2025-12-03, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Så jävla vidrigt att kasta er över ett barns journaler, fy fan för er.
Journalerna finns ute för att Joakim lagt ut dom. Det är inte ett barn som publicerat journalerna, det är en hel pappa.

En hel pappa som ljugit om sin stackars mamma.
Citera
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Om han varit utagerande mot syskon på ett allvarligt sätt är det ett SOLKLART tecken på våld/övergrepp av föräldrarna, läs på vad du uttalar dig om för helvete.
Sånt existerar inte i ett vakuum utan är ett tydligt symtom på exakt det han vittnat om.

Stopp där. Att barn är våldsamma mot och farliga för yngre syskon är inte alls ett solklart tecken på våld eller övergrepp från föräldrarnas sida. Vad får du det ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Joakim Lundell är född 1985.
Christoffer är född 1989.
Jakob & systern är födda 1991.

De är alltså födda med normala intervall. Föräldrarna planerade förmodligen inte att få tvillingar.
Det här verkar alltså inte vara en familj som ynglar av sig hejdlöst och impulsivt.

Det är vanligt att det äldre barnet känner sig undanskuffat och bortprioriterat när det får syskon, för de allra flesta brukar det dock lösa sig med tiden och lite stöttning.

Många o tätt ändå tycker jag när man inte mår bra o även om man inte räknar med tvillingar. Å är det vanligt är det ju ännu viktigare att man orkar med de första. Annan pappa mitt i allt oxå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/k0W23v/joakim-lundell-dokumentaren-tv4-och-bokforlaget-slar-ifran-sig-kritiken

Joakim Lundell säger att det ligger på TV4 och bokförlaget Forum att de inte kontrollerade uppgifterna som han tidigare berättat om.

De två slår ifrån sig kritiken.

– Som författare är man själv ansvarig utgivare för texten i boken, säger Annie Kabala, vice vd på förlaget.

Hur kan Jocke inte inse det när han skrivit boken?

Ett desperat försök att skylla ifrån sig.

Han kommer fortsätta skylla i från sig.
Citera
2025-12-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Stopp där. Att barn är våldsamma mot och farliga för yngre syskon är inte alls ett solklart tecken på våld eller övergrepp från föräldrarnas sida. Vad får du det ifrån?

Han var förmodligen arg på dom pga att dom tog hans mammas uppmärksamhet. Hade hon kunnat ägna honom mer uppmärksamhet så hade det förmodligen gjort gott
Citera
2025-12-03, 11:10
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Så jävla vidrigt att kasta er över ett barns journaler, fy fan för er.

Precis. Det är media, journalister och bokförlag/publicister som borde ha granskats.
Citera
2025-12-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Det finns inga sådana dokument. Vi pratar 90-talet och privata läkare??

Vem skulle ha bekostad det?

Precis, ord mot ord.

Där den ena parten kommit ut som en jackpot-vinnare och den andra som hatobjekt.

Problemet här ligger i att Jocke säger "Allt står i dessa journaler", när det uppenbarligen inte gör det.

Om en person ljuger om en sån viktig detalj, det som lagt grunden till hela hans imperium och framgång. Det finns då en anledning att tro att han ljugit ihop stora delar av sin story.
Citera
2025-12-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitropa
Förmodligen utvecklades en psykisk sjukdom ganska snabbt 1994 tydligen. Av papperen att döma, om de är äkta i denna video, visar ju föräldrar som gjort allt för att hjälpa honom. Nån form av schizofreni verkar det som eftersom han talade med nån i huvudet och påstod att nån försökte låsa in honom i ett mörkt rum på fritids. Allt som han hittat på och beskrivit i sin bok är tankefoster tydligen. Intressanta papper som visas här.
https://www.youtube.com/watch?v=2jZInuW2X6Y&t=11657s

"Gjort allt" gissar jag att dom inte hann och orkade, men det vet vi inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Jag gissar att Jocke antog att ingen skulle orka gå igenom den stora textmassan.

Jag tror att det kommer komma mera saker, folk som blivit utsatta av jocke kommer berätta. Jag tror jocke vet om det och han har enorm panik nu.
Citera
Avslutad
https://www.expressen.se/noje/lundell-granskning-anmald-1200-ganger--pa-27-timmar/

1200 gånger på 27 timmar!

Att det finns så många stolpskott.

Blir detta slutet för sekten?
Citera
2025-12-03, 11:12
Medlem
Citat:
Men so what, SVT och SR håller gangsterrappare om ryggen som mördar folk och normaliserar grovt våld, mord och våldtäkter.

De håller Greta Thunberg om ryggen som påstått att en annan stat torterat henne på ett ”extremt” sätt utan att ha ett enda bevis för det men ändå har SVT på sin hemsida skrivit att Greta HAR blivit torterad av Israel som om det är bevisat och fastslaget i en dom.

Lundell är ingen ”makthavare”, han är en entertainer, Sveriges ”The Situation” från Jersey Shore. Greta Thunberg däremot är en riktig makthavare som sysslar med global politik utan att vara demokratiskt val eller ens respektera demokratin.
Men publicerar Dokument inifrån alla hennes journaler och fastslagande om att hon ljugit om tortyr i Israel?

Hur står det till?

För det första: Två fel gör inte ett rätt.

För det andra: Vad i helvete har Greta Thunberg med det här att göra? Det kanske sitter en journalist i detta nu och granskar hennes förehavanden - det vore en guldgruva att fälla ett stort avslöjande där. Men det har fortfarande INGENTING att göra med granskningen av Joakim Lundells bedrifter.

För det tredje: Han är en entertainer OCH makthavare. Hans bolag gjorde vinst på över 14 miljoner föregående år. Att hans privatliv är hans affärsmodell kan ingen annan än han själv ta ansvar för. Det har pratats om psykisk ohälsa, trauman och fan vet vad. Det har han gjort i diverse nyhetssoffor osv. Till det har han alltså över 1 miljoner prenumeranter på youtube (vilket är skrämmande men en annan diskussion). Om inte han utövar såväl indirekt- som direkt makt både på branschen och till "allmänheten" är fan jorden platt (men det anser du väl redan).
Citera
2025-12-03, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag tycker oerhört synd om hans mamma. Teveinslag har utan att blinka sett Joakims beskrivningar av moderns "tortyr" av den lille pojken som absolut sanning.
Farmoderns (mor till styvfadern) hennes beskrivning av t ex hur åttaåringens utbrott som aldrig ville ta slut till slut gjorde att man lämnade honom i psykvård, var mycket trovärdig.
Vad jag undrar är var den biologiske fadern finns? Nämns inte med ett ord. Är han en person med allvarliga psykiska problem, som kan ha ärvts av sonen Joakim?

Ja jag blev oxå nyfiken på honom. Var är han o har dom aldrig träffats? Han drog t Australien kort efter födseln läste jag o har några andra barn oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in