Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2025-12-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Holy shit. Hon levde i inte många sekunder efter att lejonet rev ner henne. Sjukt att se.
Det var en han.
Citera
2025-12-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Fått smak av? Ja det är ju troligt att lejonet kan utröna härkomsten av köttet hon äter... Herregud, en människohand är nog inte roligare än random kyckling.

Vad babblar du om..
Var väl inte en skada på en hand som gjorde att han dog 🥵
Aha, nu ser jag vad som pågår, stället har varit öppet nu 1tim och 15min , så jag förstår ditt inlägg bättre...
Citera
2025-12-03, 11:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
Varför hjälper inte dom som filmar??!
De hjälper Darwin.
Citera
2025-12-03, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Om det är en fantasi så är den fin! Kanske att du dömer mig efter dig själv, men det hände för 25 år sedan.
https://www.expressen.se/nyheter/dod...-safariparken/
Där står ju klart och tydligt att det hände 1982, så det är 43 år sedan, och att de upptäckte angreppet nästan direkt och tog med sig kroppen till sin veterinärklinik men att den då var död. Någon arm med klocka nämns inte.

Citat:
I juli 1982 öppnade en 43-årig man dörren på sin bil och gick ut bland lejonen i Safariparken på Kolmården. Personalen i parken hade strax innan sagt åt mannen att han var tvungen att veva upp sitt fönster vilket han också gjorde. En stund senare kliver han ur bilen.

När personalen får syn på honom utanför bilen har lejonen redan attackerat. De kör fram med sin bevakningsbil och tutar för att skrämma bort lejonen och får in den svårt skadade mannen i sin bil. Men de hinner inte fram till veterinärkliniken innan 43-åringen är död.
Citera
2025-12-03, 11:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Man kan inte ha speciellt mycket i huvudet om man får en idé att klättra ner till lejon på zoo 🥵

Är det någon som vet om vederbörande bara blev dödad eller åt lejonhona också..

Verkar vara väldigt luddig information i media..
Dessutom ska de tydligen inte avliva honan...
Om honan fått smak på kött ifrån människa så är det väl inte så lämpligt att den ska hållas vid liv....
Nån annan skrev här i tråden att mannen var schizofren och möjligen behandlades med litium.
I vanliga fall så samlas litiumet i blodet mer än muskelvävnad, och isåfall borde lejonet klara sig bra

Men om mannen överdoserat sin litiumdos och lejonet åt upp det mesta så kan lejonet riskera njurskador, alt, neurologiska skador.
Citera
2025-12-03, 13:13
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Fast hände inte nåt liknande på Zoo i Köpenhamn för några år sedan med ungefär likadan utgång?
Det var en anställd som fått sparken som hade kvar nycklarna och gick dit på natten. Han tände eld på halmen i lejonhägnet och dog av rökförgiftnig.

När personalen kom på morgonen såg de att han var delvis uppäten.
Citera
2025-12-03, 14:22
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Vad babblar du om..
Var väl inte en skada på en hand som gjorde att han dog 🥵
Aha, nu ser jag vad som pågår, stället har varit öppet nu 1tim och 15min , så jag förstår ditt inlägg bättre...
Vad babblar du om? Jag menade mer bara att det var larvigt att säga att lejonen nu fått smak för människor. De tar vad de får. Om någon medvetet går ner där så får man acceptera sitt öde.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in