXNA människor idoliserar honom säger något om samhällets tillstånd. Vi som är äldre borde känna till hans bakgrund och veta att han inte är mer än ett skämt. Han är epitomet av white trash. Man blir så besviken på svenska folket. Så äckligt
Citera
2025-12-03, 15:16
Medlem
I slutet av avsnittet får han frågan om vem som är ansvarig och han nämner bokförlaget och TV4 - att de borde granskat bättre innan publicering. Känns som att han själv nästan erkänner att han hittat på en snyfthistoria och blivit kändis tack vare det. Tråkigt att detta ska vädras på riksnivå - men väldigt skönt att han äntligen får lite granskning. Bra jobbat SVT och Bo-Göran Bodin m.fl.
Citera
2025-12-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Jag vill vara försiktig här nu och inte sprida nån trådsanning. Han hotade inte öppet, men han nämnde självmord ett par gånger i kontexten att granskningar såsom den BGB gör kan öka risken för självmord.
Men jag tycker det är nog så illa. Det är väldigt, väldigt konstigt att uttrycka sig så.

Jag rekommenderar alla intresserade att själva lyssna och bilda sig en egen uppfattning.
Han har hotat med självmord för att undkomma kritik många gånger (men bryr sig inte när Jonna gör det). Detta var senast familjen försökte ifrågasätta uppväxten.

Försvinn ur mitt liv! - Jocke och Jonnas borttagna video (REUPLOAD)
https://www.youtube.com/watch?v=iFceUum9Qeo

Jockiboi bryr sig inte om att Jonna försökt ta självmord
https://www.youtube.com/watch?v=M-jwA2MN8dY&t=1s
Citera
2025-12-03, 15:17
Medlem
Det som är allra mest brännande att fundera över här är inte huruvida hans berättelse är sann eller ej, utan att han hela tiden hävdat att hans journaler bevisar att hans berättelse är sann.

Vilket de ju inte alls gör, inte ens lite.

Men, och ett stort men, Jocke verkar ju tro att hans påstådda sanning faktiskt finns i dessa papper. Så mycket att han själv publicerar dem så att alla ska få se dessa påstådda bevis.

Är han verkligen så dum att han trodde att ingen skulle läsa dem och se att de påstådda bevisen inte finns?
Eller är det så att han verkligen tror att det som står i journalerna är bevis för att hans mamma har systematiskt torterat honom?

Han har ju autism och det finns en viss typ av autism som kan te sig ganska illa. Där personen är helt oförmögen att se saker utanför sin egen upplevselse, tror att alla är emot en, alltid ser sig som ett offer. Det är alltid alla andra det är fel på, aldrig en själv. Så till den grad att det kan likna vanföreställningar.
(Har haft äran att under livet lära känna två personer där autismen ter sig på detta sätt.)

Så en teori är att när Jocke fick tillgång till sina journaler i vuxen ålder kunde han inte ta till sig det som faktiskt framkommer i dem, att han var ett problembarn. Att hans föräldrar inte klarade av att hantera honom och därför sökte stöd från socialtjänsten. Inget omhändertagande för att hans mamma torterade honom, utan en placering i familjehem för att det inte fungerade med honom boende hemma.

Om hans hjärna fungerar på det sättet att han aldrig är problemet, utan det alltid är någon annan, så var han kanske tvungen att hitta på den här berättelsen som en förklaring på det som står i journalerna. Att han var som han var pågrund av att hans mamma gjorde saker mot honom, även om det inte står något alls om det. Men för honom är det ändå bevis, för i hans värld kan det helt enkelt inte vara han som det är fel på.

Det är enda förklaringen jag kan komma på till varför han själv skulle publicera journalerna och hävda att allt finns bevisat där när det inte alls gör det. Han verkar ju uppenbarligen tro det.
Och om hans berättelse faktiskt är sann, varför ge människor chansen att sticka hål i hans berättelse genom att ljuga och säga att han har bevis svart på vitt? Och sen dessutom VISA folk att han ljuger om det.
Det går ju inte ihop

Eller så är han bara sociopat.
Senast redigerad av inteHaddock 2025-12-03 kl. 15:25.
Citera
2025-12-03, 15:18
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Absolut inte, du bara upprepar rubriker som en jävla papegoja. När man läser ett barns journaler i utredningar om misshandel måste man kunna tolka och läsa mellan raderna, det krävs KUNSKAP om journaler, barnmisshandel, trauma osv, vilket du inte har.
Det har inte heller ”journalisten” (makthavaren), Bo heller.
Men hoppas att nån fläker ut hela hans barndom och hur han betett sig mot sina egna barn, alla ex-flickvänner osv.
Fast nu är du ute på jävligt tunn is om du anser att terapeuter och utredare ska sitta och plocka ihop "egna tolkningar". Det visade ju gått helt åt helvete för barn som i Helsingborgsfallet med Alex eller vad han kallades. Utredningskärringen ledde honom att "erkänna" att han ville förgripa sig på andra barn. Det blev ju flera års helvete för att hon, hans störda morsa och socc-folket valde att "läsa mellan raderna".

Även i fall med vuxna som utreds har denna inställning till ledande tolkningar gått fel - Sture Bergwall.

I Jockibois fall verkar det inte ens finnas sådan information i utredningen trots att Jockiboi påstår det. I call bullshit for clout.
Citera
2025-12-03, 15:20
Medlem
Citat:
Helt övertygad om att det är du själv som har en psykopatdiagnos. Psykopater sparkar på de som ligger.

Förutom SKÄMS SOM IN I HELVETE SVT som satt igång HMF mot funktionsnedsatta.

Jocke Lundell ligger ner på grund av att han har lagt sig ner själv , ingen behöver sparka på han. Han är redan nere i skiten där han hör hemma. Han tog sig dit alldeles själv och nu får han stå sitt kast.

Vad är det du inte kan acceptera ?

Vad är DITT problem som inte kan låta bli att skriva skit härinne? Hets mot (vilken) folkgrupp ?

Varför försvarar du en person som har förfalskat halva sitt liv genom att smutskasta sin egen morsa och ljuga ?
Citera
2025-12-03, 15:20
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
I slutet av avsnittet får han frågan om vem som är ansvarig och han nämner bokförlaget och TV4 - att de borde granskat bättre innan publicering. Känns som att han själv nästan erkänner att han hittat på en snyfthistoria och blivit kändis tack vare det. Tråkigt att detta ska vädras på riksnivå - men väldigt skönt att han äntligen får lite granskning. Bra jobbat SVT och Bo-Göran Bodin m.fl.
Det är bara en sådan absurd kommentar Hahaha
Lite som om jag plötsligt, via omvägar, skulle få reda på att den jag levt ihop med i flera år har ljugit om sin bakgrund och egentligen är gammal kåkfarare och har suttit för grova våldsbrott. När jag frågar varför han dolt detta skulle han alltså svara ”det är väl din uppgift att kolla upp sånt innan du flyttar ihop med någon?”

😂
Citera
2025-12-03, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajeet
Jocke måste ju få agera ut sin aggression någonstans, då han knappast kan ge en SVT-reporter en käftsmäll.
Ser framför mig slutet på The Shining just nu, här är Jocke!
Kan du förklara referensen för oss fegfisar som stängde av tv:n några minuter in i filmen?
Citera
2025-12-03, 15:21
Medlem
Citat:
Absolut inte, du bara upprepar rubriker som en jävla papegoja. När man läser ett barns journaler i utredningar om misshandel måste man kunna tolka och läsa mellan raderna, det krävs KUNSKAP om journaler, barnmisshandel, trauma osv, vilket du inte har.
Det har inte heller ”journalisten” (makthavaren), Bo heller.
Men hoppas att nån fläker ut hela hans barndom och hur han betett sig mot sina egna barn, alla ex-flickvänner osv.

Fast Bo-Göran har ju inte hävdat att sin barndom har varit trasig och har inte heller försökt basunera ut det över hela Sverige i en bokjävel ?

Ditt resonemang haltar inte så lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in