Citat:
Ursprungligen postat av
MxrricHet
Ska plugga en termin i Medelhavet om 3 månader är planen , ska ansöka om tjänstledig imorgon wish me luck annars säger jag ändå upp mig o drar , bor ju som sagt hemma fort

Dåså, passa på, kul att testa någonting annat. Även om det inte blir som man tänkt sig tror jag det blir en läropeng. Nu tror jag det kommer bli kul och att du inte kommer ångra dig, livet där hemma finns oftast kvar. Det känns som att massor med saker kommer ske om man reser iväg längre tidm en när man kommer tillbaka verkar det mesta lunkat på i vanlig takt.
Mina två tips är att det kan ta tid att komma in i det hela så känn inte att det är fel bara för att första veckorna inte är som du förväntade dig eller att det blir motgångar. När man kommer in i det brukar det ordna upp sig och man kan njuta mer även om starten kanske blev lite hård. Andra är att du är borta i tre månader, folk brukar ha ett rasande tempo för att de vill göra så mycket. Liknande som när man är utomlands en långweekend eller en veckas semester. Man kommer bränna ut sig lite så tänk på att det är okej att ta det lugnt,alla dagar behöver inte ha aktiviteter utan det kan vara trevligt att bara det lugnt också.