2025-12-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HSHH
Någon som vet om åklagaren yrkade på att Chrippa ska begäras häktas nu när rättegången tog slut? Med hänvisning till flyktrisk eller att han kan komma att fortsätta begå brott?

haha de hade varit extremt komiskt.... Fira ytterligare en jul/nyår bakom lås och bom
Citera
2025-12-03, 14:02
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSHH
Någon som vet om åklagaren yrkade på att Chrippa ska begäras häktas nu när rättegången tog slut? Med hänvisning till flyktrisk eller att han kan komma att fortsätta begå brott?

Den är inte slut. Just nu är det paus i 15 min
Citera
2025-12-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Den är inte slut. Just nu är det paus i 15 min

Okej ska bli intressant att se hur åklagaren och tingsrätten ställer sig till den frågan, det indikerar ju lite åt vilket håll straffsatsen lutar åt
Citera
2025-12-03, 14:05
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
haha de hade varit extremt komiskt.... Fira ytterligare en jul/nyår bakom lås och bom

Hattrick i häktning över nyår! Är nog fan inte många som kan sätta det på sitt CV 😂
Citera
2025-12-03, 14:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Storartat ändå att han varit där alla dagar på sin egen rättegång. 🤣
Ja, Julia har väl inte varit det - så det får ju ses som ett bättre resultat än för somliga andra.
Citera
2025-12-03, 14:09
Avstängd
paperfaces avatar
Såg klipp från Corren.
Återigen så tar han upp dokumentären.
Han fattar verkligen inte att det går inte att att missleda längre. Det är fan värre än hela Trump/epstein.
Det är rättegång för ekobrott etc som gäller.
Jävla sopa . Samt att dom verkar båda tro att detta är ngn Bonnie and Clyde’s situation.

Finns väl ingen som kommer glorifiera deras beteende??? Oavsett vad man tkr om Jocke. Nu pratar vi skattebrott. Inte dramat med alla YT folk.
Citera
2025-12-03, 14:10
Avstängd
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, Julia har väl inte varit det - så det får ju ses som ett bättre resultat än för somliga andra.

Du är fan körd på riktigt.
Varför skulle hon vara där varje dag?
Är du kär i chrippa eller vad är problemet?
Citera
2025-12-03, 14:16
Medlem
cheringens avatar
Citat från Corren:

Chrippa: "Jättesvårt att säga"

Alldeles nyligen plockade vi upp Chrippa för en intervju, om vad han tänker kring åklagarens slutplädering.

Hur skulle det kännas om du fick ett fängelsestraff?

– Jag vet inte. Det är tingsrätten nu, sen har vi Hovrätten. Främjande olaga spel, det är något som är helt nytt och något som ingen blivit dömd för, så det finns chans att man kan komma ännu högre.

– Jag kommer ta det med en klackspark så länge och sen får vi se vad framtiden har att bjuda på.
Citera
2025-12-03, 14:17
Medlem
Taebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Citat från Corren:

Chrippa: "Jättesvårt att säga"

Alldeles nyligen plockade vi upp Chrippa för en intervju, om vad han tänker kring åklagarens slutplädering.
Undra vad som är svårt. Det blir fängelse
Citera
2025-12-03, 14:18
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Från Corren.

– Jag vet inte. Det är tingsrätten nu, sen har vi Hovrätten. Främjande olaga spel, det är något som är helt nytt och något som ingen blivit dömd för, så det finns chans att man kan komma ännu högre.

– Jag kommer ta det med en klackspark så länge och sen får vi se vad framtiden har att bjuda på.
----

Han verkar tro att han inte kommer få nåt fängelse. Vet han ens om att det finns risk för strängare straff om han överklagar?
Citera
2025-12-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Från Corren.

----

Han verkar tro att han inte kommer få nåt fängelse. Vet han ens om att det finns risk för strängare straff om han överklagar?

Han borde kanske rådfråga sina experter hur man uttalar sig.

Han verkar, utåt i varje fall, inte förstå allvaret. Han tycks tro att detta är ett tv-spel där han styr spelarna.

Det är ett uppvaknande på väg där han inte kommer att kunna snacka sig fri.
Citera
2025-12-03, 14:27
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han borde kanske rådfråga sina experter hur man uttalar sig.

Han verkar, utåt i varje fall, inte förstå allvaret. Han tycks tro att detta är ett tv-spel där han styr spelarna.

Det är ett uppvaknande på väg där han inte kommer att kunna snacka sig fri.

Ja faktiskt. Allt är en lek. Som att det utspelar sig i ett spel på datorn där man kommer undan genom att trycka på escape..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in