2025-12-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Skämtar du eller, han blev omhändertagen av soc, precis som Esmeralda, det är SJÄLVKLART föräldrarna som är problemet. Det är det ALLTID. Antingen våld, övergrepp, psykisk sjukdom eller psykiskt våld eller omsorgsbrist, något av det.

Nej det är Jockes historia och bok som är problemet, inte föräldrar.
Citera
2025-12-03, 11:38
Medlem
När Anjo släppte sin ”dokumentär ” om en dömd barnvåldtäcksman i både tingsrätt och hovrätt . Så hyllade Joakim Lundell dokumentären och då sa han inte ett ljud MEN nu jäklar när det gäller han , då gråts de ut överallt .
Hyckleri
Citera
2025-12-03, 11:40
Medlem
Problemet blir ju om Jocke faktiskt inte får några konsekvenser för allt sitt ljugande.
För att det ska ta slut måste han tas till domstol och dömas för förtal, annars kan han bara fortsätta sin offerroll och ligga där i fosterställning på en hög sedlar medan hans minderåriga fans klappar honom tröstande på axeln.

Tyvärr så är svensk lagstiftning ganska slapp när det gäller förtal, hade det skett i typ USA så hade han säkert dömts till många miljoner i skadestånd.
Citera
2025-12-03, 11:41
Medlem
Här är ett klipp ifrån Hanna Widerstedt där Joakim trakasserar Hanna på Facebook. Joakim i meddelanden till Hanna visar vem han egentligen är.

Han har ju även hängt ut Hanna i boken, hon polisanmälde men blev inget.

Cirka 8 minuter in i klippet kan ni se vad han skriver och man får även en inblick i hur han agerar privat i text.

Ingen oskyldig liten kille som filmar Emma när hon kissar på sig bl.a

https://m.youtube.com/watch?v=XNLcSv2e0GI
Senast redigerad av Horsemackan 2025-12-03 kl. 11:47.
Citera
2025-12-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
stämmer inte alls. allt antecknades. däremot när det sammanfattades så hände det att saker ej följde med. dock sparades alla papperskopior som personal fört anteckningar på under samtal och lades till journalerna på BUP (har själv mina journaler hemma med pappers anteckningar från varenda samtal jag var på under 10år på BUP)
Jag har 25år på en avdelning för flickor 13-18år med övergrepp o missbruk..
Jag vet vad jag pratar om...
Citera
2025-12-03, 11:44
Medlem
Citat:
Det sista en familjs svarta får är, är ”psykopaten”. Det är föräldern som är psykopaten/narcissisten isåfall och det svarta fåret den enda som säger sanningen.
Det vet varenda offer för våld och övergrepp i hela världen, och alla psykologer, socionomer osv med lång erfarenhet.
Antar däremot att du själv är nån slags Flying Monkey i din familj och skyddar en psykopat.

Du kan lägga ner ditt snack, hade Joakim haft bevis hade det här inte ens varit nåt att prata om. Men nu är ju situationen helt annorlunda.

Jocke har skitit i det blåa skåpet. Det är GG för Joakim nu.
Citera
2025-12-03, 11:47
Medlem
Citat:
Pinsamt att du fabulerar fritt utifrån dina fördomar och fantasier men påstår att han ljuger om sin egen barndom.
Vad anser du om Esmeraldas, Lilla Hjärtats föräldrar?
Om föräldrarna med ättikan i Eslöv?
Att för att de också är ”white trash” och ”funktionsnedsatta” så är det bara lögner med våld?

Antar att du är en sån som tycker det inte gör så mycket att t.ex. Dumpen leder till att folk som inte är pedofiler hängs ut och/eller åker på spö för det finns ju riktiga pedofiler? Min poäng med att Jockes morsa minst sagt inte verkar ha haft de bästa förutsättningarna för att ta hand om en autistisk unge är ju just att hans barndom förmodligen var ganska traumatisk, hur får du det till att jag lägger upp det som ett bevis på motsatsen?

Skillnaden mot Eslöv och Lilla Hjärtat är ju att det i båda de fallen fanns stora mängder bevis och din argumentation nu är oerhört oärlig, eller hur?
Citera
2025-12-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det förekommer en bild på en skadad hund i introt. Vet man mer om den händelsen?

(2 minuter och 17 sekunder in)

jag TROR det är Linneas familjs hund som blivit attackerad. En del av hatet som uppstod efter Anjos videos om familjen. Jag tror detta för jag är rätt säker på att Anjo har nämnt det i förbifarten i en video.
Citera
2025-12-03, 11:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Om han varit utagerande mot syskon på ett allvarligt sätt är det ett SOLKLART tecken på våld/övergrepp av föräldrarna, läs på vad du uttalar dig om för helvete.
Sånt existerar inte i ett vakuum utan är ett tydligt symtom på exakt det han vittnat om.

Det där tror jag är en väldigt enkel förklaring. Han har ju autism och de kan vara utåtagerande som barn.

Kan vi få lite forskning och artiklar som bevisar exakt det du berättar.

För du verkar ju har total koll på det här. Du VET tydligen att bokstavsbarns utåtagerande och aggressivitet i barndomen INTE alls har nåt med diagnosen att göra, utan ENBART beror på våld från föräldrarna. Där lärde jag mig nåt nytt. Eller hur menar du egentligen?

Jag tror inte alla föräldrar med barn med bokstavskombinationer och skolpersonal tycker likadant som du. De vet att barn med bokstavskombinationer kan ha problem med impulshantering och konsekvenstänk. Samt kan reagerar starkare, ”överreagera”, och få utbrott över det som andra barn inte ens skulle bry sig om.
Citera
2025-12-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Här är ett klipp ifrån Hanna Widerstedt där Joakim trakasserar Hanna på Facebook. Joakim i meddelanden till Hanna visar vem han egentligen är.

Han har ju även hängt ut Hanna i boken, hon polisanmälde men blev inget.

Cirka 8 minuter in i klippet kan ni se vad han skriver och man får även en inblick i hur han agerar privat i text.

Ingen oskyldig liten kille som filmar Emma när hon kissar på sig bl.a
Det finns fler klipp på youtube, men här är klippet du förmodligen talar om.

https://youtu.be/XNLcSv2e0GI?t=515
Citera
2025-12-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
jag TROR det är Linneas familjs hund som blivit attackerad. En del av hatet som uppstod efter Anjos videos om familjen. Jag tror detta för jag är rätt säker på att Anjo har nämnt det i förbifarten i en video.
Så Jockes och Anjos drev har resulterat i att ett djur har skadats och ändå har ingen av dom sagt åt sina följare att trappa ner?
Citera
2025-12-03, 11:50
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det förekommer en bild på en skadad hund i introt. Vet man mer om den händelsen?

(2 minuter och 17 sekunder in)

Även jag noterade detta o väntar med spänning på vad detta är o vem kvinnan/hundägaren är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in