2025-11-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MxrricHet
Ska ansöka om tjänsteledigt men vet inte riktigt vad det har o säga om det om jag ska vara ärlig men däremot så om jag får ett nej så sticker jag nog ändå , och säger upp mig , finns fler jobb i världen och ingen bry sig ändå .

Du kan alltid testa, viss trygghet att veta att man har ett jobb men nackdelen kan vara att du behöver komma tillbaka en viss dag. Det är svårt att säga bu eller bä när man inte vet din jobbsituation och hur svårt det kommer vara att få jobb när du kommer tillbaka. Jag gillar äventyr och skulle försöka komma iväg om jag var du. I alla fall om jag har visst socialt nät utifall det inte går som planerat, att du ex kan få hjälp av familj eller vänner i början med boende eller så om det gått mindre bra.

Som ovanstående sagt kan det ta ett tag med papper, sammordningsnummer, bankkonto m.m. så det kan vara bra att vara föreberedd på och att ha en rätt bra buffert i starten så man inte sitter i sjön om det går segare än väntat.
Citera
2025-11-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Du kan alltid testa, viss trygghet att veta att man har ett jobb men nackdelen kan vara att du behöver komma tillbaka en viss dag. Det är svårt att säga bu eller bä när man inte vet din jobbsituation och hur svårt det kommer vara att få jobb när du kommer tillbaka. Jag gillar äventyr och skulle försöka komma iväg om jag var du. I alla fall om jag har visst socialt nät utifall det inte går som planerat, att du ex kan få hjälp av familj eller vänner i början med boende eller så om det gått mindre bra.

Som ovanstående sagt kan det ta ett tag med papper, sammordningsnummer, bankkonto m.m. så det kan vara bra att vara föreberedd på och att ha en rätt bra buffert i starten så man inte sitter i sjön om det går segare än väntat.
Ska plugga en termin i Medelhavet om 3 månader är planen , ska ansöka om tjänstledig imorgon wish me luck annars säger jag ändå upp mig o drar , bor ju som sagt hemma fort
Citera
2025-11-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ska plugga en termin i Medelhavet om 3 månader är planen , ska ansöka om tjänstledig imorgon wish me luck annars säger jag ändå upp mig o drar , bor ju som sagt hemma fort

Dåså, passa på, kul att testa någonting annat. Även om det inte blir som man tänkt sig tror jag det blir en läropeng. Nu tror jag det kommer bli kul och att du inte kommer ångra dig, livet där hemma finns oftast kvar. Det känns som att massor med saker kommer ske om man reser iväg längre tidm en när man kommer tillbaka verkar det mesta lunkat på i vanlig takt.

Mina två tips är att det kan ta tid att komma in i det hela så känn inte att det är fel bara för att första veckorna inte är som du förväntade dig eller att det blir motgångar. När man kommer in i det brukar det ordna upp sig och man kan njuta mer även om starten kanske blev lite hård. Andra är att du är borta i tre månader, folk brukar ha ett rasande tempo för att de vill göra så mycket. Liknande som när man är utomlands en långweekend eller en veckas semester. Man kommer bränna ut sig lite så tänk på att det är okej att ta det lugnt,alla dagar behöver inte ha aktiviteter utan det kan vara trevligt att bara det lugnt också.
Citera
2025-12-03, 08:23
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Tanken har slagit mig , aldrig varit i down under , behövs det inte visum dit ?

Jo men det tar bara 15 min att fixa
Citera
2025-12-03, 08:33
Medlem
Citat:
Tanken har slagit mig , aldrig varit i down under , behövs det inte visum dit ?

Åk dit och plugga nåt. Csn har din rygg där. Du kommer absolut inte ångra dig
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in